Gå til innhold

Går bilsyke over når man blir voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var yngre så måtte vi alltid stoppe på veien til hytta pga bilsyke.

I dag kaster jeg ikke opp på veien lengre, men kan fort bli uvel på svingete veier.

Faren min mener at jeg burde ha vokst det fra meg nå.

Er bilsyke noe man vokser i fra seg?. Er det derfor eldre mennesker ikke blir bilsyke?.

Har noen et godt svar?.

Skrevet

Kjenner voksne som blir bilsyke jeg, så selv om det nok er vanlig å vokse det av seg så er det ikke alle som gjør det.

Gjest mandolina
Skrevet

Kjenner voksne som blir bilsyke jeg, så selv om det nok er vanlig å vokse det av seg så er det ikke alle som gjør det.

Barne mine ble bilsyke noe veldig, jeg tror ikke at de har vokst det av seg, men de greier å gjøre noen knep så de ikke blir syke. Følge med på veien er et must, så man på en måte forbereder kroppen på bilens bevegelser.

Å lese eller å være opptatt med andre ting er det samme som at bli bilsyk.

Hilsen

Gjest rope på elgen
Skrevet

Jeg er bedre av bilsyke enn det jeg var som barn. Men fremdeles blir jeg kvalm som fy på svingete veier og ved rare lukter inni bilen. Broren min er også slik. Vi er begge rundt tretti år

You are not alone

Skrevet

Hei. Broren min var veldig bilsyk som 12-15 åring. men det gikk over for han etter puberteten:)

Skrevet

Skulle ønske det var sånn, men jeg har ikke vokst det fra meg.

Skrevet

Jeg har ikke vokst det av meg, skulle ønske jeg hadde...

Men jeg blir syk på tog og båt og noenganger også på fly, så jeg er vel hardt rammet :/

Skrevet

Jeg har vokst av meg det verste, men jeg kan fortsatt ikke lese mens jeg kjører. Da blir jeg kvalm.

Skrevet

Blir fremdeles dårlig i bil, spes på svingete veier. Men ikke når jeg kjører sjøl, og det er det jeg stort sett gjør..

Skrevet

Jeg har i hvertfall ikke vokst av meg bilsyken min. Jeg kaster ikke opp, men det gjorde jeg heller ikke som barn.

Mener han at du lyver når du sier du er kvalm?

Skrevet

Hvis 20 er voksen så vokser man det hvertfall ikke av seg. Men det har mildnet noe med årene. Jeg spyr ikke lenger, men med en gang jeg ser ned eller bakover så blir jeg møkk dårlig.

Skrevet

Jeg har ikke vokst det av meg, skulle ønske jeg hadde...

Men jeg blir syk på tog og båt og noenganger også på fly, så jeg er vel hardt rammet :/

Jeg blir bilsyk av å huske =)

Skrevet

Mannen min er 43 og bør vel defineres som voksen. Han kan faktisk bli bilsyk selv når han kjører selv...

Skrevet

Jeg har ikke vokst det fra meg, men har lært meg å kontrollere det.

Men om jeg leser en dobbel sms eller mer så er det like før jeg spyr. ;) Stort sett så sitter jeg foran og ser på veien hele tida, og da går det greit. Får litt problemer om jeg sitter lenge i baksetet.

lalala1365380457
Skrevet

kan det ikke ha noe å si at jo eldre man blir så blir man mer bevisst på å følge med på veien for å unngå bilsyke? Dette vil kanskje innebygges automatisk opp gjennom tenårene, så når man blir voksen så tror man at mange at de ikke blir bilsyk lengre?

Barn har lettere for å glemme at de må følge med på veien, eventuellt de når ikke ordentlig opp til vinduet, drømmer seg bort osv..

Jentungen1365380808
Skrevet

Jeg var aldri bilsyk som barn, men nå blir jeg det i enkelte bilmerker, bl. a. Mazda, Toyota, Renault og Mercedes. Blir også dårlig i buss, spesielt de med teppe på gulvet (lurer på om jeg kan være allergisk mot rensemiddel som brukes?).

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde vokst det va meg, men skjønte etterhvert at voksen = oftest sitte i forsetet! ;-9

Blir fortsatt kvalm ved lengre strekk i baksetet...

Skrevet

Jeg er 29 år nå, men har aldeles ikke vokst av meg bilsyke. Men det kommer veldig ann på temperaturen i bilen/bussen, hvordan man kjører ol. Blir garantert kvalm om jeg sitter på med en sjåfør som har en veldig agressiv "kjørestil" mens jeg godt kan kjøre langt med en rolig og behagelig sjåfør uten å merke antydninger til kvalme.

Og varme... Fysj så kvalm jeg blir om det er varmt i bilen. sukk...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...