Gå til innhold

Damer som søker mot mannlige venner og omvendt

Anbefalte innlegg

Gjest Tankefulll
Skrevet

Har dere teorier på hvorfor de gjør det?

Er det for det meste det at gutter/ menn er bedre venner?

Og for menn: Hvilke tanker har dere bak dette?

Skrevet

Jeg er jente og søker mot mannlige venner fordi de er så mye enklere å ha med å gjøre :)

Ikke baksnakking, intriger og faenskap..Har det rett og slett vanvittig gøy sammen med kompiser...

Kvinnfolk er ikke alltid like enkle.. og man vet aldri hvem man kan stole på... huffff

Skrevet

Menn er ukompliserte på det følelsesmessige felt, og de har ikke mange rare tanker samtidig som de vasker huset eller måker sne.

Skrevet

Menn er jo mye enklere å snakke med. Og har du en guttekompis så baksnakker han deg aldri. Du kan fortelle hva du vil.

Skrevet

Vi er normale. Kvinner er ikke normale.

De fleste foretrekker folk det går an å snakke med - altså menn.

Skrevet

Fordi menn ikke må spørre og grave om ting de ikke har noe med. Og hvis de spør likevel, synes de det er greit når man svarer "samma det vel" - for da er det faktisk samma for dem.

Skrevet

Menn er enkle og ukompliserte skapninger, som ikke analyserer for mye. Veldig lette å være sammen med. Mange av mine beste venner opp gjennom årene har vært menn.

Etterhvert som de har fått seg damer har det imidlertid blitt mindre tid til (jente)venner, fordi disse jentene desverre er nokså trangsynte når det gjelder gutt/jente-vennskap...

Skrevet

Jeg har alltid kommet lettere ut av det med menn enn kvinner, kanskje fordi jeg hadde er mye mer ukomplisert forhold til menn enn kvinner allerede fra jeg ble født? I forholdet til min far var han den jeg alltid kom til om jeg var trist og lei, om jeg hadde noe spennende å fortelle, var glad for noe, dele historier og musikk med. Han var trygghet for meg og når jeg tenker etter så er det det mine manlige venner representerer for meg også. De urtfordrer meg i interessene mine som er musikk og film og jeg har ikke mange jentevenner som klarer å utfordre meg på det. Jeg må ha litt motstand på, for meg, viktige ting, men det må også være en gjensidig glede der. De fleste jenter jeg har truffet blir lei av å snakke om f.eks Clockwork orange etter 2 min. Jeg er opptatt av detaljer i scener og riff i musikken på en "guttete måte" sies det.

Med gutta kan du diskutere på en helt annen måte enn med jenter, de tar ikke diskusjonene for annet enn det det er nemlig en diskusjon, og de går ikke til teite personangrep like fort som jenter.

Skrevet

Jeg er jente og søker mot mannlige venner fordi de er så mye enklere å ha med å gjøre :)

Ikke baksnakking, intriger og faenskap..Har det rett og slett vanvittig gøy sammen med kompiser...

Kvinnfolk er ikke alltid like enkle.. og man vet aldri hvem man kan stole på... huffff

Helt enig.

Skrevet

Vi er normale. Kvinner er ikke normale.

De fleste foretrekker folk det går an å snakke med - altså menn.

Godt poeng! - og hjertens enig! - derfor tror jeg egentlig jeg burde vært en mann...

Skrevet

Jeg gjør det fordi jeg forstår menn bedre. De er som regel rett frem og du vet alltid hvor du har de. Jenter lusker bak rygger og sier det motsatte av det de mener og generelt irriterer meg.

Skrevet

Oi. Jeg sverger å at jeg ikke leste innlegget ditt før jeg skreiv mitt =)

Skrevet

Jeg gjør det fordi jeg forstår menn bedre. De er som regel rett frem og du vet alltid hvor du har de. Jenter lusker bak rygger og sier det motsatte av det de mener og generelt irriterer meg.

Skriver under på denne. Men jeg har kvinnlige venner også:-)

Skrevet

Alle kvinnene som har svart her sier de liker mannlige venner fordi de er ukompliserte, baksnakker ikke, kan holde på en hemmelighet osv. Samtidig sies det at kvinner ikke er slik.

Da kan en spørre seg om hvorfor menn har kvinnelige venner. Ønsker de en venn som er komplisert, som baksnakker dem, som ikke holder på hemmeligheter osv.?

Det er vel tvilsomt. Da må en spørre seg om de har andre motiver for å ønske vennskap med kvinner....

Gjest Tankefulll
Skrevet

Alle kvinnene som har svart her sier de liker mannlige venner fordi de er ukompliserte, baksnakker ikke, kan holde på en hemmelighet osv. Samtidig sies det at kvinner ikke er slik.

Da kan en spørre seg om hvorfor menn har kvinnelige venner. Ønsker de en venn som er komplisert, som baksnakker dem, som ikke holder på hemmeligheter osv.?

Det er vel tvilsomt. Da må en spørre seg om de har andre motiver for å ønske vennskap med kvinner....

Du sier noe der. Fikk heller ikke svar fra menn på siste del av spørsmålet. Legger ut et tilleggsspørsmål.

;)

Gjest Tankefulll
Skrevet

Fint å høre den siden av saken, også.

Se petter smarts svar..

Skrevet

hehe:)

Men det kan være at de kvinnfolka som søker mannlige venner ikke er som andre kvinnfolk..

Jeg merker selv iallefall at jeg ikke kan måle meg med alle de ufyselige damene rundt om!! :)

Skrevet

Oi. Jeg sverger å at jeg ikke leste innlegget ditt før jeg skreiv mitt =)

Heheh.. men det at vi mener det samme, betyr vel at det er en sannhet i det, ikke sant?!

Skrevet

hehe:)

Men det kan være at de kvinnfolka som søker mannlige venner ikke er som andre kvinnfolk..

Jeg merker selv iallefall at jeg ikke kan måle meg med alle de ufyselige damene rundt om!! :)

Det er selvfølgelig en mulighet, men den var ikke like spennende så jeg droppet å nevne dem. Morsommere å antyde at alle menn som har kvinnelige venner ønsker å ha sex med dem.

Skrevet

Ingen damer baksnakker kompisen sin, det er bare kjærestene/mannen sin de baksnakker ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...