Gå til innhold

Teoretisk sett..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da hadde jeg sannsynligvis brukt min egen billett og latt henne betale for sin.

Skrevet

Skjønner at du synes det er ergerlig! Jeg vet ikke helt hva jeg synes ville vært rett og rinmelig.

At hun betaler for sin billett er opplagt. Men hvis du gikk likevel, så vet jeg ikke om jeg ville forventet at hun betalte for min også.

Men jeg synes at man ved slike "i-siste-liten"-avlysninger skal betale for sin egen billett OGSÅ om du hadde klart å få en annen til å ta hennes plass.

Jeg opplevde en gang en slik avlysning, og jeg klarte tilfeldigvis å få en til å bli med på kort varsel. Det var en litt "fjernere" venninne, og ettersom hun ikke hadde barn var det lettere for henne å bare hive seg med.

Selv om hun da fikk glede av forestillingen, så skjønte hun jo at hun gjorde meg en tjeneste ved å bli med, og hun skjønte at hun ikke hadde vært førstevalget mitt.

Hun som ble med tok for gitt at billetten var betalt av avlyseren, og hun som avlyste tok det for gitt at den som ble med i siste liten betalte for seg.

Så enden på visa ble at det var JEG som betalte begge billetten...;-)

laguna1365380434
Skrevet

Jada, hun betaler så klart sin egen billett :-)

Jeg fikk bare noen tanker om at jammen burde hun tilby å betale for min også. Det ville nemlig jeg gjort.

Og kanskje er det smålig å tenke slik, men like fullt. Jaja, jeg er nok blid igjen i morra.

Ja det hadde vel jeg gjort også, om det var helt og holdent min skyld som avbestilte meg siste liten og du ikke hadde noen andre å gå med.

Ergelige greier! Også sånn som man gleder seg til sånt! :-/

Skrevet

Skikkelig dårlig gjort dersom ho ikke hadde en ordentlig god grunn. Jeg syntes også ho burde betalt for begge da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...