Gå til innhold

graviditet


Gjest familie med 4 jenter ønsker en sønn

Anbefalte innlegg

Gjest familie med 4 jenter ønsker en sønn

Vi er en familie på 6 2 voksen og 4 12-10-8-6 barn , siden alle jenter ønsker vi oss en gutt. Da livet 100%. Vi øsnker oss en gutt.- vi har et ønke om å få en gutt unansett jba finnes det noen leger i nroge osm kan være på å hjelpe til det med`dette? eller må man vil utlandet....all info ok konkret sider er akutelt

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, dette er det nok ingen leger som vil hjelpe dere med. Man selekterer ikke befruktede egg på kjønn kun for kjønnets del.

Jeg skjønner jo at man kan ønske seg barn av begge kjønn, men det må man nok la naturen ordne opp, eller innfinne seg med livet slik det er. Og være glad for de barna man har fått, og som forhåpentligvis er sunne og friske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest familie med 4 jenter ønsker en sønn

Nei, dette er det nok ingen leger som vil hjelpe dere med. Man selekterer ikke befruktede egg på kjønn kun for kjønnets del.

Jeg skjønner jo at man kan ønske seg barn av begge kjønn, men det må man nok la naturen ordne opp, eller innfinne seg med livet slik det er. Og være glad for de barna man har fått, og som forhåpentligvis er sunne og friske.

ja det er sant , men er det gærent å ønske seg en gutt når masn har 4 jenter fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er sant , men er det gærent å ønske seg en gutt når masn har 4 jenter fra før?

Som sagt, jeg kan skjønne at man gjerne skulle hatt barn av begge kjønn, MEN jeg synes altså at man ikke skal gjøre hva som helst for å få det til. I India og Kina tar folk abort eller dreper barna, evt. legger de et sted de kan finnes og bli adoptert bort, bare fordi det er feil kjønn.

Så jeg synes det er for ekstremt å skulle gjøre noe for å overprøve naturen for å få det motsatte kjønn.

Det er ikke noe som tilsier at dere ikke kan få en gutt dersom dere prøver å få barn igjen, men heller ikke noe som tilsier at det ikke kan bli jente. Det er alltid 50% sjanse for hvert av kjønnene ved hver nye graviditet, og det er mannens kjønnskromosomer som er det som avgjør kjønnet, og disse svømmerne er det ikke så lett å ha kontroll på.

For å sette problemet ditt litt i perspektiv, så kjenner jeg ei i USA som fikk tre sønner, alle med en genfeil som gjorde at de fikk en svært alvorlig funksjonshemning, med mange plager og totalt pleietrengende hvert minuatt av døgnet, og alle tre fikk et svært kort liv. Alle tre barna hennes ble altså gutter, og alle ble syke (enda det var mulig å få friske barn, selv om moren er bærer av genfeilen). Og alle barna hennes er nå døde, ingen av dem rakk å bli voksne.

Så igjen, vær glad for de flotte jentene du har, som etter det jeg forstår er friske og som faktisk mest sannsynlig får leve opp og får muligheten til selv å stifte familie en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er sant , men er det gærent å ønske seg en gutt når masn har 4 jenter fra før?

hehe eg kjem får ein søskenflokk med fire søstre og ein bror. Broren vår er yngsd :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å vite om du mener det seriøst eller om du bare vil provosere litt. Dette er et følsomt tema.

Det er ikke tillatt med selektering på kjønn i Norge, men det ville overraske meg stort om man ikke kan finne noen i utlandet et sted som er villige til å gjøre dette. Enten i USA eller i Europa. Du bør nok bare søke på alt mulig av fertilitetsklinikker, lese hva de har å tilby, og hvis de ser ut til å operere i et grenseland, ring eller mail dem og spør.

Men vær forberedt - hvis du altså mener dette seriøst - på at det vil ta tid, vil være mange nedturer, og at det ikke er gjort i en håndvending å finne fram til noen som kan eller vil hjelpe dere. Og ikke minst vær forberedt på at mange vil kritisere dere, se ned på dere og stille spørsmålstegn.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjerringråd

Du kan nok ikke få eksperthjelp til å få et barn med det kjønnet du foretrekker, men det jo alltid lov å prøve å påvirke dette selv. Før jeg fikk barn leste jeg et sted at man kan bestemme kjønn etter følgende oppskrift:

Hvis du vil ha gutt:

-skylle skjeden ned basisk oppløsning 15 min før samleie

-spise mat som inneholder salt og kalium

-mannen skal bruke løstsittende underbukser

-mannen skal skylle pungen i kaldt vann

-ha samleie bakfra etter eggløsning

-kvinnen skal ha orgasme før mannen

Hvis du vil ha jente:

-skylle skjeden med sur oppløsning 15 min før samleie

-spise mat som inneholder kalsium og magnesium

-mannen skal bruke stramme underbukser

-hyppige samleier uka før eggløsning, opphold døgnet før

-misjonærstilling, kvinnen skal ikke få orgasme

Det er jo ingen garantier, men uansett har du jo minst 50% sjanse å få det kjønnet du foretrekker! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, jeg kan skjønne at man gjerne skulle hatt barn av begge kjønn, MEN jeg synes altså at man ikke skal gjøre hva som helst for å få det til. I India og Kina tar folk abort eller dreper barna, evt. legger de et sted de kan finnes og bli adoptert bort, bare fordi det er feil kjønn.

Så jeg synes det er for ekstremt å skulle gjøre noe for å overprøve naturen for å få det motsatte kjønn.

Det er ikke noe som tilsier at dere ikke kan få en gutt dersom dere prøver å få barn igjen, men heller ikke noe som tilsier at det ikke kan bli jente. Det er alltid 50% sjanse for hvert av kjønnene ved hver nye graviditet, og det er mannens kjønnskromosomer som er det som avgjør kjønnet, og disse svømmerne er det ikke så lett å ha kontroll på.

For å sette problemet ditt litt i perspektiv, så kjenner jeg ei i USA som fikk tre sønner, alle med en genfeil som gjorde at de fikk en svært alvorlig funksjonshemning, med mange plager og totalt pleietrengende hvert minuatt av døgnet, og alle tre fikk et svært kort liv. Alle tre barna hennes ble altså gutter, og alle ble syke (enda det var mulig å få friske barn, selv om moren er bærer av genfeilen). Og alle barna hennes er nå døde, ingen av dem rakk å bli voksne.

Så igjen, vær glad for de flotte jentene du har, som etter det jeg forstår er friske og som faktisk mest sannsynlig får leve opp og får muligheten til selv å stifte familie en dag.

I slike tilfeller er det mulig å få hjelp til å få et bestemt kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike tilfeller er det mulig å få hjelp til å få et bestemt kjønn.

Jeg er fullt klar over at det er mulig i dag å selektere på kjønn, i tilfeller der det er kjønnsavhengig arvelig sykdom. Det var ikke mulig når denne kvinnen fikk sine barn. Det er også mulig å få undersøkt befruktede egg og kun få satt inn de som er friske, altså der embryoet ikke inneholder gen-/kromosomfeilen. Dette er en utvidet form for IVF/prøverørsbehandling, men ikke noe som gjøres kun for å få ønsket kjønn. I alle fall ikke ved klinikker som har et noenlunde normalt syn på etikk.

Jeg ville bare illustrere ovenfor trådstarter at man skal være glad for at hun har fire friske barn med det eksempelet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe eg kjem får ein søskenflokk med fire søstre og ein bror. Broren vår er yngsd :-D

Ønsket om en sønn er far til mange døtre.

gammelt jungelordtak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullt klar over at det er mulig i dag å selektere på kjønn, i tilfeller der det er kjønnsavhengig arvelig sykdom. Det var ikke mulig når denne kvinnen fikk sine barn. Det er også mulig å få undersøkt befruktede egg og kun få satt inn de som er friske, altså der embryoet ikke inneholder gen-/kromosomfeilen. Dette er en utvidet form for IVF/prøverørsbehandling, men ikke noe som gjøres kun for å få ønsket kjønn. I alle fall ikke ved klinikker som har et noenlunde normalt syn på etikk.

Jeg ville bare illustrere ovenfor trådstarter at man skal være glad for at hun har fire friske barn med det eksempelet mitt.

Jeg tror ikke det hjelper mye hvis man først får ideen om at man nå skulle hatt en gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det hjelper mye hvis man først får ideen om at man nå skulle hatt en gutt.

Vel, da får de fortsette å prøve da, og risikere å sitte der med x antall uønskede jenter, dersom naturen ikke vil gi de det de vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da får de fortsette å prøve da, og risikere å sitte der med x antall uønskede jenter, dersom naturen ikke vil gi de det de vil ha.

Men hvorfor er du så krass? Er ikke deres barneønske like legitimt som alle andres?

Og nei, de trenger ikke føde barn på løpende bånd i håp om en gutt. De kan prøve å se om det finnes andre metoder, hjelp å få.

At du personlig har motforestililnger mot både et slikt ønske, og muligheten for å teste kjønn før man setter inn et befruktet egg i kvinnen er en helt annen sak. Men det ER mulig å gjøre det, og slett ikke usannsynlig at det finnes noen som tilbyr det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin diskusjon om dette på adopsjon, der enkelte sier - ønsker du deg en gutt eller ønsker du deg et barn? Om du kun vil ha et barn til for å få en gutt blir det vel på sviktende grunnlag. Du bør ønske _barnet_ også.

Jeg kan forstå ønsket, men man kan ikke alltid få alt man vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er du så krass? Er ikke deres barneønske like legitimt som alle andres?

Og nei, de trenger ikke føde barn på løpende bånd i håp om en gutt. De kan prøve å se om det finnes andre metoder, hjelp å få.

At du personlig har motforestililnger mot både et slikt ønske, og muligheten for å teste kjønn før man setter inn et befruktet egg i kvinnen er en helt annen sak. Men det ER mulig å gjøre det, og slett ikke usannsynlig at det finnes noen som tilbyr det.

Jeg har ikke hørt om at noen tilbyr slikt, med mindre det er snakk om å unngå svært alvorlig sykdom som kun rammer det ene kjønnet.

Og jeg forbeholder meg retten til å si min mening om slike forsøk på kjønns-utvelgelse, og så får du mene hva du vil om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin diskusjon om dette på adopsjon, der enkelte sier - ønsker du deg en gutt eller ønsker du deg et barn? Om du kun vil ha et barn til for å få en gutt blir det vel på sviktende grunnlag. Du bør ønske _barnet_ også.

Jeg kan forstå ønsket, men man kan ikke alltid få alt man vil ha.

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt om at noen tilbyr slikt, med mindre det er snakk om å unngå svært alvorlig sykdom som kun rammer det ene kjønnet.

Og jeg forbeholder meg retten til å si min mening om slike forsøk på kjønns-utvelgelse, og så får du mene hva du vil om det.

Jammen du blander din personlige mening inn i hva som faktisk er MULIG.

Det ER mulig å bestemme kjønn tidlig. Det ER mulig å selektivt velge et bestemt kjønn på barnet. Og jeg er sikker på at det finnes klinikker både i USA og Europa som tilbyr det.

Herregud, det finnes klinikker i Spania som tilbyr abort i 8. måned....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...