Gå til innhold

Mer skrivehjelp

Gjest Harskrivesperreidag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Aller først; tusen takk til alle som svarte i tråden "skrivehjelp" under her.

Hvordan kan jeg skrive om denne setningen slik at den klinger litt bedre:

"Da jeg lenge har følt at jeg ikke har sett så bra som jeg burde, fikk jeg foretatt en synsundersøkelse hos Krogh Optikk"...bla.bla

Går det an å skrive: "Brilleglassene jeg har i dag er ikke optimale med henhold til styrke"?

Skrevet

Sistnevnte ja, det første blir litt mer muntlig språk...

Hei!

Takk for svar! Den første og siste setningen var egentlig ikke ment som enten-eller. Begge setningene må være med i søknaden - jeg følte bare ikke at de klang så bra - og trenger derfor hjelp til omformulering (særlig av den første setningen!).

Skrevet

Hei!

Takk for svar! Den første og siste setningen var egentlig ikke ment som enten-eller. Begge setningene må være med i søknaden - jeg følte bare ikke at de klang så bra - og trenger derfor hjelp til omformulering (særlig av den første setningen!).

"Da jeg lenge har følt at jeg ikke har sett så bra som jeg burde, fikk jeg foretatt en synsundersøkelse hos Krogh Optikk"...bla.bla

Har lenge følt jeg ikke ser bra, og fikk foretatt en synsundersøkelse hos....

Skrevet

Har lenge følt jeg ikke ser bra, og fikk foretatt en synsundersøkelse hos....

Hei!

Takk for hjelpen! Din setning klang atskillig bedre enn min! :-)

Skrevet

Hei!

Takk for hjelpen! Din setning klang atskillig bedre enn min! :-)

Fint du kunne bruke den!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...