Gjest kuglica Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg og min utlandske(kroatiske) kjæreste ønsker å gifte oss. En venninne fortalte meg at da måtte jeg ha en årsinntekt på ca 180 000 kr. Stemmer dette? Og hvorfor? Han er jo istand til å få seg arbeid, og bidra økonomisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamazi Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 "For å få innvilget tillatelse til familieinnvandring, må du som hovedregel være sikret tilstrekkelig underhold i perioden du skal oppholde deg i Norge. I praksis betyr dette at du og den du søker tillatelse til familieinnvandring med (slektningen som bor i Norge) må dokumentere en samlet inntekt tilsvarende lønnstrinn 1 i statens lønnsregulativ (178 100 kroner per 1. mai 2006). Dersom en av dere er under 23 år, skal underholdskrav oppfylles av personenen som bor i Norge. Underholdskrav kan oppfylles ved arbeidsinntekt, egne midler, trygdeytelser eller en kombinasjon av forskjellig type inntekt. Sosialstøtte kan imidlertid ikke regnes som inntekt ved beregning av om underholdskravet er oppfylt." fra udi.no Så dersom din kjæreste er under 23, må du ha den nevnte inntekten. Dersom han/hun er over 23, holder det om dere kan dokumentere en samlet inntekt på over summen. Det sies videre at "Det kan dessuten gjøres unntak fra kravet om forsørgelse hvis: * Du er ektefelle eller samboer til norsk borger, forutsatt at begge parter har fylt 23 år, eller barn til norsk borger" Men det utdypes ikke hva som skal til for at slikt unntak gjøres. For en kroat vil det antagelig forholde seg slik frem til Kroatia trolig blir EU-medlem i 2009. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.