Gjest x.ic.co Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 Ganske ofte i det siste har jeg vært i greit humør, for så plutselig å bli full av en slags undergangsfølelse, hvor alt synes ulidelig. Og dette varer alt ifra 1-6 timer). Blir veldig irritabel og får selvmordsinnpulser, så kan det plutselig være over og jeg ser lyst på dagen. Hva kan dette være, er mye slik i perioder. 0 Siter
Gjest x.ic.co Skrevet 17. november 2006 Skrevet 17. november 2006 Det kan være alle slags tanker som plager meg og små problem virker uovervinnelige, og dessuten, noen ganger er det bare følelsen. Høres kanskje bagatellmessig ut, men det er veldig vondt. Blir neste fysisk uvell av det også. 0 Siter
thinkerbell Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Det kan være alle slags tanker som plager meg og små problem virker uovervinnelige, og dessuten, noen ganger er det bare følelsen. Høres kanskje bagatellmessig ut, men det er veldig vondt. Blir neste fysisk uvell av det også. Ultra kort liten innskytelse: Har du blitt utredet eller har du ikke vært i kontakt med helsevesnet tidligere? Hvor lenge har du hatt det slik? Svinger det _kun_ nedover eller går du også over i mani? Har du lest noe om borderline, eller rapid cycling, kjenner du deg i såfall igjen i noen av diagnosenes kjennetegn? ( 0 Siter
unipolar? Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Jeg tenker omtrent som thinkerbell. Prøv å søk her på RBD (recurrent brief despression). Det er omtrent det samme som rapid cycling, men uten oppturer. 0 Siter
Gjest x.ic.co Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Ultra kort liten innskytelse: Har du blitt utredet eller har du ikke vært i kontakt med helsevesnet tidligere? Hvor lenge har du hatt det slik? Svinger det _kun_ nedover eller går du også over i mani? Har du lest noe om borderline, eller rapid cycling, kjenner du deg i såfall igjen i noen av diagnosenes kjennetegn? ( Ja, har masse diagnoser, men dette er noe som har kommet mere og mere i det siste. Fra før av har jeg diagnosene schizotyp/schizofren varierer litt fra psyk til psyk. Og tvangstanker selv om jeg er inne i en veldig bra periode med dem nå. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Jeg vet ikke mer om deg enn det lille du skriver. Ut fra dette kan en tenke på to lidelser: Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse Recurrent brief depression (kortvarig, tilbakevendende depr) http://www.rikshospitalet.no/view/readavdi.asp?nPubID=4398 Du kan prøve å søke på disse to og se om det er mer som stemmer. 0 Siter
Gjest liker ikke diagnoser Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Jeg vet ikke mer om deg enn det lille du skriver. Ut fra dette kan en tenke på to lidelser: Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse Recurrent brief depression (kortvarig, tilbakevendende depr) http://www.rikshospitalet.no/view/readavdi.asp?nPubID=4398 Du kan prøve å søke på disse to og se om det er mer som stemmer. Jeg kjenner meg igjen i innlegget over. Jeg kan plutselig bli kjempetrist og så går det over og jeg kan føle meg kjempelykkelig, alt i løpet av 1 dag. Har aldri hatt selvmordstanker/ selvskading etc. Kan det allikevel være emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.