Gå til innhold

Går bilsyke over når man blir voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det som deg - er mindre bilsyk nå enn før, det samme gjelder min mor. Hun var ekstrem, måtte spy etter 10 min på bussen da hun var liten.

Så noen vokser det nok av seg, samme med båtsyke.

Men det gjelder sikkert ikke alle. Noe herk er det uansett!

Skrevet

Jeg blir bilsyk av å huske =)

Jeg og!

Men vi ble da ikke det som barn? Vokser man i så fall på seg huskesyke? :o)

Skrevet

Var bilsyk og spydde som barn, men det blir bedre med tiden. Men jeg tåler ikke lukter, humping, varme f.eks. når jeg skal resise langt i bil eller buss. Heller ikke kan jeg spise f.eks eple før jeg drar. Kan ikke lese. På sjøen blir jeg uvel om det er mye bølger.

Blir heldigvis ikke kvalm når jeg kjører selv, d.v.s. jeg ble det om jeg hade begynnende migrene når jeg startet turen.

Skrevet

Jeg er 45 og bli fortsatt bil-, buss.- og togsyk. En 15 min busstur til sentrum er nok til at jeg blir kvalm. I sommer kjørte jeg krengetog mellom Oslo og Bergen og var så kvalm og svimmel at jeg ikke klarte å sitte oppreist.

Har prøvd seaband som jo skal hjelpe, det hadde ingen effekt på meg.

Skrevet

Jeg kan faktisk klare det kunststykke å bli bilsyk når jeg selv kjører, og sitter jeg i motsatt kjøreretning når jeg kjører tog er jeg dårlig før vi ruller ut av perongen.

Skrevet

Jeg var mye bilsyk da jeg var liten. Kastet ofte opp.

Har ikke kastet opp etter jeg kom i tenårene.

Ingen av ungene våre blir bilsyke - heldigvis!

Men mannen min og minstejenta ble sjøsyke på vei til Danmark i sommer. Jeg og de to andre merket ingenting.

Skrevet

Jeg blir fortsatt bilsyk, men ikke så ille som før. Hovedgrunnen tror jeg er at jeg sitter foran nå.

Skrevet

Jeg og!

Men vi ble da ikke det som barn? Vokser man i så fall på seg huskesyke? :o)

haha. nei det er sant! Tror ikke jeg heller ble det som barn. Noe så rart =)

Skrevet

Jeg ble bestandig bilsyk i oppveksten, men har vokst det av meg. Mener å ha hørt at bilsyke har med overfølsom balansenerve, eller noe sånt. Hm, betyr det at jeg har dårligere balanse nå, mon tro?

Har inntrykk av at mange vokser det av seg, men noen blir blisyke (og sjøsyke) livet ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...