Gå til innhold

dr.snill og dr.streng

Anbefalte innlegg

Gjest vil sove

Hvorfor er det så innmari stor forskjell på legers villighet til å skrive ut innsovningspiller? Var idag hos fastlegen min forklarte at jeg i det siste som vanlig har hatt store problemer med innsovningen. Jeg ligger ofte 5-6 timer før jeg får sove, selv med opprettholdelse av søvnhygiene. Men neida, jeg var for ung for å få sovetabletter sa hun. (jeg er 32 år). Jeg kunne dog få vallergan, virket ikke virker på meg i det hele tatt. Ja jeg blir sinnsykt trett, men det hjelper ikke med innsovningen. Har ikke fått noen resept på sovepiller fra noen lege på 1 og 1/2 år, så det er da ingen risk for at jeg blir avhengig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254080-drsnill-og-drstreng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sarah Elizabeth

Er i utgangspunktet litt enig med Dr. Streng her jeg, men nå kjenner jeg ikke deg og er heller ingen lege.. Spørsmålet blir om Dr. Streng også er Dr. Grundig (noe Dr. Snill ikke er om det skrives ut sovetabletter helt uten videre). For om man oppsøker lege pga søvnproblemer, trenger man hjelp til å finne ut hvorfor man har søvnproblemer og hva man kan gjøre for å bedre søvnhygienen.

Nå vet jeg ingenting om hvordan du har det ellers og hva søvnproblemene dine kan skyldes, men normalt sett så skal ikke en 32-åring være avhengig av sovetabletter for å få sove så jeg tenker at det er synd hvis du får/har det slik. Skjønner ikke helt hva du mener når du skriver at det ikke er noen risk for at du skal bli avhengig fordi det nå er 1 1/2 år siden du fikk tabletter sist. Om du begynner med sovetabletter, er det vanskelig å få sove hvis du prøver uten. Du kan kalle det avhengighet eller ikke. Du har jo heller ikke sovet godt denne tiden.

Jeg kan jo selvfølgelig ikke ha noen mening om hvorvidt du trenger sovetabletter eller ikke, men jo, du er ung og alt annet bør vel prøves før du begynner med sovetabletter fast.

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254080-drsnill-og-drstreng/#findComment-2011760
Del på andre sider

Er i utgangspunktet litt enig med Dr. Streng her jeg, men nå kjenner jeg ikke deg og er heller ingen lege.. Spørsmålet blir om Dr. Streng også er Dr. Grundig (noe Dr. Snill ikke er om det skrives ut sovetabletter helt uten videre). For om man oppsøker lege pga søvnproblemer, trenger man hjelp til å finne ut hvorfor man har søvnproblemer og hva man kan gjøre for å bedre søvnhygienen.

Nå vet jeg ingenting om hvordan du har det ellers og hva søvnproblemene dine kan skyldes, men normalt sett så skal ikke en 32-åring være avhengig av sovetabletter for å få sove så jeg tenker at det er synd hvis du får/har det slik. Skjønner ikke helt hva du mener når du skriver at det ikke er noen risk for at du skal bli avhengig fordi det nå er 1 1/2 år siden du fikk tabletter sist. Om du begynner med sovetabletter, er det vanskelig å få sove hvis du prøver uten. Du kan kalle det avhengighet eller ikke. Du har jo heller ikke sovet godt denne tiden.

Jeg kan jo selvfølgelig ikke ha noen mening om hvorvidt du trenger sovetabletter eller ikke, men jo, du er ung og alt annet bør vel prøves før du begynner med sovetabletter fast.

Lykke til uansett!

Bra innlegg!

Det er ikke alltid at det beste er å få det som man vil dessverre.

Jeg har heller ingen formening om hvorvidt det ville vært riktig å skrive ut innsovningsmedikamenter eller ikke , men dersom søvnvanskene er kroniske så løses de neppe på den måten. Hvis det derimot er noe i den ytre situasjonen som akkurat nå forverrer søvnvanskene, kan det være konstruktivt å gi medisiner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254080-drsnill-og-drstreng/#findComment-2011811
Del på andre sider

Bra innlegg!

Det er ikke alltid at det beste er å få det som man vil dessverre.

Jeg har heller ingen formening om hvorvidt det ville vært riktig å skrive ut innsovningsmedikamenter eller ikke , men dersom søvnvanskene er kroniske så løses de neppe på den måten. Hvis det derimot er noe i den ytre situasjonen som akkurat nå forverrer søvnvanskene, kan det være konstruktivt å gi medisiner.

Har man kroniske innsovningsvansker, blir det vanskelig å stå opp da man faktisk har noen avtaler. Jeg mener definitivt at jeg trenger det. Den dr.streng har aldri skrivd ut sovemiddel til meg og jeg har gått der i årevis. Ba henne om flunipam, da det var snakk om tannlegetime, hadde extrem odontofobi, og tannlegen anbefalte flunipam, men ikke søren om jeg fikk det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254080-drsnill-og-drstreng/#findComment-2013382
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...