Gjest theoline Skrevet 16. november 2006 Skrevet 16. november 2006 http://www.expressen.se/index.jsp?a=756139 Var vel ikke den som fulgte mest med i Naturfagtimene på skolen, men dette har jeg fått med meg at ikke kan stemme. For det er umulig, er det ikke? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. november 2006 Skrevet 16. november 2006 Heh, katt og hun er ulike arter, disse kan da ikke få avkom sammen.. Expressen er vel ikke kjent som den mest seriøse blekka heller :-) 0 Siter
Piraye Skrevet 16. november 2006 Skrevet 16. november 2006 Heh, katt og hun er ulike arter, disse kan da ikke få avkom sammen.. Expressen er vel ikke kjent som den mest seriøse blekka heller :-) Esel og hest er ulike dyr, de får avkom sammen. De kalles muldyr. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. november 2006 Skrevet 16. november 2006 Esel og hest er ulike dyr, de får avkom sammen. De kalles muldyr. Hest og esel får muldyr ja, det har du jammen rett i. Men de får ikke forplantningsdyktig avkom, er det riktige å si... :-) Men hund og katt, nei de vil jeg tro er lenger unna hverandre genetisk enn hest og esel. Selv om de også er ulike arter. Tipping fra meg :-) 0 Siter
Prozak Skrevet 16. november 2006 Skrevet 16. november 2006 Esel og hest er ulike dyr, de får avkom sammen. De kalles muldyr. En hest og et esel er selvsagt ikke like ulike arter som hund og katt. Hest, esel og sebra er hestedyr - altså, innenfor samme "familie" av arter. Hund er et hundedyr (canis) - katt er et kattedyr (felis). Dette er 100% elementært. "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 16. november 2006 Skrevet 16. november 2006 Det er selvfølgelig bare tull. Det går overhodet ikke an - ikke ved en "freak of nature accident" engang. "........................................." 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. november 2006 Skrevet 16. november 2006 En hest og et esel er selvsagt ikke like ulike arter som hund og katt. Hest, esel og sebra er hestedyr - altså, innenfor samme "familie" av arter. Hund er et hundedyr (canis) - katt er et kattedyr (felis). Dette er 100% elementært. "........................................." Det er gjerne det mest elementære som forsvinner fra skole-hukommelsen :-) *forsvarer tynt seg selv og Piraye* 0 Siter
Piraye Skrevet 16. november 2006 Skrevet 16. november 2006 Hest og esel får muldyr ja, det har du jammen rett i. Men de får ikke forplantningsdyktig avkom, er det riktige å si... :-) Men hund og katt, nei de vil jeg tro er lenger unna hverandre genetisk enn hest og esel. Selv om de også er ulike arter. Tipping fra meg :-) Jo, det er klart. Men bare for å knuse teorien om at det er nok å være forskjellige typer dyr for avfeie teorien om avkom. Levedyktige sådann. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. november 2006 Skrevet 16. november 2006 Jo, det er klart. Men bare for å knuse teorien om at det er nok å være forskjellige typer dyr for avfeie teorien om avkom. Levedyktige sådann. Det er forskjell på "hvor forskjellige" dyr er :-) Denne pugget jeg i biologien en gang Rike-rekke-klasse-orden-familie-slekt-art Etter art kommer rase, disse kan selvsagt få avkom. Forplantningsdyktige. Art får avkom, ikke forplantningsdyktige. Familie får ikke avkom. Men det er helt sikkert flere kategoriseringer innen "art" som sier noe om hvor nære de er genetisk. Dette ble unødvendig mye ;-) Men katta er sikkert ikke mor til bikkjene.. :-) 0 Siter
Gjest theoline Skrevet 16. november 2006 Skrevet 16. november 2006 Det er forskjell på "hvor forskjellige" dyr er :-) Denne pugget jeg i biologien en gang Rike-rekke-klasse-orden-familie-slekt-art Etter art kommer rase, disse kan selvsagt få avkom. Forplantningsdyktige. Art får avkom, ikke forplantningsdyktige. Familie får ikke avkom. Men det er helt sikkert flere kategoriseringer innen "art" som sier noe om hvor nære de er genetisk. Dette ble unødvendig mye ;-) Men katta er sikkert ikke mor til bikkjene.. :-) Tror heller ikke at katta er mor til hvalpene! Men det er da så masse rare kryssninger der ute, så man vet da aldri, jeg nevner i flen : Tiger-Løve. Isbjørn-Brunbjørn, Hest-Zebra! Og det skal visst til og med være mulig å krysse Sjimpanse-Menneske!! Så det er vel ikke SÅ rart at jeg stusset over dette med hund å katt, men jeg trodde ikke på det altså, bare så det er sagt, hmm.. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. november 2006 Skrevet 16. november 2006 Det er forskjell på "hvor forskjellige" dyr er :-) Denne pugget jeg i biologien en gang Rike-rekke-klasse-orden-familie-slekt-art Etter art kommer rase, disse kan selvsagt få avkom. Forplantningsdyktige. Art får avkom, ikke forplantningsdyktige. Familie får ikke avkom. Men det er helt sikkert flere kategoriseringer innen "art" som sier noe om hvor nære de er genetisk. Dette ble unødvendig mye ;-) Men katta er sikkert ikke mor til bikkjene.. :-) Forskjellige hunderaser kan også få forplantningsdyktig avkom. :-) 0 Siter
Gjest jeppsk Skrevet 16. november 2006 Skrevet 16. november 2006 Tror heller ikke at katta er mor til hvalpene! Men det er da så masse rare kryssninger der ute, så man vet da aldri, jeg nevner i flen : Tiger-Løve. Isbjørn-Brunbjørn, Hest-Zebra! Og det skal visst til og med være mulig å krysse Sjimpanse-Menneske!! Så det er vel ikke SÅ rart at jeg stusset over dette med hund å katt, men jeg trodde ikke på det altså, bare så det er sagt, hmm.. sjimpanse og menneske?! noen som har hatt seg med en for å finne ut?? *ikke jeg* 0 Siter
Gjest jeppsk Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 hahahaha!! dette minner meg forresten om en serie som gikk på en eller annen barne-tv kanal for noen år siden "katt-hund" hette den.. krysning av "pølsehund" og katt... 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 Esel og hest er ulike dyr, de får avkom sammen. De kalles muldyr. Muldyr eller mulesel. Muldyr: Far hest, mor esel Mulesel: Far esel, mor hest 0 Siter
Gjest theoline Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 sjimpanse og menneske?! noen som har hatt seg med en for å finne ut?? *ikke jeg* Huh, får håpe ingen syk forsker prøver ut dette noen gang, det blir for uetisk, tør ikke engang å tenke på et evnt avkom! Men rent teknisk er det mulig, det finnes arter som det er krysninger mellom til tross for 10% avvik, og sjimpanse og menneske ligger bare 2-3 % fra hverandre, så i teorien skal det kunne gå, men jeg håper det blir med teorien i dette tilfellet! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 Forskjellige hunderaser kan også få forplantningsdyktig avkom. :-) Jeg sier jo det - rase er underordnet art og får selvsagt forplantningsdyktig avkom.... 0 Siter
laban Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 Hvis det står i Expressen, er det sikkert helt sant. * veiver med ironiflagget * 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.