Gå til innhold

Vin - sunt eller usunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er blitt sabla glade i rødvin de siste par årene...

Men nå har jeg bestemt meg for å stramme opp kroppen både her og der, og gå ned noen kilo.

Hvor mye har det å si - hvis en drikker et par store glass rødvin fredag og lørdagskveld - og kanskje en liten kaffe med bailyes eller to i løpet av helga?

Vet at rødvin er sunt for noe -men det legger seg kanskje rundt magen....?

Skrevet

Jeg tror ikke 4 glass vin har så fryktelig mye å si på vekten :)

Også tenkt så trist det vil være å kutte ut vinkosen? Jeg hadde heller kuttet ned på noe annet istedet :)

Skrevet

Jeg tror ikke 4 glass vin har så fryktelig mye å si på vekten :)

Også tenkt så trist det vil være å kutte ut vinkosen? Jeg hadde heller kuttet ned på noe annet istedet :)

Vin er sunt året rundt. Jeg drikker vin hver dag. Det er helheten i livsstilen som teller. Det er liten vits i å kutte ut vin, hvis man skal spise sjokolade ellers i uka osv.

Skrevet

Hvis du følger malen om mat hver tredje time, altså 5 måltider om dagen - totalt 35 måltider i uka, sier det seg selv at ditt vininntak ikke betyr nada.

Det som betyr noe er hva du spiser i det daglige. Ikke om du velger å kose deg med en flaske vin eller to hver lørdag, ei heller om du sprer flaska utover uka.

Skrevet

Hvis du følger malen om mat hver tredje time, altså 5 måltider om dagen - totalt 35 måltider i uka, sier det seg selv at ditt vininntak ikke betyr nada.

Det som betyr noe er hva du spiser i det daglige. Ikke om du velger å kose deg med en flaske vin eller to hver lørdag, ei heller om du sprer flaska utover uka.

OK - Stoler på deg, SDD :-)

Skal virkelig prøve nå - klarte noen kilo i fjor høst/vinter, men kiloene sneik seg på igjen i høst - trolig fordi jeg ikke har trent noe.

Skrevet

OK - Stoler på deg, SDD :-)

Skal virkelig prøve nå - klarte noen kilo i fjor høst/vinter, men kiloene sneik seg på igjen i høst - trolig fordi jeg ikke har trent noe.

Eller fordi du generelt ikke spiser så fornuftig som du burde. :)

Trivsel er bare sunt, og vin og øl og god mat i ny og ne, er viktig for trivselen.

Skrevet

Vin har flere stoffer som er sunne. Men at noe er sundt i en eller annen grad betyr ikke dermed at det er slankende. Se bare på olivenolje - veldig sunne fettsyrer, men alt annet enn slankende.

Ellers er det som andre sier her - kos deg med en flaske vin en gang i uken, og det vil ikke være negativt i forhold til trening. Faktisk er én spisedag i uken en nødvendighet for maksimal effekt av trening med fokus på vektnedgang.

".........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...