Gå til innhold

Alternativ behandling mot negativt tankemønster

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 20 år som sliter med svært lavt selvbilde og veldig negativt tankemønster. I og med at jeg tenker så negativt om alt jeg gjør, er det svært få alternative behandlinger som kan fungere for meg ettersom du ved de fleste behandlingene må gjøre noe selv, konsentrere deg om problemet (Tankefelt terapi), visualisere, og lignende (feks ved selvhypnose).

Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg vil jo til psykolog også, men her er det jo en evig lang venteliste.

All den tiden og kreftene jeg bruker på å tenke negativt og å overanalysere en hver situasjon sliter meg helt ut. Jeg har absolutt ingen energi til overs, og nettopp pga alt det negative finner jeg heller ikke motivasjon til å gjøre en døyt med problemet.

Det er som en ond sirkel, jeg tillater ikke meg selv å ha det bra, å om jeg føler jeg har gjort noe bra i bare et par sekunder, føler jeg meg straks vemmelig å ekkel. Jeg unner ikke meg selv å tenke at jeg er verdt noe, eller kan få til noe.

Nå må jeg få gjort noe med dette problemet, ellers vet jeg ikke hva det blir av meg :/

Håper på svar, og tar imot alle tips jeg kan få med åpne armer! (Alt utenom klisjeen: Bare tenk positivt så går nok alt mye bedre, for problemet stikker mye dypere enn som så, og det funker ikke når jeg dreper en hver positiv tanke som dukker opp)

Fortsetter under...

Takk for forslaget;) Men som jeg skrev i innlegget mitt så klarer jeg ikke å konsentrere meg om problemet slik jeg må når det virkelig gjelder, altså ved TFT.

Men tusen takk for svar :)

Jeg kan anbefale deg alt. medikament med navn Hypericum Stada (inneholder Johannesurt) og fåes hos apotek reseptfri. Pris for 30 tabeletter er 188 kr (varighet 1 mnd, derav dose 1 tabelett pr dag).

Medikamentet skal ikke brukes dersom du bruker p-piller, eller blodfortynnende medikamenter. Les forøvrig pakningsvedlegget nøye.

Medikamentet er søvnregulerende og hindrer mild nedstemthet.

Mitt tips til deg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...