Gå til innhold

Hva er det fineste navnet du vet?


Gjest snurpelure

Anbefalte innlegg

Gjest snurpelure

Hei folkens,

ser til stadighet at de gravide her lurer på navn.

Hva er det fineste navnet du vet? Og hvis ikke du vil si ditt barns navn, så tenk etter hva du evt ville kalt et neste barn...? :-)

Selv liker jeg Amelia, Hannah og Rebecca. Og av guttenavn liker jeg godt Simon, Filip og Jonathan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mista nikket

    14

  • Katt-ja

    4

  • snø

    2

  • Sofline

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest trultemor26

Jeg liker Solveig veldig godt. Hadde vi fått ei jente nå så hadde hun fått det navnet, men så er det en gutt :)

Jeg likte Simen helt til en kompis av meg sa at det betyr jo sperm på engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanna, Rebekka og Simon er jeg helt med på.

Dessuten Isak og Daniella..

Men barna mine heter ingenting av dette. :-) Forresten, jenta i magen har ikke noe navn ennå, men samboer liker ikke navnene jeg liker. Så vi får se. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Live og Ane stod øverst på min liste sist, men jeg fikk ikke gjennomslag for noen av dem hos sambo. Men jenta vår fikk et flott navn likevel hun :o)

Det fineste guttenavnet jeg vet om er Jonas, og har vært det helt siden jeg leste om "Jonas i jungelen" da jeg var 6 år, hehe. Men det har jo blitt så populært nå at vi neppe bruker det om knøttet i magen viser seg å være gutt.

Idun står øverst på felleslista på jentenavnsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Jeg liker Solveig veldig godt. Hadde vi fått ei jente nå så hadde hun fått det navnet, men så er det en gutt :)

Jeg likte Simen helt til en kompis av meg sa at det betyr jo sperm på engelsk.

Tror ikke det er så mange som hører navnet Simen og tenker på "semen" (altså engelsk for sperma). Kanskje omtrent like mye som vi forbinder "æsj" med de som heter Ash(ley) :)

Synes Simen er et fint navn, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tre døtre og hadde jeg fått en til, så hadde hun nok hett Evelina, Amelia eller Sofia.

Av guttenavn er jeg svak for Viljar, men det hadde jeg aldri fått mannen min med på ;-) Navnet ville antagelig blitt Aksel/Axel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanna, Rebekka og Simon er jeg helt med på.

Dessuten Isak og Daniella..

Men barna mine heter ingenting av dette. :-) Forresten, jenta i magen har ikke noe navn ennå, men samboer liker ikke navnene jeg liker. Så vi får se. :-)

Kanskje papsen liker bedre Johanna enn Hanna?

Johanna er sååå fint ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så mange som hører navnet Simen og tenker på "semen" (altså engelsk for sperma). Kanskje omtrent like mye som vi forbinder "æsj" med de som heter Ash(ley) :)

Synes Simen er et fint navn, jeg :)

Har bestandig likt Ida, som betyr "den virksomme". Også Sofie, betyr "visdom/sunn dømmekraft". Er svært opptatt av hva som ligger BAKOM navnet:) Ellers Håvard, som betyr "stridsvern":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ha flere, men noen ubrukte er

Jente: Milla, Kathilie og Iben.

Gutt: Mats, Ivan og Chrisander

Iben, er ikke det et dansk guttenavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trultemor26

Tror ikke det er så mange som hører navnet Simen og tenker på "semen" (altså engelsk for sperma). Kanskje omtrent like mye som vi forbinder "æsj" med de som heter Ash(ley) :)

Synes Simen er et fint navn, jeg :)

Jeg og synes Simen er fint, men den sperm-kommentaren ødela litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...