Gå til innhold

Intoleranse/luft i magen

Anbefalte innlegg

Hei,

Har problemer med mye og sur luft i magen. Har vert til forskjellige personer som sier jeg ikke tåler bla melk, hvetemel.

Har holdt meg unna desse produktene en god stund, men er likevel ikke noe bedre. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Spiser ting jeg "tåler", men er likevel mye plaget.

Blir så frustrert av dette.

Er det noen som har prøvd "trigger" metoden? Der en holder seg unna produkt en viss periode og så spise mye av det? Hvordan gjøres det og har det gått bra?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254479-intoleranseluft-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hjelper ikke alltid å bare holde seg unna det. Du må bygge opp den naturlige bakteriefloraen, styrke slimhinnene, evt. ta enzymer som hjelper til med nedbrytningen av det du ikke kan spise (som kan være mer enn hvete og melk). Enkelte trenger også tilskudd av mer "magesyre". (HCL)

De fleste som har sure oppstøt, har ikke for mye magesyre, men for kosentrert magesyre. Det kan hjelpe på å få nok syre til å støtte fordøyelsen.

Det hjelper ikke alltid å bare holde seg unna det. Du må bygge opp den naturlige bakteriefloraen, styrke slimhinnene, evt. ta enzymer som hjelper til med nedbrytningen av det du ikke kan spise (som kan være mer enn hvete og melk). Enkelte trenger også tilskudd av mer "magesyre". (HCL)

De fleste som har sure oppstøt, har ikke for mye magesyre, men for kosentrert magesyre. Det kan hjelpe på å få nok syre til å støtte fordøyelsen.

Tusen takk for svar! Fikk endel spørsmål jeg håper du kan svare meg på.

Hvordan bygger jeg opp bakteriefloraen og slimhinnene?Finnes det enzymer som tabletter?

Hvilke da i tilfelle og er det tabletter med "magesyre" også?

Vil det hjelpe selv om jeg spiser ting jeg ikke vet jeg ikke tåler?

Jeg er ikke plaget med sure oppstøt.

Vil bakteriefloraen og slimhinnene bygge seg opp raskere ved bruk av forskjellige tilskudd? Vet du eventuelt hvor lang tid sånt vil ta?

Tusen takk for svar! Fikk endel spørsmål jeg håper du kan svare meg på.

Hvordan bygger jeg opp bakteriefloraen og slimhinnene?Finnes det enzymer som tabletter?

Hvilke da i tilfelle og er det tabletter med "magesyre" også?

Vil det hjelpe selv om jeg spiser ting jeg ikke vet jeg ikke tåler?

Jeg er ikke plaget med sure oppstøt.

Vil bakteriefloraen og slimhinnene bygge seg opp raskere ved bruk av forskjellige tilskudd? Vet du eventuelt hvor lang tid sånt vil ta?

"Hvordan bygger jeg opp bakteriefloraen?"

- Med probiotiske bakterier. Du må starte med noen sterke f.eks. fra bio care.

"og slimhinnene?"

- Glutamin, eller recarcin.

"Finnes det enzymer som tabletter?"

- Combizym på apoteket, eller papain fra papaya, eller bromelain fra ananas, eller aloe vera gel fra forever living.

"er det tabletter med "magesyre" også"?

- Ja, HCL tror jeg det heter. Muligens Betain Hydro Chloride... Spør på apoteket.

"Vil det hjelpe selv om jeg spiser ting jeg ikke vet jeg ikke tåler?"

- Som regel litt, men du bør avstå fra alt som kan skape ubalanse i en 3-6 mnds periode.

"Vil bakteriefloraen og slimhinnene bygge seg opp raskere ved bruk av forskjellige tilskudd?"

- Ja.

"Vet du eventuelt hvor lang tid sånt vil ta?"

- Et halvt års tid å bygge opp, men endring av kostvaner som regel for bestandig.

• 3 uker senere...

"Hvordan bygger jeg opp bakteriefloraen?"

- Med probiotiske bakterier. Du må starte med noen sterke f.eks. fra bio care.

"og slimhinnene?"

- Glutamin, eller recarcin.

"Finnes det enzymer som tabletter?"

- Combizym på apoteket, eller papain fra papaya, eller bromelain fra ananas, eller aloe vera gel fra forever living.

"er det tabletter med "magesyre" også"?

- Ja, HCL tror jeg det heter. Muligens Betain Hydro Chloride... Spør på apoteket.

"Vil det hjelpe selv om jeg spiser ting jeg ikke vet jeg ikke tåler?"

- Som regel litt, men du bør avstå fra alt som kan skape ubalanse i en 3-6 mnds periode.

"Vil bakteriefloraen og slimhinnene bygge seg opp raskere ved bruk av forskjellige tilskudd?"

- Ja.

"Vet du eventuelt hvor lang tid sånt vil ta?"

- Et halvt års tid å bygge opp, men endring av kostvaner som regel for bestandig.

Tusen takk for svar.

Fikk igjen litt spørmål.Går det fint å ta desse 4 produktene på samme tid eller er det best å ta en om gangen?

Er det noen av de som virker for det samme?

Hvordan kan jeg vite om jeg trenger de forskjellig?Fikk beskjed på apoteket at combizym fikk en oftest på blå resept.

Er det skadelig å ta desse produktene selv om en kanskje ikke trenger det?

Tusen takk for svar.

Fikk igjen litt spørmål.Går det fint å ta desse 4 produktene på samme tid eller er det best å ta en om gangen?

Er det noen av de som virker for det samme?

Hvordan kan jeg vite om jeg trenger de forskjellig?Fikk beskjed på apoteket at combizym fikk en oftest på blå resept.

Er det skadelig å ta desse produktene selv om en kanskje ikke trenger det?

Du skal ikke hive innpå alle fire uten å vite hvorfor og hva, eller om eventuelle reaksjoner som kan komme.

Aloe vera kan du fint ta, det samme med glutamin over en 2-3 mnds periode.

Alt annet bør du få veiledning for samtidig.

Hvis du vil vite mer, så må du sende meg en mail: [email protected]

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...