Gjest skal det føles slik? Skrevet 15. november 2006 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg har nettopp fått slike terminalbriller til bruk på jobb. Jeg hadde visstnok skjeve hornhinner, men ikke langsynt/nærsynt. Følte selv jeg anstrengte øyene mye foran PC'en og ved lesing og at det var vanskelig å fokusere. Nå har jeg brukt disse brillene i en ukes tid og jeg får en slags intens følelse i hodet. Akkurat som det trykker veldig foran rett ovenfor neseroten. Det er ikke hodepine, men akkurat som en voldsomt trykk og om mer ennå mer anstrengende enn uten briller. Men jeg ser bedre med de på. Bokstavene blir helt sorte og jevne i kantene, samt litt større. Er det slik i begynnelsen og bare en tilvenningsfase eller bør jeg reagere på dette? Kanskje er ikke dette riktig briller for meg? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Kanskje det er tyngden av brillene som tynger på nesa? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MiaMariaa Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 "Akkurat som det trykker veldig foran rett ovenfor neseroten". Ikke neseputene som er for stramme da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mañana Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg tror jeg forstår hva du mener, for jeg opplever noe lignende når jeg bruker solbriller selv. Det er et hardt trykk i området over nesen og mellom øyenbrynene, og kjennes nesten ut som om det er en magnet som ligger der inne som trykker mot brillene! Veldig ubehagelig, derfor kan jeg ikke bruke solbriller så ofte:( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal det føles slik? Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 "Akkurat som det trykker veldig foran rett ovenfor neseroten". Ikke neseputene som er for stramme da? Hehe, nei, det er liksom i pannen rett over. Brillene i seg selv sitter veldig fint på og er behagelige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skal det føles slik? Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Kanskje det er tyngden av brillene som tynger på nesa? Er nok ikke det. Brillene veier knapt noenting. Veldig lette. Men nå var det en på jobb her som påsto at det var plastikkglass, og at disse hadde samme virkning som om det skulle være en vannåre visstnok. Eneste alternativ var å skifte til ekte glass. Han holdt en trå med en mutter over brillene og da svingte det noe veldig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kitty Cat 82 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hmm, dette hadde vært mer normalt dersom det var første og andre dagen du bruker dem! Jeg foreslår at du tar en tur innom optikeren din og sjekker om glassene sitter riktig i innfatningen. De kan ha vridd seg i slipemaskinen og dermed sitte feil i forhold til øynene dine. Men det kan jo også være en ettervirkning av at du nå ser skikkelig! Dersom en f.eks har skjeve hornhinner, så ser vegger og rette linjer skeive ut, men det merker du ikke fordi hjernen vet at de skal være rette og oppfatter de slik. Når en plutselig får briller, så ser en slik som det skal være. Men i en kort periode virker dette skeivt i forhold til det som hjernen har oppfattet før! Rare greier! Gå til optikeren din! Det er mye vi kan gjette på her, men vi kan ikke gjøre noe med det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Er nok ikke det. Brillene veier knapt noenting. Veldig lette. Men nå var det en på jobb her som påsto at det var plastikkglass, og at disse hadde samme virkning som om det skulle være en vannåre visstnok. Eneste alternativ var å skifte til ekte glass. Han holdt en trå med en mutter over brillene og da svingte det noe veldig. Hmmm, interessant. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fresja Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Har også skeive hornhinner. Det ene par databriller jeg fikk, klarte jeg ikke bruke, det samme har et par kolleger opplevd. Jeg så bare det som var csa 10 cm borte, og hadde problem med å se et ark som lå på skrivebordet. Jeg fikk nye glass, uten at arbeidsgiver fikk ny faktura. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.