Gå til innhold

Hvilken rase dreier det seg om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rasisme, javel, men hvilken rase?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=147573

Er islam en rase? Neppe.

Men brannstiftelse er muligens en grov form for religionskritikk.

Mulig danskerne begynner å bli lei de intolerante klovnene?

Eller syns du danskerne burde bite i seg den unike og ondskapsfulle intoleransen fra denne dødskulten?

Skrevet

Jeg forstår godt at danskene reagerer, selv om jeg ikke støtter slike handlinger (forsøk på brannstiftelse).

Å kalle det bare rasisme blir galt. Litt mer riktig ville det vært om man kalte det for kulturrasisme eller religionsrasisme.

Men sistnevnte er jo noe mange muslimer verden over (og også i Norge og Danmark) bedriver i stor grad overfor andre religioner (og ikke minst overfor de som ikke har noen religionstro) og kulturer.

Så det er vel ikke så rart at det etterhvert reageres den andre veien.

Hvis utviklingen fortsetter som til nå, så vil vi til stadighet se større og mer alvorligere overgrep begått mot muslimer i den vestlige verden.....

Utne at det burde overraske noen. Og desverre er det ikke de som i stor grad er ansvarlig for denne utviklingen som får lide.

For det er en rekke politikere og andre naive "snillister" som ikke helt evner å forstå konsekvensene av det de gjør/beslutter.....

Skrevet

Jeg forstår godt at danskene reagerer, selv om jeg ikke støtter slike handlinger (forsøk på brannstiftelse).

Å kalle det bare rasisme blir galt. Litt mer riktig ville det vært om man kalte det for kulturrasisme eller religionsrasisme.

Men sistnevnte er jo noe mange muslimer verden over (og også i Norge og Danmark) bedriver i stor grad overfor andre religioner (og ikke minst overfor de som ikke har noen religionstro) og kulturer.

Så det er vel ikke så rart at det etterhvert reageres den andre veien.

Hvis utviklingen fortsetter som til nå, så vil vi til stadighet se større og mer alvorligere overgrep begått mot muslimer i den vestlige verden.....

Utne at det burde overraske noen. Og desverre er det ikke de som i stor grad er ansvarlig for denne utviklingen som får lide.

For det er en rekke politikere og andre naive "snillister" som ikke helt evner å forstå konsekvensene av det de gjør/beslutter.....

I Malmø fyrte de opp hele hovedmoskeen, og i Oslo er det nå vakter døgnet rundt.

Skrevet

Når noen dansker prøver å tenne på et islams kultursenter er det rasisme, når muslimer tenner på kirker og ambassader er det en protest mot vår talefrihet. Forstå det den som kan.

Dette er like mye rasisme som å prøve å tenne på møtelokalet til nynazister.

Skrevet

Når noen dansker prøver å tenne på et islams kultursenter er det rasisme, når muslimer tenner på kirker og ambassader er det en protest mot vår talefrihet. Forstå det den som kan.

Dette er like mye rasisme som å prøve å tenne på møtelokalet til nynazister.

Nesten 100 kristne kirker er brent de siste 5 år på Balkan av muslimske ekstremister/ mafia/ milits. Pressen tør ikke skrive om det her i landet, og politikere tør ikke mene noe. En uhyggelig og ganske bratt utvikling.

Rent menneskelig så tror jeg de er redde, pissredde for represalier. Det har de vært siden den voldsomme Rushdie-demonstrasjonen og drapsforsøket i Oslo. Det turde ingen politikere eller media omtale. Enda verre er det blitt etter de bizarre reaksjonene på tegningene. Islam vokser på frykt, trusler og sinne. Slik verves tilhengere over hele verden, og slik skremmes motstanderne opp i hvert sitt hjørne.

Det må nok en krig til igjen.

Vi fjernet Mussolini, Hitler, Hirohito, Pol Pot og endelig forsvant Mao. Snart må vi til pers igjen.

Skrevet

Sånn kun med tanke på bruken av ordet "rase", så vet du også inderlig godt at de aller fleste muslimer her i skandinavia kommer fra midtøsten, og er brune i hude alle sammen. Så påstanden om at islam i slike sammenhenger blir helt uavhengig av rase, henger selvfølgelig ikke på greip.

Ellers så har jeg all respekt for at Danmark ikke bøyer seg for svineriet. Men jeg kan selvfølgelig ikke være med på å unnskylde vold andre veien heller.

"........................................"

Skrevet

Sånn kun med tanke på bruken av ordet "rase", så vet du også inderlig godt at de aller fleste muslimer her i skandinavia kommer fra midtøsten, og er brune i hude alle sammen. Så påstanden om at islam i slike sammenhenger blir helt uavhengig av rase, henger selvfølgelig ikke på greip.

Ellers så har jeg all respekt for at Danmark ikke bøyer seg for svineriet. Men jeg kan selvfølgelig ikke være med på å unnskylde vold andre veien heller.

"........................................"

De muslimer jeg kjenner er halvparten eurasiere, og ganske lyse. Mange østeuropeere. Asiater, afrikanere og indere/pakistanere.

Ordet rase er ikke lenger aktuelt, da ingen lenger bruker dette vitenskapelig. Debatten om det er slutt for minst 20 år siden. Innenfor og mellom de de løselig sammensatte grupper vi i gamle dager kalte raser er det så store avvik i arveegenskaper og varianter at begrepet rase ikke lenger henger på greip. Det sier oss ikke lenger noe som helst. Dessuten er det ikke så interessant utenfor arveforskermiljøer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...