Gå til innhold

Å klage på vekta si

Gjest Bittspis

Anbefalte innlegg

Gjest Bittspis

Jeg studerer sammen med en jente som ofte klager fordi hun er for tjukk. "Jeg kan ikke gå i dette fordi da ser jeg tjukk ut". Jeg hater å gå i bikini for jeg føler at alle ser på valkene mine". "Jeg har lagt på meg 4 kilo de siste månedene og føler meg helt jævlig". Osv...

Men jenta er jo overhodet ikke tjukk! Hun er helt normal eller egentlig ganske tynn. Jeg er ganske sikker på at hun har en spiseforstyrrelse og håper at hun får hjelp mot den, men dette irriterer meg litt likevel. Jeg er selv overvektig (burde gå ned 20-30 kg) og synes det er ganske upassende at hun sitter og klager over at hun er overvektig når alle vi andre veier mer enn henne.

Er det bare jeg som er rar når jeg synes at hun er litt egoistisk og at hun kunne holdt de tankene for seg selv eller dele de med noen profesjonelle? Jeg får en følelse av at hun ikke liker oss som er overvektige og at dette er en litt frekk måte å kommenterere det på.

Er det bare jeg som tenker sånn? Er det normalt å sitte og klage over vekta si til personer som er tjukkere enn seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest girl with no name

Jeg er selv alt for tjukk. Nå ER jeg tjukk altså.Da jeg var ung, var jeg slank, men klaget alltid over vekta. Det er samfunnet som er slikt anlagt, tror jeg, alt dreier seg jo om mat og helse og slank eller tjukk, pen eller stygg, kviser eller ikke. Ikke rart en blir hekta?

Og skal en aldri prate om noe som kan få noen av de som er i nærheten til å reagere negativt,så er det jo lite en kan prate om egentlig. Ikke vekt, skilsmisse, dødsfall, sykdom, økonomi, vellykkede barn, i det hele tatt barn og barnebarn, noen er det alltids som ikke kan få barn. Kunne holdt på i det uendelige.