Gå til innhold

forstoppelse, dårlig mage?

Anbefalte innlegg

Gjest anonymous1
Skrevet

eg har vært plaga med diare sist fredag/lørdag. var på besøk, så jeg tok imodium for å stoppe det (fulgte det som sto på pakninga ang 2 tabl første gang, deretter en ved hver løs avføring, max 8 i døgnet. gjorde dette i 2 dager). har ikke kommet meg på do siden lørdag, og nå kommer det noe som lukter gammelt, og har ekkel farge (lignende som den hadde i løs tilstand)..

er det forstoppelse jeg har nå? noe jeg kan gjøre/ta for å ordne dette og som ikke medfører diarè??

takk på forhånd!

Gjest anonymous1
Skrevet

har forresten hørt at linfrø har en god effekt..

Skrevet

Hvis du har fått en forstoppelse og det sitter en hard klump der så kan en pose med tørkede svisker gjøre underverker.

Skrevet

Imodiumen gjør avføringen hardere, er derfor det lukter nå, avføringen råtner også når den ikke kommer ut. Altså, at diaren har rett og slett blitt hard, derfor er den illeluktendes (som ofte diare er)

Du må drikke mye vann. Fiber er jo bra. Mange sverger til svisker. Og beveg deg så mye som mulig.

Når du tar imodium, må en passe på og ikke ta for mye. Men det er jo ikke enkelt det heller da.

God bedring i allefall, både diare og forstoppelse er pyton greier!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...