smurf78 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Har fått rene flueinvasjonen her. Hjelp!! Sitter konstant og ser på 10 fluer i hvert rom jeg er i. Hjelper ikke å smekke dem, for 5 min senere er det 10 stk der igjen. Hvor kan de komme fra? Og hva gjør jeg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nymåne Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Kjøp en kannebærer (kjøttetende plante) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hva slags fluer er det? Jeg hadde det engang, av spyfluer, trodde jeg så syner... Og de tok likssom aldri slutt. Forklaringen fikk jeg først da feieren kom! Han feiet ut benrester etter en fugl... Fluene hadde gjort en effektiv jobb, men når de skulle fly ut føy de ned i peisen istedet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurf78 Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Hva slags fluer er det? Jeg hadde det engang, av spyfluer, trodde jeg så syner... Og de tok likssom aldri slutt. Forklaringen fikk jeg først da feieren kom! Han feiet ut benrester etter en fugl... Fluene hadde gjort en effektiv jobb, men når de skulle fly ut føy de ned i peisen istedet. Aner ikke hva slags fluer det er. Sånne vanlige? Lol. Aldri brukt peisen her, dørene har alltid vært lukket så tror ikke de kommer derifra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AveM Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Har du kanskje fått disse fruktfluene som så mange har vært plaget med i høst. De er sånn brunlige. Det sies at de liker rødvin blandet med litt zalo eller noe epleeddik-greier, husker ikke helt hva det heter. Det siste har jeg mest tro på skal fungere, da de er ute etter frukt og grønt som er begynt på gjæringsprosessen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurf78 Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Har du kanskje fått disse fruktfluene som så mange har vært plaget med i høst. De er sånn brunlige. Det sies at de liker rødvin blandet med litt zalo eller noe epleeddik-greier, husker ikke helt hva det heter. Det siste har jeg mest tro på skal fungere, da de er ute etter frukt og grønt som er begynt på gjæringsprosessen. Åja nå skjønner jeg hva dere mente med "hva slags fluer". Nei dette er store vanlige, er vel kanskje spyfluer de heter. Hadde også de små fruktfluene for litt siden. Satte fram skåler med blanding av rødvin og zalo og det funka selvom det tok tid. Men de er der enda, bare i mindre doser enn før. Nå er det de store fluene som virkelig plager meg. Huff, er alltid noen insektinvasjoner her som tar knekken på meg. Enten små fluer, store fluer, maur, melbiller, edderkopper. You name it. Nå flytter jeg snart! Hater insekter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ripe Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Lenge siden du har vaska? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ripe Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Kjøp en kannebærer (kjøttetende plante) Hvor får man kjøpt kjøttetende plante og hvor mye koster de? Høres kult ut, sliker de fluene da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Lenge siden du har vaska? Ta en dusj. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ripe Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hvor får man kjøpt kjøttetende plante og hvor mye koster de? Høres kult ut, sliker de fluene da? Jeg mente selvfølgelig SLUKER, ikke sliker! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nymåne Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hvor får man kjøpt kjøttetende plante og hvor mye koster de? Høres kult ut, sliker de fluene da? Der de selger planter. Kannebærer lokker til seg fluene og fortærer dem... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Bor et hull midt i søkket i bunnen av en klar plastflaske med "innoverbunn" og fyll sukkervann, syltetøy eller rødvin inni blandet med litt zalo. Heng den med tuten opp og korken på. En kompis fikk tusenvis av fluer inni. De lukter seg fram og finner ikke veien ut av hullet igjen. Nesten som ei sånn fiskefelle, hva heter det? Jeg vet ikke om det virker på alle fluer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Åja nå skjønner jeg hva dere mente med "hva slags fluer". Nei dette er store vanlige, er vel kanskje spyfluer de heter. Hadde også de små fruktfluene for litt siden. Satte fram skåler med blanding av rødvin og zalo og det funka selvom det tok tid. Men de er der enda, bare i mindre doser enn før. Nå er det de store fluene som virkelig plager meg. Huff, er alltid noen insektinvasjoner her som tar knekken på meg. Enten små fluer, store fluer, maur, melbiller, edderkopper. You name it. Nå flytter jeg snart! Hater insekter. Da er faren stor for at det ligger et kadaver et sted... En full, død elg, kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Bor et hull midt i søkket i bunnen av en klar plastflaske med "innoverbunn" og fyll sukkervann, syltetøy eller rødvin inni blandet med litt zalo. Heng den med tuten opp og korken på. En kompis fikk tusenvis av fluer inni. De lukter seg fram og finner ikke veien ut av hullet igjen. Nesten som ei sånn fiskefelle, hva heter det? Jeg vet ikke om det virker på alle fluer. Da renner det vel ut igjen?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nymåne Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Hvor får man kjøpt kjøttetende plante og hvor mye koster de? Høres kult ut, sliker de fluene da? http://www.bio.no/enbiolog/topic.asp?TOPIC_ID=198 Nederst på siden: nep. elata, er en type kjøttetende plante som selges mest. http://www.dingz.no/php/art.php?id=299339 http://www.bio.no/enbiolog/topic.asp?TOPIC_ID=198 venus fluefanger er sett hos mestergrønn og plantasjen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nymåne Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg mente selvfølgelig SLUKER, ikke sliker! LOL Skjønte det. Så ikke at du skrev feil, engang.. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Da renner det vel ut igjen?? :-) Sølet/agnet blir liggende rundt søkket i bunnen. Hullet blir 2-3 cm over bunnen, som ei ruse (heter det visst). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Bor et hull midt i søkket i bunnen av en klar plastflaske med "innoverbunn" og fyll sukkervann, syltetøy eller rødvin inni blandet med litt zalo. Heng den med tuten opp og korken på. En kompis fikk tusenvis av fluer inni. De lukter seg fram og finner ikke veien ut av hullet igjen. Nesten som ei sånn fiskefelle, hva heter det? Jeg vet ikke om det virker på alle fluer. Spyfluer vil ikke ha søtt, men kjøtt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 :-) Sølet/agnet blir liggende rundt søkket i bunnen. Hullet blir 2-3 cm over bunnen, som ei ruse (heter det visst). Da kan man jo bare ha 1 cm med sukkervann? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Spyfluer vil ikke ha søtt, men kjøtt... Ok. Agnet vil nok lukte litt... men det funker nok. De går etter lukta. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.