Gå til innhold

Har takket ja til en jobb, men fått et mer fristende tilbud...

Anbefalte innlegg

Gjest littubehagelig....
Skrevet

Jeg har takket ja til en jobb i staten og skrevet under arbeidsavtale. Jeg skal begynne 01.02.07. Nå har det seg sånn at jeg har fått tilbud om en annen jobb i staten. Det er drømmejobben! Jeg søkte på begge jobbene samtidig,men jeg hadde aldri trodd jeg fikk den siste jobben......

Hvordan løser jeg dette??? Jeg må vel ikke begynne i den jobben jeg har skrevet under arbeidsavtalen. Jeg har jo tenkt å si i fra nå at jeg ikke kan begynne. Det burde vel ikke by på problemer?

Noen som vet?

Skrevet

Du har skrevet under en arbeidsavtale, og så tror du at du ikke har forpliktet deg?

Skrevet

Du må skrive oppsigelse snarest ellers kan du risikere å måtte jobbe oppsigelsestiden. Vil tro det ikke ver så attraktivt å tvinge deg til å jobbe en måned, men det er fullt mulig.

Lykke til :o)

Gjest littubehagelig....
Skrevet

Du har skrevet under en arbeidsavtale, og så tror du at du ikke har forpliktet deg?

Jeg er ikke sikker.Betyr det at jeg må begynne der 01.02? Vet du hvor lang oppsigelse en har i prøvetiden? Det er vel ikke mer en 3 uker?

Skrevet

Jeg er ikke sikker.Betyr det at jeg må begynne der 01.02? Vet du hvor lang oppsigelse en har i prøvetiden? Det er vel ikke mer en 3 uker?

Det er vanlig med rundt 3 MÅNEDERS oppsigelsestid...

Skriv oppsigelse så raskt som mulig, og spør hvordan dere skal ordne dette på en best mulig måte!

Gjest littubehagelig....
Skrevet

Skriv oppsigelse så raskt som mulig, og spør hvordan dere skal ordne dette på en best mulig måte!

Ikke i prøvetiden. Og dette er et vikariat.

Skrevet

Ikke 3 mnd i prøvetiden.

Skrevet

Ikke i prøvetiden.

Caloni Makaroni
Skrevet

I Trondheim kommune er oppsigelsestiden i prøvetiden på 2 uker (såvidt jeg vet).

Det er en kinkig situasjon, og det er jo ikke noe særlig å gå tilbake på en kontrakt du har skrevet, men du må jo gjøre som du vil. Retten har du iallfall på din side, og du slipper å sette din fot dere i det hele tatt, ettersom oppsigelsen trer i kraft før kontrakten gjør det.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du sier opp omgående og forteller at du har fått en annen jobb. Så takker du ja til drømmejobben. Ting trenger ikke være så kompliserte alltid.

Skrevet

Ikke i prøvetiden. Og dette er et vikariat.

OK da... Lærer stadig nye ting her!

Skrevet

Du må skrive oppsigelse snarest ellers kan du risikere å måtte jobbe oppsigelsestiden. Vil tro det ikke ver så attraktivt å tvinge deg til å jobbe en måned, men det er fullt mulig.

Lykke til :o)

Men oppsigelsestiden i de første seks månedene (prøvetid) pleier jo gjerne å være kun to uker, da.

"............................................."

Skrevet

Gi beskjed med det samme, og skriv for sikkerhetsskyld en oppsigelse. Oppsigelsestiden i prøvetiden er to uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...