Gå til innhold

grr..folk sier så mye dumt!!(jente/gutt)


jiipp

Anbefalte innlegg

Jeg har to gutter fra før, og er nå grsvid i sjette måned. Da jeg kom på jobb i dag begynte en kollega å studere magen min, og sa i en lettere oppgitt tone: "...nei, dessverre det ser ut som om det blir en gutt..Du får ta det som en stor bonus hvis du får jente...ut å handle rosa...noen får jo bare det ene eller det andre"

Blir sååå irriert! Ei i barnehagen til mine gutter sa til å med: "får håpe det blir en jente. Jenter er best!"

Altså! Jeg blir nesten litt småforbanna på folks elendige sosiale intelligens!!!

På vegne av meg selv, og alle små skjønne søte guttebebiser og store gutter blir jeg utrrrrrolig lei meg, skuffa og såra.

Det går bare ikke an å si slike ting syns jeg!!! Noen enige???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig. Mye korttenkthet ute og går når det gjelder dette, samtidig som jeg syns det virker som om utrolig mange har en holdning om at det er "bedre" å få en jente enn en gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har begge deler

Folk er så smarte som sier sånt...

Le av de inni deg eller fortell de hvor grundig feil de tar.

Jeg har en av hvert kjønn og det er ingen tvil om hvem som er enklest, roligst, mest fornøyd og krever minst av de to; det er gutten :-) Han er kun til å spise opp, jenta utfordrer mange andre sider ved meg... Og de er akkurat like fine og jeg er akkurat like glad i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Mye korttenkthet ute og går når det gjelder dette, samtidig som jeg syns det virker som om utrolig mange har en holdning om at det er "bedre" å få en jente enn en gutt.

Dumme folk, rett og slett. Om man får gutt eller jente, så lenge barnet er frisk , er like greit. Ikke hør på de, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er så smarte som sier sånt...

Le av de inni deg eller fortell de hvor grundig feil de tar.

Jeg har en av hvert kjønn og det er ingen tvil om hvem som er enklest, roligst, mest fornøyd og krever minst av de to; det er gutten :-) Han er kun til å spise opp, jenta utfordrer mange andre sider ved meg... Og de er akkurat like fine og jeg er akkurat like glad i de.

ja det er det jeg mener! Barn er små personligheter. Ikke kjønn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig. Mye korttenkthet ute og går når det gjelder dette, samtidig som jeg syns det virker som om utrolig mange har en holdning om at det er "bedre" å få en jente enn en gutt.

helt klart...jenter ønsker liksom selv en å dille opp...eller kjenne seg igjen i ..eller være mormor for osv osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre døtre og i mitt siste svangerskap fikk jeg titt og ofte høre at det var nok nå jeg håpet at gutten skulle komme! Nå som jeg har tre jenter lurer folk på om jeg ikke skal prøve en gang til bare for å få en gutt?!

Jeg svarer som sant er, at jeg alltid har ønsket meg tre barn uavhengig av kjønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Vi har en gutt fra før, og kommentarene har ikke manglet nå som jeg er gravid igjen -

"dere ønsker dere vel en jente denne gangen?"

"tenk så moro om det ble en jente"

"får håpe dere får en jente nå da"

Osv.

Jeg kan ikke begripe hvorfor folk må uttrykke håp om det ene kjønnet foran det andre, men jeg kunne jo ikke annet enn å svare at joda, hadde vært koselig det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, det går ikke an å si sånne ting. Det hadde vært noe annet hvis dere hadde fortalt folk om hvilket kjønn det var og folk sa: så fint med det kjønnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Mye korttenkthet ute og går når det gjelder dette, samtidig som jeg syns det virker som om utrolig mange har en holdning om at det er "bedre" å få en jente enn en gutt.

Det har nok med å gjøre at menn ikke kommenterer ønske om kjønn like ofte som kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt styrker meg i overbevisningen om at det er SVÆRT bra at vi ikke kan velge kjønn.

Det med "guttemage" er forøvrig bare tull. Mine mager tydet visstnok på feil kjønn begge gangene - og jeg har en av hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull og tøys fra ende til anna. Det er ALDRI "dessverre" enten det blir det eine eller det andre. "Jenter er best" - det innebærer jo (antagelig utan at vedkommande tenkte seg om, reknar eg med, og håpar da det!!) at dei gutane du har ikkje er bra nok. Pfff! Sånt skal du ha lov til å svare tilbake på, om ikkje anna for å få folk til å tenke seg litt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ikke irritere deg over dette. Sånn er det bare.

Vi fikk også mange slike kommentarer når jeg var gravid med minstemann. Vi hadde da 2 jenter fra før. Alle kommenterte at vi sikkert ønsket oss gutt nå, får håpe dere får gutten nå da, dumt hvis det blir enda ei jente osv.

Jeg gadd ikke å irritere meg, men svarte at for oss er det viktigst at det blir en frisk baby. Samtidig skjulte jeg ikke at pappa'n absolutt ønsket seg en liten sønn.

Han fikk ønsket oppfylt, og vi fikk nesten enda fler kommentarer om det etterpå.

"Godt at det var gutten som kom nå da. Endelig kom gutten" osv.

Selvsagt er vi glade for gutten vår, men vi hadde da vært like glade for ei jente!

Men å irritere seg over sånne kommentarer vil bare gjøre deg vondt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ingen mener det vondt, de tenker seg bare ikke om før de svarer. Vi fikk mange av de samme kommentarene da jeg var gravid med nr 2. Jeg sa som sant var at for meg var kjønn uvesentlig, jeg ønsket meg et barn uavhengig av kjønn. Jeg vet at det er veldig irriterende, men prøv å ikke la det spise deg opp det ødelegger bare humøret og dagen din. hev deg over de ignorante ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kakki1365380609

Slikt ser jeg på som tapre forsøk på småprat og å prøve å vise interesse for deg og babyen. Selvfølgelig kommer det mange teite ting ut av munnen på folk, men det gjør det uansett hva man snakker om her i livet :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at så mange kvinner tydeligvis mener at jenter er best. Når barna blir eldre er det langt flere konflikter mellom mor og datter enn mellom mor og sønn. Da er det plutselig sønnen som er gullgutten, og ingen jenter er god nok for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart med det... Jeg ønsket meg litt en jente, men nå som jeg har en sønn, så kan jeg tenke meg flere som han ;)

Man får en liten personlighet, ikke et kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at så mange kvinner tydeligvis mener at jenter er best. Når barna blir eldre er det langt flere konflikter mellom mor og datter enn mellom mor og sønn. Da er det plutselig sønnen som er gullgutten, og ingen jenter er god nok for han.

He-he du sier noe ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme folk, rett og slett. Om man får gutt eller jente, så lenge barnet er frisk , er like greit. Ikke hør på de, du!

Og hva om barnet er sykt? Hva gjør man da? Hva mener man da? Hva er greit å føle da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...