Gå til innhold

Teoretisk sett..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du og en venninne har planlagt å gjøre noe sammen, du har bestilt og lagt ut for billetter, samboeren din har gått tidlig fra jobb for å være barnevakt for egen og venninnes barn..

Og du får beskjed en time før du og venninnen skal møtes dere skal møtes at hun ikke rekker å komme likevel.. Dårlig planlegging fra hennes side altså. Du har ingen andre å gå med på så kort varsel, og brenner inne med billetten..

Burde ikke venninna da tilby seg å betale for begge billettene? Det hadde jeg gjort. Forventer det ikke, men merker jeg er skuffet over venninna mi, når dette var godt planlagt, og hun plutselig i siste liten "ikke rekker"..

Smålig?

Skrevet

hadde betalt for de jeg også ja...ikke ditt problem at hu ikke rakk det..

Skrevet

Man kan vel ikke _kreve_ at hun betaler for mer enn sin egen, som man har lagt ut for og som tross alt skal betales av henne uansett. Men jo, jeg er enig - slikt gjør man bare ikke. Og skulle det skje, så må man ta på seg alt ansvaret selv, og bære ulempene.

"........................................."

Skrevet

Jeg hadde helt klart tilbudt meg å betale for begge billettene.

Skrevet

Jeg hadde helt klart tilbudt meg å betale for begge billettene.

Jeg også. Men det kunne ikke falle meg inn å be om det, da ville jeg komme verre ut enn henne.

Er bare så ergelig, Samboeren min hadde kjøpt inn middag og greier og skulle underholde småttisene så vi jentene kunne kose oss.. Er bare fryktelig skuffa. Det går vel over snart. :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Klart dette var en skuffelse for deg. Men hvis det dere skulle på var en eller annen form for forestilling, så kan du vel gå alene? Så du får noe igjen for pengene, mener jeg.

Skrevet

Klart dette var en skuffelse for deg. Men hvis det dere skulle på var en eller annen form for forestilling, så kan du vel gå alene? Så du får noe igjen for pengene, mener jeg.

Hun meldte avbud en time før. Og det er ikke gjenbruksbilletter, dessverre.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hun meldte avbud en time før. Og det er ikke gjenbruksbilletter, dessverre.

Ok, da er det nok for sent nå, ja.

Skrevet

Ok, da er det nok for sent nå, ja.

Og jeg er ikke noe glad i å gå alene, det blir ikke noe moro da.. :-(

Men det er såklart ikke hennes "feil".

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Og jeg er ikke noe glad i å gå alene, det blir ikke noe moro da.. :-(

Men det er såklart ikke hennes "feil".

Jeg liker også best å gå sammen med noen, men en ting som teater eller kino kan jeg også glede meg over alene.

Men jeg vet veldig godt at folk er veldig ulike på det området, jeg har diskutert det med bl.a Angelica på dol her før.

Skrevet

Jeg ville udiskutabelt betalt min billett hvis jeg ble forhindret i å holde en avtale.

Jeg ville kanskje også vurdert å spandere neste billett på deg og sagt det slik at vi fikk laget en ny avtale.

Du er ikke smålig. Jeg hadde også blitt skuffa over det her.

Skrevet

Jeg ville udiskutabelt betalt min billett hvis jeg ble forhindret i å holde en avtale.

Jeg ville kanskje også vurdert å spandere neste billett på deg og sagt det slik at vi fikk laget en ny avtale.

Du er ikke smålig. Jeg hadde også blitt skuffa over det her.

Jeg mente om det er smålig å tenke at hun også burde dekke min billett, siden det var hennes feil (dirkete sløvhet og dårlig planlegging) som var årsaken til at hun ikke rakk det.

Som jeg skriver til Mary Poppins - jeg er bare fryktelig skuffa, men det går nok snart over. :-)

Skrevet

Hun skal i hvert fall betale for sin egen billett, men siden dere kun er to og du (vil jeg tro ...) ikke er interessert i å gå alene, burde hun også tilby seg å betale for din billett.

Dårlig oppførsel av venninna di.

Skrevet

Hun skal i hvert fall betale for sin egen billett, men siden dere kun er to og du (vil jeg tro ...) ikke er interessert i å gå alene, burde hun også tilby seg å betale for din billett.

Dårlig oppførsel av venninna di.

Jepp. Og jeg er skuffa. Men hun er like fullt min aller beste venninne, så jeg tilgir. I morra. :-)

Skrevet

Jepp. Og jeg er skuffa. Men hun er like fullt min aller beste venninne, så jeg tilgir. I morra. :-)

Man tilgir naturligvis sine venninner selv om de oppfører seg dårlig.

Men det er en ufin ting å gjøre. Noe annet hadde det vært hvis dere f.eks. var en hel gjeng. Da hadde ikke hennes fravær gått ut over deg.

Skrevet

Man tilgir naturligvis sine venninner selv om de oppfører seg dårlig.

Men det er en ufin ting å gjøre. Noe annet hadde det vært hvis dere f.eks. var en hel gjeng. Da hadde ikke hennes fravær gått ut over deg.

Nettopp. Og jeg er ikke glad i å gå alene, men dét kan ikke hun lastes for.

laguna1365380434
Skrevet

Hun burde hvertfall betale for sin!

Kjip venninneoppførsel!

Skrevet

Jeg mente om det er smålig å tenke at hun også burde dekke min billett, siden det var hennes feil (dirkete sløvhet og dårlig planlegging) som var årsaken til at hun ikke rakk det.

Som jeg skriver til Mary Poppins - jeg er bare fryktelig skuffa, men det går nok snart over. :-)

Sender deg en trøsteklem!

Jeg ville nok aldri spurt - men tenkt det samme som deg. Og jeg tror jeg ville spandert en ny billett på deg eller betalt for begge denne gangen ubedt.

Skrevet

Hun burde hvertfall betale for sin!

Kjip venninneoppførsel!

Jada, hun betaler så klart sin egen billett :-)

Jeg fikk bare noen tanker om at jammen burde hun tilby å betale for min også. Det ville nemlig jeg gjort.

Og kanskje er det smålig å tenke slik, men like fullt. Jaja, jeg er nok blid igjen i morra.

Skrevet

Nettopp. Og jeg er ikke glad i å gå alene, men dét kan ikke hun lastes for.

Nei, det kan hun heller ikke forvente at du gjør. Jeg vet ikke hva dere skal, men uansett er ofte forestillingen/konserten/what ever, kun en liten del av en sånn kveld.

Tiden før og etter, sammen med venninna, spesielt når du har barn og helt sikkert ikke gjør sånt så ofte, er minst like viktig.

Forestillingen er vel gjerne bare en unnskyldning for å få en sånn kveld sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...