Gjest prust Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 Vi er blitt sabla glade i rødvin de siste par årene... Men nå har jeg bestemt meg for å stramme opp kroppen både her og der, og gå ned noen kilo. Hvor mye har det å si - hvis en drikker et par store glass rødvin fredag og lørdagskveld - og kanskje en liten kaffe med bailyes eller to i løpet av helga? Vet at rødvin er sunt for noe -men det legger seg kanskje rundt magen....? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 Jeg tror ikke 4 glass vin har så fryktelig mye å si på vekten Også tenkt så trist det vil være å kutte ut vinkosen? Jeg hadde heller kuttet ned på noe annet istedet 0 Siter
Moraki Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 Jeg tror ikke 4 glass vin har så fryktelig mye å si på vekten Også tenkt så trist det vil være å kutte ut vinkosen? Jeg hadde heller kuttet ned på noe annet istedet Vin er sunt året rundt. Jeg drikker vin hver dag. Det er helheten i livsstilen som teller. Det er liten vits i å kutte ut vin, hvis man skal spise sjokolade ellers i uka osv. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Hvis du følger malen om mat hver tredje time, altså 5 måltider om dagen - totalt 35 måltider i uka, sier det seg selv at ditt vininntak ikke betyr nada. Det som betyr noe er hva du spiser i det daglige. Ikke om du velger å kose deg med en flaske vin eller to hver lørdag, ei heller om du sprer flaska utover uka. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Hvis du følger malen om mat hver tredje time, altså 5 måltider om dagen - totalt 35 måltider i uka, sier det seg selv at ditt vininntak ikke betyr nada. Det som betyr noe er hva du spiser i det daglige. Ikke om du velger å kose deg med en flaske vin eller to hver lørdag, ei heller om du sprer flaska utover uka. OK - Stoler på deg, SDD :-) Skal virkelig prøve nå - klarte noen kilo i fjor høst/vinter, men kiloene sneik seg på igjen i høst - trolig fordi jeg ikke har trent noe. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 OK - Stoler på deg, SDD :-) Skal virkelig prøve nå - klarte noen kilo i fjor høst/vinter, men kiloene sneik seg på igjen i høst - trolig fordi jeg ikke har trent noe. Eller fordi du generelt ikke spiser så fornuftig som du burde. Trivsel er bare sunt, og vin og øl og god mat i ny og ne, er viktig for trivselen. 0 Siter
Prozak Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Vin har flere stoffer som er sunne. Men at noe er sundt i en eller annen grad betyr ikke dermed at det er slankende. Se bare på olivenolje - veldig sunne fettsyrer, men alt annet enn slankende. Ellers er det som andre sier her - kos deg med en flaske vin en gang i uken, og det vil ikke være negativt i forhold til trening. Faktisk er én spisedag i uken en nødvendighet for maksimal effekt av trening med fokus på vektnedgang. ".........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.