Gå til innhold

NHD. Korte Depresjoner (ca 1-6 timer)

Anbefalte innlegg

Ganske ofte i det siste har jeg vært i greit humør, for så plutselig å bli full av en slags undergangsfølelse, hvor alt synes ulidelig. Og dette varer alt ifra 1-6 timer). Blir veldig irritabel og får selvmordsinnpulser, så kan det plutselig være over og jeg ser lyst på dagen. Hva kan dette være, er mye slik i perioder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254650-nhd-korte-depresjoner-ca-1-6-timer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være alle slags tanker som plager meg og små problem virker uovervinnelige, og dessuten, noen ganger er det bare følelsen. Høres kanskje bagatellmessig ut, men det er veldig vondt. Blir neste fysisk uvell av det også.

Ultra kort liten innskytelse: Har du blitt utredet eller har du ikke vært i kontakt med helsevesnet tidligere? Hvor lenge har du hatt det slik? Svinger det _kun_ nedover eller går du også over i mani? Har du lest noe om borderline, eller rapid cycling, kjenner du deg i såfall igjen i noen av diagnosenes kjennetegn? (

Ultra kort liten innskytelse: Har du blitt utredet eller har du ikke vært i kontakt med helsevesnet tidligere? Hvor lenge har du hatt det slik? Svinger det _kun_ nedover eller går du også over i mani? Har du lest noe om borderline, eller rapid cycling, kjenner du deg i såfall igjen i noen av diagnosenes kjennetegn? (

Ja, har masse diagnoser, men dette er noe som har kommet mere og mere i det siste. Fra før av har jeg diagnosene schizotyp/schizofren varierer litt fra psyk til psyk. Og tvangstanker selv om jeg er inne i en veldig bra periode med dem nå.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg vet ikke mer om deg enn det lille du skriver. Ut fra dette kan en tenke på to lidelser:

Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse

Recurrent brief depression (kortvarig, tilbakevendende depr)

http://www.rikshospitalet.no/view/readavdi.asp?nPubID=4398

Du kan prøve å søke på disse to og se om det er mer som stemmer.

Annonse

Gjest liker ikke diagnoser

Jeg vet ikke mer om deg enn det lille du skriver. Ut fra dette kan en tenke på to lidelser:

Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse

Recurrent brief depression (kortvarig, tilbakevendende depr)

http://www.rikshospitalet.no/view/readavdi.asp?nPubID=4398

Du kan prøve å søke på disse to og se om det er mer som stemmer.

Jeg kjenner meg igjen i innlegget over. Jeg kan plutselig bli kjempetrist og så går det over og jeg kan føle meg kjempelykkelig, alt i løpet av 1 dag. Har aldri hatt selvmordstanker/ selvskading etc. Kan det allikevel være emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...