Gå til innhold

flueinvasjon - hjelp

smurf78

Anbefalte innlegg

Har fått rene flueinvasjonen her. Hjelp!! Sitter konstant og ser på 10 fluer i hvert rom jeg er i. Hjelper ikke å smekke dem, for 5 min senere er det 10 stk der igjen. Hvor kan de komme fra? Og hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags fluer er det?

Jeg hadde det engang, av spyfluer, trodde jeg så syner... Og de tok likssom aldri slutt.

Forklaringen fikk jeg først da feieren kom! Han feiet ut benrester etter en fugl... Fluene hadde gjort en effektiv jobb, men når de skulle fly ut føy de ned i peisen istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags fluer er det?

Jeg hadde det engang, av spyfluer, trodde jeg så syner... Og de tok likssom aldri slutt.

Forklaringen fikk jeg først da feieren kom! Han feiet ut benrester etter en fugl... Fluene hadde gjort en effektiv jobb, men når de skulle fly ut føy de ned i peisen istedet.

Aner ikke hva slags fluer det er. Sånne vanlige? Lol. Aldri brukt peisen her, dørene har alltid vært lukket så tror ikke de kommer derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kanskje fått disse fruktfluene som så mange har vært plaget med i høst. De er sånn brunlige. Det sies at de liker rødvin blandet med litt zalo eller noe epleeddik-greier, husker ikke helt hva det heter. Det siste har jeg mest tro på skal fungere, da de er ute etter frukt og grønt som er begynt på gjæringsprosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kanskje fått disse fruktfluene som så mange har vært plaget med i høst. De er sånn brunlige. Det sies at de liker rødvin blandet med litt zalo eller noe epleeddik-greier, husker ikke helt hva det heter. Det siste har jeg mest tro på skal fungere, da de er ute etter frukt og grønt som er begynt på gjæringsprosessen.

Åja nå skjønner jeg hva dere mente med "hva slags fluer". Nei dette er store vanlige, er vel kanskje spyfluer de heter. Hadde også de små fruktfluene for litt siden. Satte fram skåler med blanding av rødvin og zalo og det funka selvom det tok tid. Men de er der enda, bare i mindre doser enn før. Nå er det de store fluene som virkelig plager meg. Huff, er alltid noen insektinvasjoner her som tar knekken på meg. Enten små fluer, store fluer, maur, melbiller, edderkopper. You name it. Nå flytter jeg snart! Hater insekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor får man kjøpt kjøttetende plante og hvor mye koster de?

Høres kult ut, sliker de fluene da?

Der de selger planter. Kannebærer lokker til seg fluene og fortærer dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor et hull midt i søkket i bunnen av en klar plastflaske med "innoverbunn" og fyll sukkervann, syltetøy eller rødvin inni blandet med litt zalo. Heng den med tuten opp og korken på. En kompis fikk tusenvis av fluer inni. De lukter seg fram og finner ikke veien ut av hullet igjen. Nesten som ei sånn fiskefelle, hva heter det?

Jeg vet ikke om det virker på alle fluer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja nå skjønner jeg hva dere mente med "hva slags fluer". Nei dette er store vanlige, er vel kanskje spyfluer de heter. Hadde også de små fruktfluene for litt siden. Satte fram skåler med blanding av rødvin og zalo og det funka selvom det tok tid. Men de er der enda, bare i mindre doser enn før. Nå er det de store fluene som virkelig plager meg. Huff, er alltid noen insektinvasjoner her som tar knekken på meg. Enten små fluer, store fluer, maur, melbiller, edderkopper. You name it. Nå flytter jeg snart! Hater insekter.

Da er faren stor for at det ligger et kadaver et sted...

En full, død elg, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor et hull midt i søkket i bunnen av en klar plastflaske med "innoverbunn" og fyll sukkervann, syltetøy eller rødvin inni blandet med litt zalo. Heng den med tuten opp og korken på. En kompis fikk tusenvis av fluer inni. De lukter seg fram og finner ikke veien ut av hullet igjen. Nesten som ei sånn fiskefelle, hva heter det?

Da renner det vel ut igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man kjøpt kjøttetende plante og hvor mye koster de?

Høres kult ut, sliker de fluene da?

http://www.bio.no/enbiolog/topic.asp?TOPIC_ID=198

Nederst på siden: nep. elata, er en type kjøttetende plante som selges mest.

http://www.dingz.no/php/art.php?id=299339

http://www.bio.no/enbiolog/topic.asp?TOPIC_ID=198

venus fluefanger er sett hos mestergrønn og plantasjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da renner det vel ut igjen??

:-)

Sølet/agnet blir liggende rundt søkket i bunnen. Hullet blir 2-3 cm over bunnen, som ei ruse (heter det visst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spyfluer vil ikke ha søtt, men kjøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

Sølet/agnet blir liggende rundt søkket i bunnen. Hullet blir 2-3 cm over bunnen, som ei ruse (heter det visst).

Da kan man jo bare ha 1 cm med sukkervann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...