Gå til innhold

julebord med jobben - betale selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste steder har noe de kaller "Tilskudd til kollegialt samvær" også kalt "velferdspenger".

Jeg er statsansatt, og hos oss utgjør dette ca 300 kr pr. ansatt pr år. Pengene kan brukes til velferdstiltak som samler minst et visst antall ansatte, og vanligvis blir det brukt til kake osv. ved runde år. Hvis det er noe igjen av disse pengene så brukes disse til å sponse julebord.

Vanligvis dekker disse pengene + evt. lotteri-inntekter (vinlotteri..) det meste utenom drikkevarene.

Jeg finner ikke noen link til informasjon om slike velferdsmidler.

Skrevet

Jeg tror det er vanlig i kommunene. Både julegaven slik du beskriver og at man må betale mesteparten av julebordet selv.

Skrevet

Jaja, jeg har ikke vært ansatt i det fattige offentlige, så i det firmaet jeg driver nå spanderer vi en fest på de ansatte en gang i året. Syns det hadde virket merkelig å invitere til julebord og be de ansatte betale selv.

Hvis vi ikke har råd til å spandere på dem tror jeg vi hadde latt være å ha julebord :-) Det trenger jo ikke koste så innmari mye heller da!

Og det er jo ikke det at vi har et sånt fantastisk overskudd, vi tar ikke ut utbytte engang, men en gang i året syns jeg de fortjener å bli satt litt pris på :-)

Ser poenget i en svær sammenheng som kommunen eller fylket kanskje, at det blir veldig mange å spandere på.

Nå har jeg lært noe jeg også, kan jo formidle dette til mine ansatte, så de vet å sette pris på julebordet ennå mer ;-)

Skrevet

Jaja, jeg har ikke vært ansatt i det fattige offentlige, så i det firmaet jeg driver nå spanderer vi en fest på de ansatte en gang i året. Syns det hadde virket merkelig å invitere til julebord og be de ansatte betale selv.

Hvis vi ikke har råd til å spandere på dem tror jeg vi hadde latt være å ha julebord :-) Det trenger jo ikke koste så innmari mye heller da!

Og det er jo ikke det at vi har et sånt fantastisk overskudd, vi tar ikke ut utbytte engang, men en gang i året syns jeg de fortjener å bli satt litt pris på :-)

Ser poenget i en svær sammenheng som kommunen eller fylket kanskje, at det blir veldig mange å spandere på.

Nå har jeg lært noe jeg også, kan jo formidle dette til mine ansatte, så de vet å sette pris på julebordet ennå mer ;-)

"Ser poenget i en svær sammenheng som kommunen eller fylket kanskje, at det blir veldig mange å spandere på."

Det er ikke nødvendigvis antallet som sådan som er "problemet", men at det dreier seg om bruk av offentlige midler.

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke er vanlig. Men vet at mange har begrensninger på hvor mye drikke bedriften spanderer. Og det er vel helt OK synes jeg.

Skrevet

Mange jeg kjenner som jobbe i det offentlige må betale egenandel på julebord. Noe sponset er det imidlertid vanligvis.

Skrevet

Når man jobber i kommunen kan det lett bli ramaskrik uansett: Fra de ansatte hvis de må betale selv, eller fra enkelte innbyggere hvis "våre skattepenger" brukes til slik luksus.

Skrevet

Ja, det er vanlig i det offentlige. Har selv alltid betalt julebordet selv, mens på mannen min sitt er det revy, middag, overnatting på hotell og omtrent fri bar med ledsagere inkl. Han jobber selvfølgelig i det private.

Skrevet

Vi har en velferdskasse, og den brukes stort sett til julebordet - men da må vi ofte spytte i med en egenandel for å dekke hele kalaset. (Jobber i det offentlige)

Vi pleier dessuten å gjøre det så rimelig som mulig, for å få mest mulig ut av hver krone i velferdskassa - ha julebordet i kantina, pynte og rydde selv og sånn.

Skrevet

Ja, der jeg jobber må vi betale julebordet selv. Det hender ledelsen spytter i med en hundrelapp til hver da.

Mannen min får alt av fester inkl julebordet gratis. Og de får som regel et visst antall drikkebonger hver - hvilket i praksis vil si fri bar.

Skrevet

Ja, der jeg jobber må vi betale julebordet selv. Det hender ledelsen spytter i med en hundrelapp til hver da.

Mannen min får alt av fester inkl julebordet gratis. Og de får som regel et visst antall drikkebonger hver - hvilket i praksis vil si fri bar.

Hos oss har vi ikke engang drikkebonger - bare helt fri bar! :o)

Skrevet

Hos oss har vi ikke engang drikkebonger - bare helt fri bar! :o)

Heldige dere da :o)

Skrevet

Men er det mange som gidder å komme da? De som har litt dårlig råd, og liten tid, familie osv?

Jeg har ikke så mye tid nå før jul, og det er litt "ork" å gå på julebord med jobben når man egentlig helst vil gjøre noe annet, og hvis jeg skulle betalt selv i tillegg hadde jeg i hvertfall meldt avbud.....

Stort sett alle kommer hvert år, vi er veldig sosiale.

Jeg jobber på et sykehus.

Det har aldri vært snakk om å ikke måtte betale selv, så vi vet ikke bedre ;o)

Jentungen1365380808
Skrevet

Vi betaler "egenandel" på ca. 150 kr. Det er for 3 retters middag, 2 glass øl eller vin, kaffe og cognac. Mer drikke betaler vi selv, og de som skal ha overnatting betaler for det (ofte spesialtilbud siden vi er mange i firmaet).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...