Gå til innhold

Katten min spyr

DarkPink

Anbefalte innlegg

Jeg vet dere hater innlegg om katter, men jeg har leita over alt på nettet uten å finne svar, og det var opptatt da jeg ringte til veterinær. Og dette er jo tross alt mitt "barn" her inne.

Pusen min spyr blankt, ikke-luktende hele tiden. Minst ti ganger siden i går ettermiddag mens hun har sittet på fanget mitt, gudene vet hvor mye som jeg ikke har merket.

Hun virker litt slappere enn vanlig også. Jeg er kjempebekymra, hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• DarkPink

17

• Lillemus

3

• Prozak

2

• lex

1

Mest aktive i denne tråden

Kan hun ha fått noe i halsen?

Ikke gi deg hos dyrlegen - ring og ring og ring til du får svar! Evt dra dit på hastetime om de har en slik ordning der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blank væske er vel bare magesyre, så det kan tyde på at hun ikke har spist noe heller? Katter blir dårligere av å ikke spise, og bør til veterinær dersom de ikke har spist på et par døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En katt som kaster opp mer enn 10 ganger skal selvsagt til veterinær! Særlig når det har pågått i mange timer. Det holder ikke med en telefon for å forhøre seg.

De fleste katter spyr av og til, men så mange ganger er ikke innenfor normalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En katt som kaster opp mer enn 10 ganger skal selvsagt til veterinær! Særlig når det har pågått i mange timer. Det holder ikke med en telefon for å forhøre seg.

De fleste katter spyr av og til, men så mange ganger er ikke innenfor normalen.

Jeg kom igjennom nå. Hun sa jeg skulle gi henne bare vann et døgn, og deretter fiskeboller og ris, for det hørtes ut som noe mavegreier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blank væske er vel bare magesyre, så det kan tyde på at hun ikke har spist noe heller? Katter blir dårligere av å ikke spise, og bør til veterinær dersom de ikke har spist på et par døgn.

Det ser ikke ut til at hun har spist eller bæsjet siste døgnet. Vetrinæren jeg ringte til gav meg en slags diett jeg skulle sette henne på, men jeg tror jeg tar henne med ned på kontoret i morgen hvis det ikke har gitt seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan hun ha fått noe i halsen?

Ikke gi deg hos dyrlegen - ring og ring og ring til du får svar! Evt dra dit på hastetime om de har en slik ordning der.

Se svar til de to andre.

Hørtes ikke ut som om hun mente det var vits med noe akutt time hvertfall! Men jeg tror jeg drar ned med henne i morgen uansett. Hun ligger i fanget mitt og glipper med øynene og gulper vann nedover seg. Begynner nesten å gråte jeg =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg vet dere hater innlegg om katter,"

Neida, vi hater bare innlegg AV katter. Så bare skriv om pusen din du.

Hehehe.

Jeg tror i alle fall SDD og Prozak og noen hater OM de også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Hehehe.

Prozak? Er ikke han den store katteelskeren da? Mulig jeg har lest for få kattetråder, jeg hopper oftest over dem siden jeg ikke har katt selv.

SDD er så opptatt av begrense Lillemus fra å snakke om sin kjæreste absolutt hele tiden, at han sikkert takler en og annen pusetråd fra deg.

God bedring til "babyen" din.

(Dessuten er jeg litt misunnelig på Angelica som fikk se mange bilder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er katten da?

Har den vondt i magen når du klemmer forsiktig på magen dens?

Går den ute også? Kan den ha fått i seg noe giftig eller mageirriterende ute? Pleier den å spise rare ting, som pakketråd, sytråd, andre ting?

Ta henne i hvertfall med til dyrlegen i morgen tidlig hvis hun ikke er bedre, det kan godt hende det bare er en magekatarr, men når hun kaster opp så ofte og blir slapp bør alt mulig annet sjekkes ut også. og kanskje hun trenger væskebehandling hvis hun blir tørr.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe.

Prozak hater nok ikke denne tråden, den handler jo om å hjelpe en pus! :o)

SDD synes nok katter har for mye hår... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Prozak hater nok ikke denne tråden, den handler jo om å hjelpe en pus! :o)

SDD synes nok katter har for mye hår... ;o)

"SDD synes nok katter har for mye hår... ;o)"

Selvsagt, det er nok grunnen! Finnes det nakenkatter, slik som nakenhunder? Det hadde nok vært noe for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"SDD synes nok katter har for mye hår... ;o)"

Selvsagt, det er nok grunnen! Finnes det nakenkatter, slik som nakenhunder? Det hadde nok vært noe for ham.

Det finnes katter som har veldig lite pels i alle fall. :o) Sphynx heter de.

http://www.cfainc.org/press/images/17.10th%20Best%20Kitten%20-%20Sphynx.jpg

*Grøss* De ser faktisk helt jævlige ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Viktig å komme seg til veterinæren med dette ja.

Mulig at den er slapp fordi den er dehydrert. Prøv å ta et grep i nakkeskinnet. Hvis nakkeskinnet ikke strekker seg ut med en gang når du slipper er katten dehydrert. Har du en liten plastikksprøyte er det lurt å da prøve å sprute inn litt vann i munnen hans. Veldig viktig å få væske i seg for en pusekatt.

Hvis du ikke får i han væske på den måten har jeg et annet tips. Ta å rør ut litt godis våtfor i vann. Deretter sil ut klumpene slik at det bare er igjen smakstilsatt vann. Deretter prøv å få han til å drikke av det. Dette vil gjøre han godt.

Mulig han har noe i magen som irriterer vet du. Som oftest er det ikke noe alvorlig, men jeg vet hvordan det er å være bekymret for "babyen" sin.

Lykke til med pus og veterinærbesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prozak? Er ikke han den store katteelskeren da? Mulig jeg har lest for få kattetråder, jeg hopper oftest over dem siden jeg ikke har katt selv.

SDD er så opptatt av begrense Lillemus fra å snakke om sin kjæreste absolutt hele tiden, at han sikkert takler en og annen pusetråd fra deg.

God bedring til "babyen" din.

(Dessuten er jeg litt misunnelig på Angelica som fikk se mange bilder)

Hehe, husker ikke helt hvem som var imot det, men. Nå er tråden sendt, så. Alle snakker jo om ungene sine her, så jeg får vel litt unntak siden hun faktisk er babyen min =p

Jeg fikk se mange bilder av Angelica også da.. sladrejenter =) Der snakker vi forøvrig pen jente!

Men den natten drømte jeg at jeg ble den nye Tone Damlie Aaberge, kjempeberømt, og så var det noen som fant fram til dol. Der ble det gravd frem all slags dritt om meg, og det ble toppet med en bekreftelse da to av dolerene kunne vise til bilder de hadde fått av denne DarkPink...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er katten da?

Har den vondt i magen når du klemmer forsiktig på magen dens?

Går den ute også? Kan den ha fått i seg noe giftig eller mageirriterende ute? Pleier den å spise rare ting, som pakketråd, sytråd, andre ting?

Ta henne i hvertfall med til dyrlegen i morgen tidlig hvis hun ikke er bedre, det kan godt hende det bare er en magekatarr, men når hun kaster opp så ofte og blir slapp bør alt mulig annet sjekkes ut også. og kanskje hun trenger væskebehandling hvis hun blir tørr.

Lykke til!

Hun er et og et halvt år.

Merkelig. Hun bruker enten å ikke bry seg eller å bite når jeg tar henne på magen, men nå lukket hun øynene og malte da jeg kjente etter! Kan det være at det var godt å bli massert hvis hun har knip?

Hun er innekatt, men spiser ofte rare ting hun finner, ja.

Skal se an om hun spyr i natt også, og hvis det ikke bedrer seg går vi nok til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å komme seg til veterinæren med dette ja.

Mulig at den er slapp fordi den er dehydrert. Prøv å ta et grep i nakkeskinnet. Hvis nakkeskinnet ikke strekker seg ut med en gang når du slipper er katten dehydrert. Har du en liten plastikksprøyte er det lurt å da prøve å sprute inn litt vann i munnen hans. Veldig viktig å få væske i seg for en pusekatt.

Hvis du ikke får i han væske på den måten har jeg et annet tips. Ta å rør ut litt godis våtfor i vann. Deretter sil ut klumpene slik at det bare er igjen smakstilsatt vann. Deretter prøv å få han til å drikke av det. Dette vil gjøre han godt.

Mulig han har noe i magen som irriterer vet du. Som oftest er det ikke noe alvorlig, men jeg vet hvordan det er å være bekymret for "babyen" sin.

Lykke til med pus og veterinærbesøk.

Takk for svar og gode tips.

Det virker som om hun har drukket hele tiden mens hun har spydd, og da jeg satte ned nytt, ferskt vann til henne nå drakk hun også. Men spist eller bæsjet har hun ikke på en god stund.

Det som kommer opp er ganske mye, klar væske som ikke lukter, så det virker som om det er rent vann som kommer opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...