Gå til innhold

Windows feil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får en feilmld på den bærbare pc'n når vi prøver å starte den.

Mld er:

Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet:/WINDOWS/SYSTEM32/CONFIG/SYSTEM

Du kan reparere filen ved å starte innstallere windows fra den originale cd-romen. Velg 'r' i åpnings-skjermbildet for å reparere.

Problemet er at det ikke fulgte med noen windows cd med maskinen da vi kjøpte den. Alt var innstallert. Tok en backup av systemet da vi slo den på første gang. Den ble kalt Acer Erecovery,men vet ikke om vindows ligger på den.

Skjer iallefall ingenting når jeg setter den inn. Vi har en windows-cd som fulgte med den stasjonære maskinen,kan vi bruke den? Skulle tro det var det samme?

Blir veldig glad for svar.

Håper vi slipper full reinstallering da dette er skole-pc'en til datteren min og den er full av hjelpeprogrammer :-o

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du bør ikke bruke CD som egentlig er for den stasjonære, de CDene som følger med bærbare maskiner pleier å ha alt maskinen trenger av drivere m.m. Hvis det ikke fulgte med noen CD-er og dere kjøpte maskinen ny, så må dere etterlyse dem, for de skal følge med.

Til min Acer-maskin fulgte det med 3 CD-er med det norske operativsystemet + programmene som fulgte med.

Skrevet

Du bør ikke bruke CD som egentlig er for den stasjonære, de CDene som følger med bærbare maskiner pleier å ha alt maskinen trenger av drivere m.m. Hvis det ikke fulgte med noen CD-er og dere kjøpte maskinen ny, så må dere etterlyse dem, for de skal følge med.

Til min Acer-maskin fulgte det med 3 CD-er med det norske operativsystemet + programmene som fulgte med.

Tusen takk for svar. Merkelig at det ikke fulgte med egentlig. Jeg får ta kontakt med firmaet jeg kjøpte den hos,så må det nok bli ei ordning:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...