Gå til innhold

julebord med jobben - betale selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må jeg bare spørre noen her: en kompis skal på julebord med jobben. de skal ut og spise litt, og så på en forestilling etterpå. Men de må betale alt selv? Det har jeg ikke vært med på før. Nå jobber jeg i det private, og dette er kommunen, men jeg tenker det hadde blitt ramaskrik hvis vi hadde sagt til de ansatte hos oss at "nå skal det blir julebord dere, det koster 300.- for billetten og så betaler dere mat og drikke sjøl".

*rister på hodet*

Er dette vanlig? At de ansatte betaler selv? Det hører med til historien at i fjor fikk de julegave også: et gavekort på 100.-

Gjest Flystripa
Skrevet

Sånn er det i år på mammas jobb. Betal selv. Hun nekter å bli med.

Julebord skal være arbeidsgivers utlegg. En fest der man takker sine ansatte for innsatsen i året som er gått. Da skal man ikke bekoste det selv.

Skrevet

Trange kår i det offentlige, og da kan man ikke sløse med skattekronene! Vi har juleavslutning der maten sponses og drikken betaler man selv. Vi får også en liten gave til rundt hundrelappen. Dette skjer før jul og før sommerferien.

Skrevet

Vet ikke sikkert, men vet at de siste årene har de kun fått 100kr i kommunen her....Tror den skal dekke middagen?

Skrevet

Julebord skal være arbeidsgivers utlegg. En fest der man takker sine ansatte for innsatsen i året som er gått. Da skal man ikke bekoste det selv.

Det er akkurat det jeg mener jeg også. Arbeidsgiveren takker for innsatsen og viser at jobben blir satt pris på. Jeg tror jammen jeg hadde nekta jeg også! Da syns jeg like gjerne de kunne latt være, og heller la de ansatte organisere noe sosialt selv...

Skrevet

Vi har ALLTID måtte betale ALT selv.....

Men er det mange som gidder å komme da? De som har litt dårlig råd, og liten tid, familie osv?

Jeg har ikke så mye tid nå før jul, og det er litt "ork" å gå på julebord med jobben når man egentlig helst vil gjøre noe annet, og hvis jeg skulle betalt selv i tillegg hadde jeg i hvertfall meldt avbud.....

Skrevet

Jeg jobber også kommunalt - og vi må nok betale alt sånt selv - derfor har vi som regel hjemme-julebord - da kan vi handle inn mat på jobbens budsjett, men drikka må vi holde selv.

Skrevet

Vet ikke sikkert, men vet at de siste årene har de kun fått 100kr i kommunen her....Tror den skal dekke middagen?

Jaja, har jo fått med meg at det er smalhans i kommunesektoren... Men det var et lite sjokk at det står _så_ dårlig til.. Tenkte også kommunens ansatte kunne hatt godt av litt oppmuntring ;-)

Skrevet

Trange kår i det offentlige, og da kan man ikke sløse med skattekronene! Vi har juleavslutning der maten sponses og drikken betaler man selv. Vi får også en liten gave til rundt hundrelappen. Dette skjer før jul og før sommerferien.

Ja, det er vel trange kår. At maten sponses og drikken betales selv har jeg vært med på, så den er grei. Men at man må betale alt selv syns jeg var litt drøyt...

Skrevet

Har aldri fått påspandert noe julebord. Jobber nå på sykehus, og vi er jo statlige. Bestiller julebordet selv og betaler selv. Har aldri fått en eneste godtgjørelse av min arbeidsgiver. Eller jo, jeg slipper å betale egenandel hvis jeg trenger undersøkelser ved sykehuset da. De vet virkelig å sette pris på oss ja ;-)

Skrevet

Vi har alltid måttet betale julebordet selv (i det private), mens andre firmaer (som er mye mindre enn oss), får alt dekket.

Skrevet

Hva med de som er ansatt i stat og kommune? Det skulle blitt store utgifter om stat/kommune måtte sponse julebordet på alle sine ansatte ;-)

I private bedrifter synes jeg kanskje det er på sin plass å belønne sine ansatte med et julebord, ja.

Skrevet

Syns det er helt ok at man betaler julebordet sjøl. Det er en begivenhet for de spesielt interesserte, så det er ok at arbeidsgiver ikke bruker for mye på det. Kjekt med en spleis, men dog. Julebordet er ei anledning for kolleger å gå ut og feste sammen, ikke arbeidsgivers obligatoriske måte å takke sine ansatte på. Det finnes det mange andre måter å gjøre på, og takk i hverdagen veier tyngre enn å bli påspandert en fest.

Syns nå jeg. Som gjerne betaler selv for å ta et hyggelig lag med gode kolleger, og respekterer de som velger å gjøre noe annet den dagen.

Skrevet

Det har vært vanlig i de statlige jobbene jeg har hatt, ja. Julebordet har vært sponset, men vi har vel betalt ca 300 kroner for en helaften med mat og drikke og underholdning, og det er jo ikke noen ublu pris.

I det private hardet vært 100% spandering, og adskillig mer ekstravagant.

Skrevet

Men er det mange som gidder å komme da? De som har litt dårlig råd, og liten tid, familie osv?

Jeg har ikke så mye tid nå før jul, og det er litt "ork" å gå på julebord med jobben når man egentlig helst vil gjøre noe annet, og hvis jeg skulle betalt selv i tillegg hadde jeg i hvertfall meldt avbud.....

Og melder du avbud, går du glipp av hundrelappen ;)

Skrevet

Vanlig i det offentlige. Vårt julebord (staten) koster ca 450. Det offentlige har svært strenge regler for hva de kan sponse.

Skrevet

Bedriften jeg jobber i har ikke julebord en gang. Vi får velge mellom årsmøte som inkluderer en weekend på hotell, eller julebord. Men jeg hadde ikke hatt noe imot å betale noen hundrelapper for et julebord med kollegaene mine.

Skrevet

Arbeidsgiver har da ikke plikt til å holde julebord. Det er et ekstra gode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...