Gå til innhold

oppskrift på lapper/sveler?

Gjest The one and only

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Disse er kjempegode:

Det du trenger er:

2 egg

50g sukker

3dl kulturmjølk

4dl hvetemjøl

1 ts natron

og litt salt

2 egg vispes med sukker og ha så i kulturmjølka. 4 dl hvetemjøl saman med natron og salt siktes i blandingen og røres sammen. La det hele svelle i 20 min og hell røra på en plastflaske.

Stekes på en takke over bålet og smakar best med litt rømme og moltesyltetøy.

Hvis du syns det blir litt mye å gå ut og tenne bål nå så smaker de godt stekt innendørs også, selv uten å helle røra på plastflaske! Og gode med brunost er de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 egg

1 dl sukker

3 dl surmelk

4 dl hvetemel

1 ts natron

litt salt

Visp egg og sukker sammen. Tilsett melk og mel blandet med natron og salt. Visp til en glatt røre. La røren svelle i ca 30 minutter.

Smelt litt smør i pannen og legg en stor skje røre i pannen. Jevn ut og stek de lys brune på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 egg

1 dl sukker

3 dl surmelk

4 dl hvetemel

1 ts natron

litt salt

Visp egg og sukker sammen. Tilsett melk og mel blandet med natron og salt. Visp til en glatt røre. La røren svelle i ca 30 minutter.

Smelt litt smør i pannen og legg en stor skje røre i pannen. Jevn ut og stek de lys brune på begge sider.

Heh, fant "den originale MRF-svela" også:

http://tinyurl.com/y3tmhw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvor mye er "1,5 MRF-kopp sukker" mon tro?

Souvernirkopper? :-)

Hehe, den så jeg ikke! :D Ja, de selger slike kopper, så det er det nok. Står det ikke på koppenes salgsside hvor mye de rommer, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den så jeg ikke! :D Ja, de selger slike kopper, så det er det nok. Står det ikke på koppenes salgsside hvor mye de rommer, da?

Nå begynner The one and only å få det litt travelt her hvis dette skulle være dagens kveldskos. Først må'n bestille kopp, så få tak i kulturmjølk, før røra skal svelle en halvtime, og _så_ kan de stekes ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The one and only

Disse er kjempegode:

Det du trenger er:

2 egg

50g sukker

3dl kulturmjølk

4dl hvetemjøl

1 ts natron

og litt salt

2 egg vispes med sukker og ha så i kulturmjølka. 4 dl hvetemjøl saman med natron og salt siktes i blandingen og røres sammen. La det hele svelle i 20 min og hell røra på en plastflaske.

Stekes på en takke over bålet og smakar best med litt rømme og moltesyltetøy.

Hvis du syns det blir litt mye å gå ut og tenne bål nå så smaker de godt stekt innendørs også, selv uten å helle røra på plastflaske! Og gode med brunost er de også.

takker:) ska sette i gang med en gang.

det høljer ned ute så det får bli innendørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The one and only

2 egg

1 dl sukker

3 dl surmelk

4 dl hvetemel

1 ts natron

litt salt

im on it!

dette ska smake!

takker for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takker:) ska sette i gang med en gang.

det høljer ned ute så det får bli innendørs

mmm, lager du noen ekstra og sender over til meg også når du først er i gang?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner The one and only å få det litt travelt her hvis dette skulle være dagens kveldskos. Først må'n bestille kopp, så få tak i kulturmjølk, før røra skal svelle en halvtime, og _så_ kan de stekes ;-)

He-he :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The one and only

mmm, lager du noen ekstra og sender over til meg også når du først er i gang?

:-)

de var helt rå!!

de smakte med andre ord helt utmerket!

fikk hele 15stk ut av røren og alle ble borte på minuter!

jaja..fikk no kastet 4 stk i meg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de var helt rå!!

de smakte med andre ord helt utmerket!

fikk hele 15stk ut av røren og alle ble borte på minuter!

jaja..fikk no kastet 4 stk i meg;)

Hehe, det var bra de smakte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...