Gå til innhold

Rosenrot /cipramil

Gjest har så lyst å prøve rosenrot

Anbefalte innlegg

Gjest har så lyst å prøve rosenrot

Ser det blir sagt at man ikke kan bruke rosenrot sammen med cipramil på grunn av økt bivirkningsfare. Men visst jeg bruker 20 mg cipramil og istedet for å øke denne dosen til 40 mg,tar rosenrot istede, vil det da ikke gå opp i opp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254300-rosenrot-cipramil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke helt sånn det funker...

Enkelte urter kan forårsake forstyrrelser i cellemetabolismen... Dvs at medisiner fungerer på andre måter enn de er tenkt... F.eks. gi fler bivirkninger, eller økt opptak.

Hvis du vet at rosenrot kan påvirke effekten av cipramil, ville jeg vært forsiktig.

Dette har ikke noe med saken å gjøre, men;

På samme måte ville jeg tenkt at johannesurt inneholder virkestoffer som likner flere forskjellige ssri-preparater, men i svakere form. Det er det ikke så mange som vet, men de forskjellige virkestoffene kan gi forskjellig effekt, avhengig av hvem som tar de. Antagelsen er at Hypericum påvirker ulike transmittorsubstanser som for eksempel BÅDE serotonin, dopamin og noradrenalin. For en som mangler bare en av delene, eller tar medisiner fra før, kan effekten bli en helt annen enn tenkt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254300-rosenrot-cipramil/#findComment-2015795
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...