Gå til innhold

Tomme skjeletter???

Gjest Tror jeg holder meg til pasientutgaven av felleskatalogen

Anbefalte innlegg

Gjest Tror jeg holder meg til pasientutgaven av felleskatalogen
Skrevet

gir en bedre utnyttelse av tilført jern, samtidig som risikoen for uvelhet og mavesmerter minsker i forhold til vanlige ferrosulfattabletter. Absorpsjon: Foregår i ventrikkelen og hele tynntarmen.

Andre opplysninger: Depottablettenes skjelett er fullstendig uoppløselig i fordøyelsesvæskene, men henfaller som oftest i små partikler når den aktive substans utløses. Iblant kan tomme skjeletter passere mave-tarmkanalen og komme tilsynelatende hele ut med avføringen.

(Sitat fra felleskatalogen)

Caloni Makaroni
Skrevet

*fnise*

For ordens skyld så var det jo tablettskjelettene det var snakk om, men det skjønte du sikkert ;)

Enig i at det er mye ubegripelig for oss vanlige, dødelige i felleskatalogen, så det er vel en grunn til at det finnes en pasientutgave ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...