Borealis Skrevet 22. april 2001 Del Skrevet 22. april 2001 Til høsten (okt/nov) skal vi prøve å bli gravid. Vi har 9 nedfrosne egg ved RiT, og skal få tilbakeført 1-2, -forhåpentligvis! Til det ordinære forsøket, som ga oss tilsammen 11 egg, samtlige befruktet, 2 tilbakeført, 9 på frys, og en baby(!!!), gjorde vi følgende: -Jeg kuttet all kaffe & coladrikker ca 1 mnd før behandlinga startet. -Vi begge tok "BioSelen + Sink", som inneholder 100 mcg selen, 15 mg sink, 1000 mcg vit A, 90 mg vit C, 15 mg vit E, og 2.2 mg B6. I tillegg tok vi ca 250 mg C-vit, 350 mg E-vit, 1 gram omega 3, og jeg tok ekstra vit B-kompleks, + 400mcg folinsyre. Ja, og så tok jeg 125 mcg krompikolinat. Dette fortsatte jeg med etter innsetting, og igjennom svangerskapet. Av og til tok jeg mer C-vitamin, og i perioder skiftet jeg på å ta tran, BioSelen+Sink, og et multivitamineral. -Ingen av oss røyker, og vi drakk selvsagt ikke. Ifølge legene hadde vi et "stjerneforsøk", spesielt med tanke på at kvinner med PCOS visstnok kan ha dårlig eggkvalitet(?). I tillegg hadde jeg et helt flott svangerskap, uten noe fysiske komplikasjoner. Og gutten var stor, med en morkake & navlestreng som indikerte at han "hadde hatt julebord derinne", som jordmora sa!;-) Spørsmålet mitt blir da, er det noe du vil anbefale oss å endre på i forhold til første forsøk? Er det noe jeg kan/bør gjøre de neste mnd for å forberede kroppen maksimalt på å ta imot en ny liten "gjest"? Tenker på alt fra kutte kaffe/brus/te, til å faste, ta høydose vitaminer nå i forkant, høyere dose vit E, høyere dose omega 3, evt også ta omega 6, etc....? (Spiser ellers vanlig norsk kost, ikke mye fet fisk, drikker melk.) Takker for svar! Vennlig hilsen ho.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25471-kosttilskudd-ved-innsetting-av-egg-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 24. april 2001 Del Skrevet 24. april 2001 Kjære Borealis, Det høres ut som om dere fulgte alle gode råd som finnes der ute i ernæringslitteraturen og det var flott at det virket. Jeg vil først og fremst minne om uttrykket "never change a winning team" eller omskrevet " if it did work, don't mess with it". Vil derfor anbefale dere samme opplegget. Det kan være vanskelig å si hva som har virket i et slikt omfattende opplegg. Jeg vil ikke anbefale faste da dette kan påvirke hormonsystemet og frigjøre avfallsstoffer som ligger fredelig i ditt fettvev (dioksiner etc). Foreslår at du øker inntaket av omega 3 fettsyrer til 2-3 gram, det er det eneste. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25471-kosttilskudd-ved-innsetting-av-egg-langt/#findComment-106360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Borealis Skrevet 25. april 2001 Forfatter Del Skrevet 25. april 2001 Kjære Borealis, Det høres ut som om dere fulgte alle gode råd som finnes der ute i ernæringslitteraturen og det var flott at det virket. Jeg vil først og fremst minne om uttrykket "never change a winning team" eller omskrevet " if it did work, don't mess with it". Vil derfor anbefale dere samme opplegget. Det kan være vanskelig å si hva som har virket i et slikt omfattende opplegg. Jeg vil ikke anbefale faste da dette kan påvirke hormonsystemet og frigjøre avfallsstoffer som ligger fredelig i ditt fettvev (dioksiner etc). Foreslår at du øker inntaket av omega 3 fettsyrer til 2-3 gram, det er det eneste. Lykke til! Tusen takk for svaret!:-) Kan jeg ta 3 gram omega 3 gjennom hele svangerskapet? Og hvor høy max-dose kan jeg ta i svangerskapet, av vit.E og av vit.C? Takker igjen. Vennlig hilsen ho.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25471-kosttilskudd-ved-innsetting-av-egg-langt/#findComment-106540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 27. april 2001 Del Skrevet 27. april 2001 Tusen takk for svaret!:-) Kan jeg ta 3 gram omega 3 gjennom hele svangerskapet? Og hvor høy max-dose kan jeg ta i svangerskapet, av vit.E og av vit.C? Takker igjen. Vennlig hilsen ho.... Kjære Borealis, Du kan gjerne ta 3 gram under svangerskapet såfremt du ikke har blødninger av noe slag. Eskimokvinner får i seg mye mer enn dette. Nå det gjelder vitamin E sier litteraturen at over 40.000 IE daglig kan være for mye og under 10.000 IE daglig er trygt. Når det gjelder vitamin C kjenner jeg ikke til noen max-dose under svangerskap ettersom dette er et vannløselig vitamin og overskuddet skilles ut gjennom huden. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/25471-kosttilskudd-ved-innsetting-av-egg-langt/#findComment-107070 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.