Gå til innhold

Gratis internett iOslo?!

laguna1365380434

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Er dette bare aprilsnarr og bøff eller er det/blir det tilfelle og realitet?

En venn v meg fortalte meg nemlig at det skal bli sånn fra i dagish..Men det har ikke jeg sett/hørt noe om, og det hørtes jo både for utrolig ut og for bra ut til å væe sant?

Uansett..Jeg har vært av nett en stund, og er magisk nok PÅ nå..(???) Bøffer jeg bare internett av naboen,(DET har ikke funka før, det har vært kryptert det som er) eller er det faktisk gratis nett til Osloboerene fra nå?

*kanskje naiv*

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

laguna1365380434

I Trondheim sentrum er det nå trådløst nett tilgjengelig for alle så det er sikkert noe lignende i Oslo også.

inne i leilighetene til folk i sentrum også? Wow, så kult! :-)

Men det må da bety ruin for mange internett-leverandører? Hvis folki Trondheim og Oslo slipper og betale nett mener jeg? Supert for meg, så klart, men rart jeg ikke har hørt mere om det.

Eller kanskje ikke forresten, jeg har vært verdensdsløv i det siste og ikke fulgt med på noe som helst...;-P

Men alt jeg kan si til dette er jo hurra! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en diger plakat på Oslo S i går hvor det sto noe om at "nå har hele Oslo trådløst nett" eller lignende. Så det kan nok være noe i det, ja. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg så en diger plakat på Oslo S i går hvor det sto noe om at "nå har hele Oslo trådløst nett" eller lignende. Så det kan nok være noe i det, ja. :o)

Hey, så kult! Byebye til nettregnngene da! Jippi! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det må da bety ruin for mange internett-leverandører? Hvis folki Trondheim og Oslo slipper og betale nett mener jeg? Supert for meg, så klart, men rart jeg ikke har hørt mere om det.

Eller kanskje ikke forresten, jeg har vært verdensdsløv i det siste og ikke fulgt med på noe som helst...;-P

Jeg vet ikke hvorvidt man klarer å logge seg på det trådløse nettet innenfra, men det funker i alle fall utendørs visstnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Jeg vet ikke hvorvidt man klarer å logge seg på det trådløse nettet innenfra, men det funker i alle fall utendørs visstnok.

Hmm..Jeg er hvertfall på nett nå, men jeg er overhodet ikke klar over om det er på grunn av fritt nett, eller om jeg på magisk vis stjeler av naboen, det har jeg nå aldri klart før..;-)

Jeg tenkte bare jeg skulle prøve, siden kompis satt og snakket om disse posterne han hadde sett, og popp, der var jeg jammen på..Jeg får se hvor lenge det varer..Kanskje jeg får sure meldinger fra naboen om ti minutter..;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vist visse områder i oslo som har gratis lannett. Meningen er at tilbudet skal utvides. Kanskje du er av de heldige som bor i radiusen til dette gratise tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Det er vist visse områder i oslo som har gratis lannett. Meningen er at tilbudet skal utvides. Kanskje du er av de heldige som bor i radiusen til dette gratise tilbudet.

Vet du hvor det er, elle vet du om en link eller noe? :-)

Jeg bor ca midt på grunerløkka, mot elva..Det er jo helt konge om det er gratis her! Hurra! Jeg bare lurer på hvem som spanderer, og om det virkelig er sant

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall urettferdig for dem som ikke bor i by med gratis internett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ingen måte gratis. Det koster 4 eller 500 i mnd, hastigheten er elendig, og det fungerer utelukkende utendørs foreløpig.

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Inne i leilighetene til folk i sentrum også? Wow, så kult! :-)"

Selvfølgelig ikke.

Et minimum av fornuft tilsier at det selfølgelig ikke er eller kommer til å bli slik. Enkelte områder tilbyr gratis wlan, og enkelte kan nok være heldige å ha stua innenfor radiusen. Men det er bare flaks i såfall.

Et selskap jeg ikke husker navnet på holder på å bygge ut et idiotisk 3g-nett som fungerer utendørs i hele Oslo. Men det koster selvføglelig penger. Idiotisk å fortsette å utvikle på en nesten død 3g-teknologi når det finnes nye, kraftige saker som WiMax. Men det er nå bare min halvprofesjonelle mening.

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..Jeg er hvertfall på nett nå, men jeg er overhodet ikke klar over om det er på grunn av fritt nett, eller om jeg på magisk vis stjeler av naboen, det har jeg nå aldri klart før..;-)

Jeg tenkte bare jeg skulle prøve, siden kompis satt og snakket om disse posterne han hadde sett, og popp, der var jeg jammen på..Jeg får se hvor lenge det varer..Kanskje jeg får sure meldinger fra naboen om ti minutter..;-P

Du kan jo sekke hvilke trådløse nett du har tilgang til. DU kan enten finne det via et av ikonene nede i høyre hjørne på skjermen - eller via start - koble til - trådløse nett sånn ca. Så er det et valg der hvor du kan vise trådløse nettverk.

Et av de jeg får opp heter etternavnet på naboen - så det kan man skjønne hvem er sitt. Så ser du jo hvem du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ingen måte gratis. Det koster 4 eller 500 i mnd, hastigheten er elendig, og det fungerer utelukkende utendørs foreløpig.

"........................................"

Åkei. Jeg leste det som sagt ikke skikkelig, så bare tittelen på plakaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har fått en ny nabo, eller at en av naboene dine nylig har lagt inn trådløst nettverk el.lign., og at vedkommende ikke har peil på h*n bør kryptere nettverket sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...