Gå til innhold

Våre nye landmenn!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har uansett her hvor jeg bor stort sett hatt god erfaring med alle sjåførene uansett opprinnelse.

Men i oslo taxi og taxi 2 har jeg opplevd mye rart.

Virker ikke som det er vanskelig å få løyve.OG at det er omtrent umulig å miste det uansett hvor mange klager det er på en sjåfør. Men det er jo helt bakvendt da. Folk som tar mye drosje gjør jo det ofte fordi de ikke kan bære tung og ta kollektiv trafikk .

Jeg bruker bare Oslo Taxi så de andre selskapene har jeg ingen erfaring med.

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

6

• keinstein

4

• hidi

2

• streker paa veggen..!

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tror det er for at de ikke skal forløfte seg. Spurte en sjåfør en gang og det var det han svarte. Han synes forøvrig at den bestemmelsen var helt tåpelig.

i oslo taxi har jeg fått brosjyrer fra en sikh ogsh og brosjyre om islam.Også har jeg i tillegg fått forespørsel om han kunne flytte inn til meg etc. Egentlig har de ikke lov og prate om politikk eller religion. OG ihvertfall ikke prøve å sjekke opp jentene.

Det var en periode hvor det var noen såkalte taxi voldtekter og næringen etterlyste selv at det måtte bli lettere å sparke sjåfører eller ta fra løyve. De går jo ut over alle de flinke sjåførene i oslo at en gjeng råttne egg får lov og fortsette å kjøre drosje .

http://oslopuls.no/nyheter/article1399759.ece

Skrevet

Jeg kjører nok taxi mer enn de fleste og det er svært sjelden jeg har vært borti en ubehagelig sjåfør. Dog har jeg vært borti noen få sjåfører som ikke vet hvor Grunerløkka er og da tviler jeg på at de har taxiløyve.

Hvis sjåføren er ubehagelig eller du mistenker at de ikke har løyve så betal med visa eller spør etter kvittering så kan du klage på sjåføren etterpå.

Den verste sjåføren jeg har vært borti var en kvinnelig norsk drosjesjåfør som var rasende fordi hun ikke hadde fått beskjed om at hun skulle ha med en rullestol. Det kunne bli riper i bilen hennes. Jeg har liggende inne at jeg skal ha stasjonsvogn nettopp pga det men hun hylte og bar seg så det var skikkelig ubehagelig.

"Dog har jeg vært borti noen få sjåfører som ikke vet hvor Grunerløkka er "

Det er godt gjort.

Skrevet

"Dog har jeg vært borti noen få sjåfører som ikke vet hvor Grunerløkka er "

Det er godt gjort.

Hehe, ikke sant :o)

Jeg skjønner at de ikke vet navn på smågatene rundt omkring men Grünerløkka er liksom ganske kjent.

Skrevet

Hehe, ikke sant :o)

Jeg skjønner at de ikke vet navn på smågatene rundt omkring men Grünerløkka er liksom ganske kjent.

Da har de ikke kjentmannsprøven, ikke drosjelappen og kanskje ikke løyve heller.

Skrevet

Da har de ikke kjentmannsprøven, ikke drosjelappen og kanskje ikke løyve heller.

Jeg regner med det ja :o)

Gjest Beskymret!!
Skrevet

Vær glad for at du hverken ble voldtatt, slått eller robbet.

Utrykket "taxi-vold" har fått stikk motsatt betydning av hva det hadde for et par tiår siden, etter at næringen ble overtatt av kulturberikere.

Du mener ikke seriøst at jeg skal være glad jeg ikke ble voldtatt...

Gjest jennifer74
Skrevet

Du ville vel også blitt sur hvis du ikke fikk betalt for jobben du har utført.

Hvem sin feil var det da??

Kl 0400 om natten har vel de fleste taxiene kjørt inn såpss at de kan veksle en 200 lapp..

Da har han faktisk seg selv å takke..

Gjest Beskymret!!
Skrevet

Vet ikke helt jeg.. Dere tok jo pengene og gikk. Kanskje dere kunne ha funnet et annet sted og veksle.. gått litt inn for og betale.. eller kanskje han skulle ha pushet litt med dette.

Var kanskje flaut for ham og ikke vite veien. og at han dessverre reagerte litt feil eller ikke fikk forklart seg..

dumt han ble sur så klart. Men det kunne jo en nordmann ha blitt også.

Merkelig han ikke kunne veksle da!! :)

Vi var hyggelig hele turen. Feil å si at vi tok pengene tilbake,han gav de faktisk og sa at vi måtte ordne det selv..

Da mener jeg at han har seg selv å takke..

Og at han var utlending,trenger ikke ha noe å si,bare at jeg stort sett har dårlig erfaring med dem,og prøver å unngå å kjøre med de.

Er ikke rasistisk,vil bare komme meg trygt hjem..

Skrevet

Du mener ikke seriøst at jeg skal være glad jeg ikke ble voldtatt...

Jo selvsagt...med mindre du er mann og den fremmedkulturelle drosjesjåføren var ei snerten thaidame:)

Skrevet

HÆ? Taxisjåføren din var ikke etnisk norsk forstår jeg deg rett.... men hva i huleste har det med denne hendelsen å gjøre?

Er det noen sammenheng mellom det å ha annen opprinnelse enn norsk og det å ha dårlig oppførsel kanskje?

Hvor vil du egentlig? Er du generelt bekymret over alt det vi "stakkars nordmenn" må tåle fra "våre nye landsmenn" Taxi-næringen generelt? Dårlig oppførsel? "scammere"?

Og by the way... du er langt mer utsatt som drosjesjåfør enn som passasjer.. statistisk sett.

grrrrr... dårlige holdninger

Gjest mandolina
Skrevet

Hvem sin feil var det da??

Kl 0400 om natten har vel de fleste taxiene kjørt inn såpss at de kan veksle en 200 lapp..

Da har han faktisk seg selv å takke..

Jeg tar ikke stiling til skyldsspørsmålet, men til at du også ville blitt sur om du ikke fikk betaling for utført jobb.

Skrevet

Jeg tar ofte taxi, og har stort sett bare hyggelige og greie opplevelser med drosjesjåførene. I løpet av ti år med taxi i Oslo har jeg hatt to negative opplevelser. Begge var med godt voksne, heilnorske sjåfører. Men jeg skjønner heldigvis at ikke alle er sånn.

Skrevet

Jeg tar ofte taxi, og har stort sett bare hyggelige og greie opplevelser med drosjesjåførene. I løpet av ti år med taxi i Oslo har jeg hatt to negative opplevelser. Begge var med godt voksne, heilnorske sjåfører. Men jeg skjønner heldigvis at ikke alle er sånn.

Kjørte nettopp med to forskjellige taxier i Oslo. Den første var utlendig og var særdeles behjelpelig. Den andre var på ingen måter uhøflig, men snakket svært så nedsettende om det norske samfunn...

Den siste var norsk og tilhørende i RV...

Jeg likte den første best!

Skrevet

Jeg har store problemer med å ta dette innlegget seriøst. Dere skulle betale under 100 kroner sier du? Og likefullt har fyren prestert å kjøre feil (jeg vil anta han kjørte en lengre strekning enn dere mente var nødvendig).

Hvordan er det mulig for 100 kroner? Du skriver innlegget en søndag, og da er det til og med helgetakst. Altså starter prisen ikke langt unna hundrelappen.

Hvor langt kjørte han dere? 500 meter?

Skrevet

Verden er vel full av uhøflige mennesker inkludert deg selv. Har det noe med om han var utlending eller norsk da?

Skrevet

Jeg tar ikke stiling til skyldsspørsmålet, men til at du også ville blitt sur om du ikke fikk betaling for utført jobb.

Det er jo ikke snakk om at kunden ikke ville gjøre opp for seg!

Det er snakk om at han, som den profesjonelle part, ikke hadde sørget for å være istand til å ta imot oppgjør.

Det er temmelig stor forskjell!!

Hadde det vært kunden som ikke VILLE betale, hadde jeg vært enig med deg.

Gjest mandolina
Skrevet

Det er jo ikke snakk om at kunden ikke ville gjøre opp for seg!

Det er snakk om at han, som den profesjonelle part, ikke hadde sørget for å være istand til å ta imot oppgjør.

Det er temmelig stor forskjell!!

Hadde det vært kunden som ikke VILLE betale, hadde jeg vært enig med deg.

Uansett fikk han ingen penger.

Skrevet

Jeg har store problemer med å ta dette innlegget seriøst. Dere skulle betale under 100 kroner sier du? Og likefullt har fyren prestert å kjøre feil (jeg vil anta han kjørte en lengre strekning enn dere mente var nødvendig).

Hvordan er det mulig for 100 kroner? Du skriver innlegget en søndag, og da er det til og med helgetakst. Altså starter prisen ikke langt unna hundrelappen.

Enig med deg. Jeg betalte 160 kr innenfor samme bydel på en vanlig hverdag!

Gjest Beskymret!!
Skrevet

Hei.

Nå trengte vel ikke jeg fortelle hvor jeg bor,men det er ikke i Oslo(takk og pris).

Bor sentralt,og det regner mye... Tok du an??

Angående våre nye landsmenn,så har jeg bare hatt negative opplevelser med dem som jobber innenfor taxibransjen. De snakker dårlig norsk,er lite ydmyk,og ganske aggresiv spør du meg.At de er i en utsatt jobb,forstår jeg,men de har valgt det selv..

Taxi bransjen er en service bransje,og da forventer man service om man er hvit,gul,svart el brun..

Håper du ble litt klokere:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...