Gå til innhold

Er så trett

Gjest hjelp, jeg blir gal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest hjelp, jeg blir gal

ja, hva gjør du for å sove? hva har du til nå gjort?

Til nå har jeg tatt en stor mengde med tabletter og skyllt dem ned med vin. Nå orker jeg dessverre ikke mere vin så jeg tar bare tabletter og er våken for det meste. Sov faktisk i to timer siste natt. Problemet er denne helvetes uroen/smerten hele tiden. Kunne sprunget hele natta, men det blir litt tungt i lengden.

Håper det gir seg snart, hvis ikke vet jeg ikke hvordan det skal gå med meg. Har jo arbeid jeg må på av og til også, må bare komme meg dit. Ja, ja, thinkerbell tusen takk for at du orket å svare dette tullete mennesket ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254291-er-s%C3%A5-trett/#findComment-2018171
Del på andre sider

Til nå har jeg tatt en stor mengde med tabletter og skyllt dem ned med vin. Nå orker jeg dessverre ikke mere vin så jeg tar bare tabletter og er våken for det meste. Sov faktisk i to timer siste natt. Problemet er denne helvetes uroen/smerten hele tiden. Kunne sprunget hele natta, men det blir litt tungt i lengden.

Håper det gir seg snart, hvis ikke vet jeg ikke hvordan det skal gå med meg. Har jo arbeid jeg må på av og til også, må bare komme meg dit. Ja, ja, thinkerbell tusen takk for at du orket å svare dette tullete mennesket ;)

Synes ikke du er det minste tullete, å så mye søvnløs slik du gjør kan drive de fleste fra vettet.

However; -kutt ut alkohol. Kutt ut å dytt deg full av piller.

Det kan virker fristende og det kan virke som en enkel&grei løsning, - men det skaper mer problemer for deg enn du aner.

For det første. Samtaleterapi for din uro, jeg senser at det ligger endel bak denne uroen.. og det ville trolig vært nyttig om du tok tak i dette. Deretter: fysisk aktivitet. Du _må_ trette ut kroppen din. Jeg sier ikke at du skal løpe maraton, men i det minste en halv times-40 min gåtur hver dag. Gjerne også mer fysisk anstrengede, varier mellom flere aktiviteter og gjør noe _du_ synes er hyggelig (og du kan være trett og lei, men tving deg selv.. kom deg ut). Så er vi over på det sosiale, snakker du med de rundt deg, kommer du deg ut. Jeg tenker ikke bare for å dele tanker men også for å skape motvekt til uroen - at du har noe som kan gi pauser fra det du strever med. Forsøk å finn noe som kan roe deg ned før du skal krype til køys - en bok, musikk, et varmt bad, en kopp te.. Ikke spis svære måltider rett før du legger deg, unngå for mye sukker i maten og reduser koffein bruket noen timer før du går til sengs.

Kutt også ut å sove middag og om du bare legger deg ned for å hvile i 20 min,- vel -kutt det ut.

Jeg vil råde deg til å snakke med din primærlege. Du trenger å bli tatt på alvor fordi det er et helvete å gå slik, man fungerer ikke i lengden. Du trenger nok noe å sove på, men da må du ta dine medisiner slik de er forordnet og ikke slik det passer deg.

Jeg håper jeg skrev noe vettugt, og jeg håper du går inn for å snu dette mønsteret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254291-er-s%C3%A5-trett/#findComment-2018218
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...