Gå til innhold

grr..folk sier så mye dumt!!(jente/gutt)


jiipp

Anbefalte innlegg

Gjest Flystripa

Enig!

Jeg hadde to gutter, og var gravid med nr 3. Flere naboer, kollegaer etc kommenterte dette. "Ja, får håpe jenta kommer nå da - for dere vil vel ha ei jente".

Jeg sa at det er meg revnende likegyldig hvilket kjønn det blir. Etter UL (vi fikk vite at det var ei jente og jubelen gikk i taket), sa jeg til de samme naboene og kollegaene at : det blir en gutt, og han skal hete Even.

Nettopp fordi jeg følte at de som hadde sånne kommentarer, skulle få noe å snakke om. Da ble det "stakkars dere - gutt nr 3"... Folk eier ikke antenner.

De fikk litt hakeslepp da vi kom hjem fra sykehuset med ei datter ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pussig at så mange kvinner tydeligvis mener at jenter er best. Når barna blir eldre er det langt flere konflikter mellom mor og datter enn mellom mor og sønn. Da er det plutselig sønnen som er gullgutten, og ingen jenter er god nok for han.

Det er da virkelig individuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

Jeg hadde to gutter, og var gravid med nr 3. Flere naboer, kollegaer etc kommenterte dette. "Ja, får håpe jenta kommer nå da - for dere vil vel ha ei jente".

Jeg sa at det er meg revnende likegyldig hvilket kjønn det blir. Etter UL (vi fikk vite at det var ei jente og jubelen gikk i taket), sa jeg til de samme naboene og kollegaene at : det blir en gutt, og han skal hete Even.

Nettopp fordi jeg følte at de som hadde sånne kommentarer, skulle få noe å snakke om. Da ble det "stakkars dere - gutt nr 3"... Folk eier ikke antenner.

De fikk litt hakeslepp da vi kom hjem fra sykehuset med ei datter ;o)

Hehe, kjempebra. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg fikk høre "Pappaen er vel glad nå som det kommer/ble en gutt." Kunne ikke interessert oss mindre bare babyen var velskapt. Og det var den! En herlig gutt!!!

Blant mine venninner har jeg fått inntrykk av at det er så stas med en jente man kan pynte opp. Jeg har en gutt og han er selvsagt verdens skjønneste. Får jeg en til tar jeg veldig gjerne en gutt til. Spiller ingen rolle bare babyen er velskapt, svangerskapet og fødsel går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flystripa

Hehe, kjempebra. :o)

Ja, det gikk en f*** i meg ;o)

Jeg synes det er så til de grader ufint å være nysgjerrig på om noen venter en jente eller en gutt. Greit nok om de som venter barn, annonserer kjønnet på den ufødte, men det gjorde ikke jeg.

Jeg var også veldig dårlig i svangerskapet, og var veldig bekymret. Hun i magen hadde et avvik på hjertet, og vi hadde tett oppfølging. (Det var et ekstra ekko på hjertet). Vi var livredde for at noe alvorlig skulle være galt med ungen. Det gikk heldigvis bra *lettet*

Jeg føler at det er både litt for privat og intimt til å dele det med hvem-som-helst. Det holder jo i lange bane å få vite det når den nye verdensborgeren har sett dagens lys!?! *hihi*

Fikk forresten mange artige sms og telefonsamtaler etter den fødselen, ja *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...