Gå til innhold

Oppsigelse og avspasering

Anbefalte innlegg

Gjest Ny jobb....
Skrevet

Jeg har fått avspasering i romjulen, men om jeg sier opp jobben fra 1. des. må jeg jobbe ut hele måneden da? Har jo en mnd. oppsigelsetid, men nå har det dukket opp en drømme-jobb, og jeg som mistrives sånn her jeg er nå.... Må jeg jobbe i romjulen, for å holde oppsigelsestiden?

Skrevet

Jeg tror ikke du må jobbe romjulen, du har jo allerede avtalt avspasering.

Skrevet

Nei, det tror jeg ganske bestemt at du ikke trenger.

Det er jo slett ikke uvanlig at folk avvikler ferie i oppsigelsesperioden.

Skrevet

Nei, det må du selvfølgelig ikke. Du har krav på å ta både ferie og avspassering du har til gode før du avslutter arbeidsforholdet.

Skrevet

Nei - det tror jeg ikke - du skal vel bare være ansatt i oppsigelsestiden. Du må jo få ta ut den avspaseringen du har til gode, skulle jeg mene.

Skrevet

Den der er litt kinkig.. De fleste arbeidsgivere lar deg ta ut ferie/avspasering i oppsigelsestiden... Men du har ikke RETT på å få tatt ut det i oppsigelsestiden..

Arbeidsgiver KAN nekte deg det, og at du får ferie/avspasering utbetalt i tillegg....

Altså - ingen har RETT på å få ta ut ferie/avspasering i oppsigelsestiden, men du har RETT på å få det utbetalt...

Men snakk med arbeidsgiver du, så får du nok avspasere.. Ikke alle som har lyst å få ekstra-utgifter på å betale ut det overskytende istedenfor...

Skrevet

Den der er litt kinkig.. De fleste arbeidsgivere lar deg ta ut ferie/avspasering i oppsigelsestiden... Men du har ikke RETT på å få tatt ut det i oppsigelsestiden..

Arbeidsgiver KAN nekte deg det, og at du får ferie/avspasering utbetalt i tillegg....

Altså - ingen har RETT på å få ta ut ferie/avspasering i oppsigelsestiden, men du har RETT på å få det utbetalt...

Men snakk med arbeidsgiver du, så får du nok avspasere.. Ikke alle som har lyst å få ekstra-utgifter på å betale ut det overskytende istedenfor...

Ingen har rett på å få tatt ut ferie eller avspasering på bestemte tidspunkter, oppsigelse eller ikke. Men når det allerede er avtalt kan vel ikke arbeidsgiver gå tilbake på den avtalen?

Skrevet

Ingen har rett på å få tatt ut ferie eller avspasering på bestemte tidspunkter, oppsigelse eller ikke. Men når det allerede er avtalt kan vel ikke arbeidsgiver gå tilbake på den avtalen?

Jo.. hvis det var avtalt FØR hun sa opp stillingen sin... :(

Skrevet

Jo.. hvis det var avtalt FØR hun sa opp stillingen sin... :(

Ja, men det sier hun jo at det er.

Skrevet

Ja, men det sier hun jo at det er.

Det jeg mente var:)

at hvis du sier opp stillingen - ETTER at dette er avtalt.. Så kan arbeidsgiver likevel gjøre om på avtalen... For da gjelder det oppsigelsestiden....

Skrevet

Det jeg mente var:)

at hvis du sier opp stillingen - ETTER at dette er avtalt.. Så kan arbeidsgiver likevel gjøre om på avtalen... For da gjelder det oppsigelsestiden....

Hvorfor skal arbeidsgiver kunne gjøre om på eksisterende avtaler bare fordi det gjelder oppsigelsestiden? Har du noen referanser til lover og forskrifter som tillater dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...