Gå til innhold

Bekymret - hele tiden

Anbefalte innlegg

Gjest paranoida gravida

Jeg føler meg helt gal og paranoid for tiden...

Tok to graviditetstester forrige uke (cleablue), etter uteblitt mens. begge var klart positive. Har kommet frem til at jeg må være noe over 6 uker på vei, utfra siste menstruasjon.

Er glad og overlykkelig - og veldig bekymra for at jeg kanskje ikke er gravid likevel... Men det skulle vel ikke være noe tvil når man har testet positivt to ganger, og fortsatt ikke har fått mensen??? Tror bekymringa kommer av at jeg overhodet ikke føler meg gravid, har ingen symptomer... Noen andre i lignende situasjon som har følt det slik?

Det er så sykt... Jeg vet jo liksom at jeg er gravid, men klarer ikke helt å tro det...

Er enda noen uker til jeg har time hos legen, orker ikke å stresse med det. Selv om det nok hadde vært greit og fått en bekreftelse...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254683-bekymret-hele-tiden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trøst deg med at den ikke blir mindre positiv fordi du ikke er kvalm og uvel - gratulerer forresten!!

Legen gjør ikke all verdens mer enn det du selv gjør med clearblue, for å bekrefte at du er gravid - ikke her jeg bor i det minste. c",)

Hei! Jeg fant også ut at jeg er gravid for et par dager siden. og jeg kjenner absolutt ingenting. det føles... ja- helt uvirkelig. jeg er mest redd for å spontaabortere. det er jo så mange som gjør det, huff... er nok bare 3-4 uker på vei...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254683-bekymret-hele-tiden/#findComment-2019136
Del på andre sider

Hei du !

Gratulerer :)

Clearblue er veldig pålitelig, så du kan nok stole på de. Og hvis du vil roe deg ned, og være helt sikker vite at du er gravid, det går jo an å gå til lege og ta HCG prøve,uten å kjøre hele pakke med svangerskapkontroll. Hvis legen gin sier at det blir for dyrt( aner ikke hvor mye dety koster) eller noe sånn, kan man alltid gå til privatklinikk og få det gjort der.

Og dette med symptomer..det er jo veldig individuell, det vet du sikkert, men det er jo ganske tidlig og. Jeg ville bare glede med over det foreløpig, for jeg tror om et par uker skriver du nok et innlegg her med rop om hjelp mot kvalme og tretthet...:)

Dette skal gå bra, lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254683-bekymret-hele-tiden/#findComment-2019402
Del på andre sider

Hei du !

Gratulerer :)

Clearblue er veldig pålitelig, så du kan nok stole på de. Og hvis du vil roe deg ned, og være helt sikker vite at du er gravid, det går jo an å gå til lege og ta HCG prøve,uten å kjøre hele pakke med svangerskapkontroll. Hvis legen gin sier at det blir for dyrt( aner ikke hvor mye dety koster) eller noe sånn, kan man alltid gå til privatklinikk og få det gjort der.

Og dette med symptomer..det er jo veldig individuell, det vet du sikkert, men det er jo ganske tidlig og. Jeg ville bare glede med over det foreløpig, for jeg tror om et par uker skriver du nok et innlegg her med rop om hjelp mot kvalme og tretthet...:)

Dette skal gå bra, lykke til :)

Forresten når man snakker om SA. Jeg har nylig opplevd det selv, 8 uker på veien. Det er ikke mye du kan gjøre for å unngå det, jeg var selv livredd for det som man sier skjer ganske ofte, så jeg var på noe måte forderedt på det, men allikevel kom det vedlig bratt på meg.

Prøv å ikke tenke på det så mye, for hvis det skjer så skjer det, og ikke noe du kan gjøre. Og stressen forandrer bare livet ditt i veldig ubehagelig. Eller kanskje er det god ideè å se på det på denne måte: med 30 % sjanse på SA, er det samtidig 70 % sjanse at alt skal gå bra.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254683-bekymret-hele-tiden/#findComment-2019412
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...