Gå til innhold

Tom flaske gjennom sikkerhetskontrollen?

Gjest snart avreise

Anbefalte innlegg

Gjest snart avreise

Ja, da skal jeg snart ut og fly, og har et spørsmål i anledning de nye reglene for væske - er det lov å ha med en TOM halvlitersflske forbi sikkerhetskontrollen? Så kan jeg fylle vann i den etterpå, og slippe å kjøpe med rådyrt vann...

Takknemlig om noen kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei

og hvor dyrt er en flaske vann, i forhold til en flybillett? - sier jeg da...

Jeg hørte at en sas-ansatt foreslå at det gikk an på tv.

Men du er sikker på at det ikke er lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snart avreise

Nei

og hvor dyrt er en flaske vann, i forhold til en flybillett? - sier jeg da...

Hehe, veit det ikke er så innmari dyrt egentlig, men syntes det er litt unødvendig, det er vel kanskje mer der det ligger. (og så var det ikke jeg som betalte flybilletten heller da, er såpass dårlig med penger her i huset for øyeblikket...)

Men takk for svaret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snart avreise

Ja, de sa så på tv at det var lov å ha en tom flaske med seg inn, og fylle den etterpå

Hmm, kan bli spennende dette da, å se hva som faktisk går an ;)

Tror jeg tar med en flaske, så får de heller bare få den om det ikke funker.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kommer narvesen eller de andre flyplasshaiene å sette opp prisen for vann/drikke nå? (Ja, ja, jeg vet "det må du ta opp med Narvesen!) Men ærlig talt; Her oppfordres det til å drikke væske under lange flyturer. Ettersom kabinlufta er tørr, trombosefare osv og så får man plutselig ikke lov til å ta med vann? Vet dere hvor mye SAS tar for ei flaske vann?

Jørgen, Trondheim

Dag Hansen/Anne Inversini Hei Jørgen, en helt tom vannflaske kan du ta med deg gjennom sikkerhetskontrollen. Du kan fylle den opp med vann etter at du har passert sikkerhetskontrollen og deretter ta den med ombord i flyet. Poenget er at du ikke kan ha med deg så mye væske hjemmefra. Hilsen Anne "

http://tux1.aftenposten.no/nettprat/031106bagasje/

Så da tar jeg med meg en flaske jeg! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Jeg hørte at en sas-ansatt foreslå at det gikk an på tv.

Men du er sikker på at det ikke er lov?

Ja iflg informasjon på:

Oslo Lufthavn sine internett sider se:

http://www.osl.no/index.asp?strurl=//templates/applications/internet/showobject.asp?channelid=1000341&infoobjectid=1023306&menuid_1=&menuid=&topExpand=&subExpand=&pid_1=&l=&cAD=1000123

Her står det:

Hva innebærer de nye reglene?

Hovedregelen er at det ikke er tillat å ta med flytende væsker i håndbagasje som bringes gjennom sikkerhetskontrollen. Det er likevel åpnet for å ta med små mengder væske (toalettsaker o.l.). Mengden bestemmes av størrelsen på beholderen, ikke hvor mye væske som er i den. En nesten tom flaske vil derfor bli vurdert etter hva den kan inneholde, ikke hva den faktisk inneholder. Med beholder menes flaske, tube, flakong, beger, krukke o.l.

Videre må alle beholdere med væske få plass i en gjennomsiktig pose som kan åpnes og lukkes. Posen skal ikke romme mer enn én liter når den er lukket.

Beholdere over 100 ml og alt som ikke får plass i litersposen vil måtte avleveres i sikkerhetskontrollen eller sjekkes inn.

Hva regnes som væske?

Alt flytende som vann, brus, gele, krem, lotion, parfyme, lipgloss, barberskum, aerosoler og annet med lignende konsistens.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kan bli spennende dette da, å se hva som faktisk går an ;)

Tror jeg tar med en flaske, så får de heller bare få den om det ikke funker.

Takk for svar

Håper det er lov.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, veit det ikke er så innmari dyrt egentlig, men syntes det er litt unødvendig, det er vel kanskje mer der det ligger. (og så var det ikke jeg som betalte flybilletten heller da, er såpass dårlig med penger her i huset for øyeblikket...)

Men takk for svaret

Det må forresten være mulig å få vann på flyet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kommer narvesen eller de andre flyplasshaiene å sette opp prisen for vann/drikke nå? (Ja, ja, jeg vet "det må du ta opp med Narvesen!) Men ærlig talt; Her oppfordres det til å drikke væske under lange flyturer. Ettersom kabinlufta er tørr, trombosefare osv og så får man plutselig ikke lov til å ta med vann? Vet dere hvor mye SAS tar for ei flaske vann?

Jørgen, Trondheim

Dag Hansen/Anne Inversini Hei Jørgen, en helt tom vannflaske kan du ta med deg gjennom sikkerhetskontrollen. Du kan fylle den opp med vann etter at du har passert sikkerhetskontrollen og deretter ta den med ombord i flyet. Poenget er at du ikke kan ha med deg så mye væske hjemmefra. Hilsen Anne "

men det står jo også:

"Får man sånne gjennomsiktige plastposer på flyplassen? Og er det riktig slik jeg har lest noen steder at beholderen ikke kan være større enn 1dl - dvs en kremtube på 125ml, men som er halvfull, kan ikke tas med i håndbagasjen?

Elin, Oslo

Dag Hansen/Anne Inversini Hei Elin, det er riktig forstått. Hilsen Anne "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Jørgen, Trondheim

Alle søppelposer på Gardermoen er fulle av tomflasker

http://forbruker.no/reise/article1525544.ece

Iflg. denne artikelen.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Det er nok fordi det har vært væske i den -selv om det bare er litt. Man får visst ha med seg tomme drikkeflasker :)

På Oslo Lufthavn sine internett sider står det:

Bl.a.

Beholdere over 100 ml og alt som ikke får plass i litersposen vil måtte avleveres i sikkerhetskontrollen eller sjekkes inn.

Se link lagt inn i svar lengre nede i tråden.

Men on dette tolkes strengt eller restriktvt vet jeg ikke.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...