Gå til innhold

Våre nye landmenn!!

Anbefalte innlegg

Gjest Beskymret!!
Skrevet

Nå er jeg kraftig provosert!!

For endte gang har jeg hatt en ubehagelig opplevelse med en av våre nye landsmenn. Og han var selvfølgelig taxisjåfør.

For det første vet han knapt hvor bydelen ligger,det er ikke noe problem,vi vil selvfølgelig vise ham vei,men det er helt unødvendig,for plutselig vet han det!?! Så kjører han helt feil vei.. Blir drittsur når vi protesterer,og gir bånn gass i rett retning. Kommer oss vel hjem,da starter neste problem.. Skal betale litt under 100 kr. Ingen av oss har mindre enn 200kr og da starter problemet.. Han kan ikke veksle!?! 200 kr!?! Og det er vårt problem!! Det ender med at vi tar pengene tilbake og forlater bilen. Da ruller han ned vinduet og sender oss noen gloser som ikke egner seg på trykk..

Hva i all verden er det som skjer her i verden.

Jeg er helt sjokkert..

Andre som har opplevd lignende??

Jeg kvir meg virkelig for å kjøre med utlendinger,for man vet aldri hvordan de reagerer..

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

6

• keinstein

4

• hidi

2

• streker paa veggen..!

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Deler av taxinæringen er i sammenbrudd. En gjeng kjeltringer og opportunister, ofte uten hverken kjentmannsprøve eller konsesjoner overtar for seriøse sjåfører bl a i Oslo. Kundene blir færre og færre. Også en del falske sjåførlærere. Skulle det skje en ulykke og papirene ikke er i orden, så ser det stygt ut for erstatninger og rettigheter for passasjerer. Det kreves konsesjon og spesiell forsikring for persontransport.

Skrevet

Jeg har kjørt taxi nesten utelukkende med "utlendinger" og har aldri hatt noen ubehagelige opplevelser.

Holdningene dine er riktignok ubehagelige.

streker paa veggen..!
Skrevet

Vet ikke helt jeg.. Dere tok jo pengene og gikk. Kanskje dere kunne ha funnet et annet sted og veksle.. gått litt inn for og betale.. eller kanskje han skulle ha pushet litt med dette.

Var kanskje flaut for ham og ikke vite veien. og at han dessverre reagerte litt feil eller ikke fikk forklart seg..

dumt han ble sur så klart. Men det kunne jo en nordmann ha blitt også.

Merkelig han ikke kunne veksle da!! :)

Gjest mandolina
Skrevet

Du ville vel også blitt sur hvis du ikke fikk betalt for jobben du har utført.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd annet enn høflige utenlandske sjåfører. Det aller beste med dem er at de ikke skravler så fælt som en del norske sjåfører gjør. Mange taxisjåfører sitter og slenger dritt om innvandrere eller kommer med annet surt oppgulp av typen "alt som er galt her i pottitlandet Norge" som gjør at taxituren blir skikkelig kjip.

Skrevet

Har ikke opplevd noe slikt selv og det er jo godt for jeg blir forbannet hvis jeg ikke får den servicen jeg skal ha som kunde ;)

Men en venn av oss kjører taxi, og han kjørte en utenlands dame flere ganger. Vedkommende er en meget snill og god mann, meget serviceinnstilt og småkakler med kundene sine.

Hun berta var også koselig alle ganger, inntil hun en dag spurte ham om han var gift. "Nei" sier han "jeg er skilt".

Han kjørte ikke henne flere ganger, men hørte etterhvert på byen av hun hadde sakt at han ikke var noe godt menneske, hun ville aldri ta taxi med ham igjen.

Han hadde jo ikke gjort damen noe som helst, og med sin samvittighet fikk han ødelagt mang en søvnnatt pga dette.

Til slutt klarte han ikke mer, hva ville folk i byen tro om han liksom når hun sa slik, de tittet jo litt rart.

Så han troppet opp på døren deres han og snakket med både mann og kone.

Og forklaringen? Den var at hun ikke kunne kjøre med single og skilte mannfolk for de kunne jo lyste på henne og det var ikke bra.

Herregud sier jeg bare.

Skrevet

Vet ikke helt jeg.. Dere tok jo pengene og gikk. Kanskje dere kunne ha funnet et annet sted og veksle.. gått litt inn for og betale.. eller kanskje han skulle ha pushet litt med dette.

Var kanskje flaut for ham og ikke vite veien. og at han dessverre reagerte litt feil eller ikke fikk forklart seg..

dumt han ble sur så klart. Men det kunne jo en nordmann ha blitt også.

Merkelig han ikke kunne veksle da!! :)

Det trikset er internasjonalt. I f eks USAs storbyer har INGEN sjåfører vekslepenger :-) De håper å få mer tips på den måten, og det virker fint det. De lokale passasjerene har ALLTID småpenger og småsedler, fordi de kjenner til trikset.

Skrevet

Har ikke opplevd noe slikt selv og det er jo godt for jeg blir forbannet hvis jeg ikke får den servicen jeg skal ha som kunde ;)

Men en venn av oss kjører taxi, og han kjørte en utenlands dame flere ganger. Vedkommende er en meget snill og god mann, meget serviceinnstilt og småkakler med kundene sine.

Hun berta var også koselig alle ganger, inntil hun en dag spurte ham om han var gift. "Nei" sier han "jeg er skilt".

Han kjørte ikke henne flere ganger, men hørte etterhvert på byen av hun hadde sakt at han ikke var noe godt menneske, hun ville aldri ta taxi med ham igjen.

Han hadde jo ikke gjort damen noe som helst, og med sin samvittighet fikk han ødelagt mang en søvnnatt pga dette.

Til slutt klarte han ikke mer, hva ville folk i byen tro om han liksom når hun sa slik, de tittet jo litt rart.

Så han troppet opp på døren deres han og snakket med både mann og kone.

Og forklaringen? Den var at hun ikke kunne kjøre med single og skilte mannfolk for de kunne jo lyste på henne og det var ikke bra.

Herregud sier jeg bare.

Det var svært dårlig gjort å spre slike rykter! Stakkars mann. Godt han fikk en forklaring, uansett hvor dum den var...

Skrevet

Jeg kjører nok taxi mer enn de fleste og det er svært sjelden jeg har vært borti en ubehagelig sjåfør. Dog har jeg vært borti noen få sjåfører som ikke vet hvor Grunerløkka er og da tviler jeg på at de har taxiløyve.

Hvis sjåføren er ubehagelig eller du mistenker at de ikke har løyve så betal med visa eller spør etter kvittering så kan du klage på sjåføren etterpå.

Den verste sjåføren jeg har vært borti var en kvinnelig norsk drosjesjåfør som var rasende fordi hun ikke hadde fått beskjed om at hun skulle ha med en rullestol. Det kunne bli riper i bilen hennes. Jeg har liggende inne at jeg skal ha stasjonsvogn nettopp pga det men hun hylte og bar seg så det var skikkelig ubehagelig.

Skrevet

Dette går på personlighet. Kunne like gjerne vært en norsk.

Skrevet

Det var svært dårlig gjort å spre slike rykter! Stakkars mann. Godt han fikk en forklaring, uansett hvor dum den var...

Er ikke rart det blir problemer da, når en stakkar "vanlig norsk mann" får så mye spy ut av deres måter å tenke på og føle på.

Vi er i Norge, damn it.

streker paa veggen..!
Skrevet

Det trikset er internasjonalt. I f eks USAs storbyer har INGEN sjåfører vekslepenger :-) De håper å få mer tips på den måten, og det virker fint det. De lokale passasjerene har ALLTID småpenger og småsedler, fordi de kjenner til trikset.

hehe, kay, aldri opplevd dette i :)

Skrevet

tar sjelden drosje i oslo.Men har inntrykket av at de norske sjåførene er mer service minded. I tillegg sitter de ikke og maser om telefonnummeret ditt eller prøver å sjekke deg opp på turen eller å omvende deg til islam.

I tillegg hvis jeg har handlet og har masse ting å bære så pleier jeg å bare bli lempet av når det er utenlandske taxi sjåføren. Det er en selvfølge at man gjør litt ekstra for kundene som å hjelpe med tunge bæreposer og lignende. Generelt har jeg rimelig god erfaring med både utenlandske og norske drosjesjåfører her hvor jeg bor. Men i oslo så er det hundreogørten drosjer og mange har løyve og burde ikke ha det fordi de ikke er kjent eller fordi de ikke kan vanlige kundebehandling. Har stått i avisene om det at det er mye tull med taxinæringen i oslo. På små steder er det mer oversiktig og dårlige taxisjåfører blir letter lagt merke til og gjort noe med tror jeg

Skrevet

Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom den opplevelsen, og det at han var utlending?

Skrevet

tar sjelden drosje i oslo.Men har inntrykket av at de norske sjåførene er mer service minded. I tillegg sitter de ikke og maser om telefonnummeret ditt eller prøver å sjekke deg opp på turen eller å omvende deg til islam.

I tillegg hvis jeg har handlet og har masse ting å bære så pleier jeg å bare bli lempet av når det er utenlandske taxi sjåføren. Det er en selvfølge at man gjør litt ekstra for kundene som å hjelpe med tunge bæreposer og lignende. Generelt har jeg rimelig god erfaring med både utenlandske og norske drosjesjåfører her hvor jeg bor. Men i oslo så er det hundreogørten drosjer og mange har løyve og burde ikke ha det fordi de ikke er kjent eller fordi de ikke kan vanlige kundebehandling. Har stått i avisene om det at det er mye tull med taxinæringen i oslo. På små steder er det mer oversiktig og dårlige taxisjåfører blir letter lagt merke til og gjort noe med tror jeg

Taxisjåførene i Oslo Taxi har ikke lov til å hjelpe deg inn med varer eller bagasje. Noen gjør det likevel hvis de skjønner at du sliter.

Skrevet

Vær glad for at du hverken ble voldtatt, slått eller robbet.

Utrykket "taxi-vold" har fått stikk motsatt betydning av hva det hadde for et par tiår siden, etter at næringen ble overtatt av kulturberikere.

Skrevet

Taxisjåførene i Oslo Taxi har ikke lov til å hjelpe deg inn med varer eller bagasje. Noen gjør det likevel hvis de skjønner at du sliter.

Har ikke lov??? Hvorfor ikke?

Skrevet

Jeg har uansett her hvor jeg bor stort sett hatt god erfaring med alle sjåførene uansett opprinnelse.

Men i oslo taxi og taxi 2 har jeg opplevd mye rart.

Virker ikke som det er vanskelig å få løyve.OG at det er omtrent umulig å miste det uansett hvor mange klager det er på en sjåfør. Men det er jo helt bakvendt da. Folk som tar mye drosje gjør jo det ofte fordi de ikke kan bære tung og ta kollektiv trafikk .

Skrevet

Har ikke lov??? Hvorfor ikke?

Jeg tror det er for at de ikke skal forløfte seg. Spurte en sjåfør en gang og det var det han svarte. Han synes forøvrig at den bestemmelsen var helt tåpelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...