Gå til innhold

Hva er det fineste navnet du vet?


Gjest snurpelure

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Mista nikket

    14

  • Katt-ja

    4

  • jubalong70

    2

  • Sofline

    2

Lillemor har en Iben (gutt) på sin avd i barnehagen :o)

Jeg tenker på gutt når jeg hører navnet, men fleste her inne sier jente. Vet ikke hvorfor, men sånn er det bare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ib er kanskje da en forkortelse på Iben. Jeg tenker ihvertfall dansk gutt når jeg hører Iben :-)

Husker du ikke Matador? Der var det en jente-Iben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ib er kanskje da en forkortelse på Iben. Jeg tenker ihvertfall dansk gutt når jeg hører Iben :-)

Det er ikke Torben du tenker på, da?

Dette fant jeg på en dansk side:

Der står det at navnet merkelig nok ble brukt på ca. 50 stk gutter i 1950-årene...

Det er nok ikke særlig vanlig som guttenavn.

Bogen "Hvad skal barnet hedde?", 13. udgave, 1995 oplyser følgende: "Iben, moderne dansk navn af uvis betydning. Navnet kan muligvis sættes i forbindelse med træsorten ibenholt, der bruges til de sorte tangenter på klaverer. Navnet dukkede op i 1950'erne, hvor det mærkeligt nok i et halvt hundrede tilfælde også blev brugt som drengenavn"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en serie jeg ikke fikk med meg, så det er nok ingen unnskyldning for meg :-)

Det er en god serie :)

Nå fant jeg en navnestatistikk for Danmark,- og der er det helt tydelig at Iben knapt nok kan kalles et guttenavn. 10 stk heter det, og ingen av dem er nye siste år. 3600 jenter heter Iben, og der var det 55 nye siste år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god serie :)

Nå fant jeg en navnestatistikk for Danmark,- og der er det helt tydelig at Iben knapt nok kan kalles et guttenavn. 10 stk heter det, og ingen av dem er nye siste år. 3600 jenter heter Iben, og der var det 55 nye siste år...

Utrolig hva man lærer her på dol. Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke Torben du tenker på, da?

Dette fant jeg på en dansk side:

Der står det at navnet merkelig nok ble brukt på ca. 50 stk gutter i 1950-årene...

Det er nok ikke særlig vanlig som guttenavn.

Bogen "Hvad skal barnet hedde?", 13. udgave, 1995 oplyser følgende: "Iben, moderne dansk navn af uvis betydning. Navnet kan muligvis sættes i forbindelse med træsorten ibenholt, der bruges til de sorte tangenter på klaverer. Navnet dukkede op i 1950'erne, hvor det mærkeligt nok i et halvt hundrede tilfælde også blev brugt som drengenavn"

Takk igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med helt andre navn på barna mine enn jeg ville ha valgt om jeg kunne velge fritt fra øverste hylle - men jeg er godt fornøyd med navnene barna fikk, bare så det er sagt ;o)

Jentenavn: Andrea, Eline, Maria

Guttenavn: Ole, Henrik, Oskar, Mathias.

Jeg liker ganske enkle navn, så da er det vel en skjebnens ironi at jeg har to barn med alt annet enn enkle navn...

Nå vet jeg ikke hva minstemannen din heter, men navnet på snuppa er da vel enkelt og greit nok - om jeg da ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke barn, og har ikke planlagt noen, men navn er gøy:)

Jeg liker:

Jentenavn: Selma,Leah (bare dum Marta og Ari brukte det.. Jeg syntes det var fint før de gav det til LI)

Guttenavn: Isak, Lukas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to navnene passet i grunnen veldig bra sammen.

Ja, når du sier det, så. :-)

Men ingen av mine barn heter det ... (Og det kommer ikke til å komme flere barn heller.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du sier det, så. :-)

Men ingen av mine barn heter det ... (Og det kommer ikke til å komme flere barn heller.)

Det kommer ingen fler hit heller. Alt for gammel til det. Det neste må bli barnebarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva minstemannen din heter, men navnet på snuppa er da vel enkelt og greit nok - om jeg da ikke husker helt feil.

Storesøster har to navn. Hver for seg er de nok enkle nok, men sammen blir det ganske blondete ;o) Og lillebror endte jammen opp med to navn han også, selv om vi til daglig bare bruker navnet han hadde med seg fra Colombia. Mister jo pusten om jeg skal forsøke å rope på begge ungene etter hverandre, hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...