Gå til innhold

Medisinbruk, Er dette forsvarlig?

Anbefalte innlegg

Gjest sliten og oppgitt
Skrevet

Jeg lider av adhd, angst og depresjoner. Har akkurat i livet mitt mistet noen som har stått meg nære, så har jeg mistet andre ting som er sårt.

For adhd tar jeg ritalin. For angsten tar jeg vival og for depresjon tar jeg anti debresivtabletter. Ikke får jeg sove så da fikk jeg vallergan.

I dag tenkte jeg at alle disse medisinene kan neppe være godt å blande? Jo da de hjelper men føler meg som en kropp full av kunstige stoffer. Får psykolog hjelp i tillegg.

hare1365380455
Skrevet

Snakk med legen din. Du kan kanskje også lese i felleskatalogen på nett.

Skrevet

Tvilsomt om dette er bra. Medisiner har alltid en eller kan ha en negativ side. Når du blander masser rart sammen så blir et jo enda flere effekter av det.

Men du må velge ut i fra sykdommene dine. Hva er verst? Det å være plaget med det du lider av eller er bieffektene av medisinene verre?

Det beste er å snakke med legen din.

Skrevet

Ideelt er det nok ikke, men trenger du disse medisinene, så bør du jo nesten ta dem. Du må vel vurdere bivirkninger opp i mot virkningen du føler du har av dem. Ritalinen bør du vel uansett ikke kutte ut, så det er vel de andre to du må vurdere om kan kuttes ned litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...