Gå til innhold

mobiltelefoner på fly, hva er lov i bagasjen?

Anbefalte innlegg

Gjest reiselyst
Skrevet

Skal reise ganske langt, og har med mange billige mobiltelefoner jeg skal gi i gave til familie og venner der. Får jeg problemer når jeg tar disse med på fly? Skal ikke ha dem i håndbagasjen, men i kofferten som skal sjekkes inn. Vil noen spørre hva jeg skal med dem? Det er vel ikke ulovlig? Det er ca 20 stk

Caloni Makaroni
Skrevet

Hvis noen ser at du har 20 mobiltelefoner, så skal du ikke se bort i fra at de blir litt mistenksomme. Høyt antall av lettomsettelige elektroniske gjenstander er stort sett tyvegods. Legg kvitteringene ved telefonene, sånn at de er godt synlige.

Gjest reiselyst
Skrevet

Hvis noen ser at du har 20 mobiltelefoner, så skal du ikke se bort i fra at de blir litt mistenksomme. Høyt antall av lettomsettelige elektroniske gjenstander er stort sett tyvegods. Legg kvitteringene ved telefonene, sånn at de er godt synlige.

hva om jeg ikke har alle kvitteringene? jeg har bare til noen av dem, resten har jeg kjøpt brukt på qxl og lignende.. noen som vet?

.

Caloni Makaroni
Skrevet

hva om jeg ikke har alle kvitteringene? jeg har bare til noen av dem, resten har jeg kjøpt brukt på qxl og lignende.. noen som vet?

.

Tja. Tviler på at det er noen -vet-. Men det ser utvilsomt litt mistenkelig ut, en koffert med 20 mobiltelefoner, i alle fall om en del av dem er brukte. Jeg ville skaffet kvitteringer så langt det lar seg gjøre (privatpersoner fra QXL.no kan jo skrive en bekreftelse på kjøpet de også). Sjansene er vel ikke veldig store for at akkurat din koffert blir åpnet og sjekket, men jeg ville nok tenkt igjennom på forhånd en god måte å forklare det på, ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...