Gå til innhold

Hva er "normal" peronlighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan svare meg på hva normal personlighet er for noe?

Har DU normal personlighet?

Jeg selv mener at jeg er langt på bærtur med min egen personlighet...

Føler at "noe" er galt...men kanskje jeg krever for mye av meg selv....siden jeg ikke vet hvordan andre egenlig har det.

Gjest kvitsymra
Skrevet

Normalitet er relativt. Den endres med tiden, siden samfunnets verdier og normer endres.

F.eks: er skillsmisse i dag akseptabelt ifht til 70-taller, eller at mor arbeider mens far er hjemme..

Skrevet

Normalitet er relativt. Den endres med tiden, siden samfunnets verdier og normer endres.

F.eks: er skillsmisse i dag akseptabelt ifht til 70-taller, eller at mor arbeider mens far er hjemme..

Jeg mener "normalt" inni hodet på en...ikke samfunnets normaler...

Skrevet

Tja, ikke så lett å svare på. Men normalt er vel at du følger de vanlige normene i samfunnet, har stpor sett de samme meningene og har den samme oppførselen som folk flest.

De fleste vet nok at de har avvikende meninger og oppførsel. I alle fall hvis de har vanlige sosiale antenner.

Gjest kvitsymra
Skrevet

Jeg mener "normalt" inni hodet på en...ikke samfunnets normaler...

Man blir påvirket at omgivelsene rundt oss, blir man ikke? Man retter seg etter hvordan folk rundt oss tenker og handler..

Det er psykologer/psykiaterer som kan avdekke mentale unormaliteter, men da bør du kanskje stille dette spm på et annet forum...

Skrevet

Man blir påvirket at omgivelsene rundt oss, blir man ikke? Man retter seg etter hvordan folk rundt oss tenker og handler..

Det er psykologer/psykiaterer som kan avdekke mentale unormaliteter, men da bør du kanskje stille dette spm på et annet forum...

Hvordan er din personlighet da?

Hvordan har egentlig DU det?

Jeg spør vanlige mennesker...sånn som deg....

Ikke fagfolk...for de har bøker å rådføre seg med...

Skrevet

En normal personlighet kan jo være så mangt, fra en rimelig innadvendt, grublende type til en livlig, utadvendt en. Det meste er altså normalt. Men føler man seg helt fremmed rundt de fleste her i verden, passer ikke inn noe sted, og klarer ikke å følge sosiale normer for hvordan man oppfører seg mot hverandre, så er man vel litt unormal. Men ettersom det sikkert finnes en del slike også, så er det jo "normalt unormalt" det også. Sliter du, så ta kontakt med psykolog, trenger jo ikke å være selve personligheten din det er noe galt med?!

ylvali1365381015
Skrevet

Hvordan er din personlighet da?

Hvordan har egentlig DU det?

Jeg spør vanlige mennesker...sånn som deg....

Ikke fagfolk...for de har bøker å rådføre seg med...

Jeg har det stort sett bra! ;-)

Men alle kan ha avvikende trekk uten å betegnes som abnormale.

Feks kan man ha tendenser mot nervøsitet/angst i enkelt sammenhenger, være sjalu, mistroisk, ha dårlig selvtillit... Uten å være nevrotisk, paranoid, psykotisk eller deppressiv av den grunn!

Og man kan være kreativ og "rar" uten at man er gal.

Liker ikke gjennomført normale mennesker jeg, kjedelige.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...