soso1365380441 Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Hvordan behandler du generell angst , hvilke medisiner erfarer du hjelper best? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Det aller beste er å få den helt nye behandlingsformen som heter metakognitiv terapi. Om du er blant de generelt heldige som bor i Trønderhovedstaden, er slik behandling mulig å få uten lange ventelister. Medikamentelt kan dette behandles med: 1. SSRI/Efexor 2. Lyrica 3. Buspar 4. Atarax 0 Siter
Cartman123 Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Det aller beste er å få den helt nye behandlingsformen som heter metakognitiv terapi. Om du er blant de generelt heldige som bor i Trønderhovedstaden, er slik behandling mulig å få uten lange ventelister. Medikamentelt kan dette behandles med: 1. SSRI/Efexor 2. Lyrica 3. Buspar 4. Atarax Atarax er vel et B-preparat, men hva er Lyrica...? 0 Siter
Psyk. Stud. Skrevet 19. november 2006 Skrevet 19. november 2006 Atarax er vel et B-preparat, men hva er Lyrica...? Hei! Medikamentet brukes til neuropatisk smerte (sentral eller perifer) hos voksne. Også som tillegg til epilepsibehandling i noen tilfeller. Kan ikke så mye jeg. Holder på å studere til psykologi, og ikke med. Håper Nils Håvard kommer med et bedre svar Med vennlig hilsen meg 0 Siter
natolars Skrevet 19. november 2006 Skrevet 19. november 2006 Atarax er vel et B-preparat, men hva er Lyrica...? Atarax er et C-preparat. Antihistamin. Mvh 0 Siter
Orio Skrevet 19. november 2006 Skrevet 19. november 2006 Det aller beste er å få den helt nye behandlingsformen som heter metakognitiv terapi. Om du er blant de generelt heldige som bor i Trønderhovedstaden, er slik behandling mulig å få uten lange ventelister. Medikamentelt kan dette behandles med: 1. SSRI/Efexor 2. Lyrica 3. Buspar 4. Atarax Hva er metakognitiv terapi sammenlignet med "vanlig" kognitiv terapi? Hva med - jeg husker ikke ordet, men den typen behandling som går ut på å utsette seg for det en frykter? Er det også bra behandling for gad? Eller virker det best mot konkrete fobier? 0 Siter
inkink Skrevet 19. november 2006 Skrevet 19. november 2006 Det aller beste er å få den helt nye behandlingsformen som heter metakognitiv terapi. Om du er blant de generelt heldige som bor i Trønderhovedstaden, er slik behandling mulig å få uten lange ventelister. Medikamentelt kan dette behandles med: 1. SSRI/Efexor 2. Lyrica 3. Buspar 4. Atarax Kan f.eks sarotex hjelpe? 0 Siter
Cartman123 Skrevet 19. november 2006 Skrevet 19. november 2006 Kan f.eks sarotex hjelpe? Det tror jeg, det er i hvert fall det min nye lege antyder at jeg skal prøve nå. Efexor er et annet preparat som skal være bra her , jeg tåler den dessverre ikke. 0 Siter
inkink Skrevet 19. november 2006 Skrevet 19. november 2006 Det tror jeg, det er i hvert fall det min nye lege antyder at jeg skal prøve nå. Efexor er et annet preparat som skal være bra her , jeg tåler den dessverre ikke. Jeg tåler ikke disse ssri greiene inkl.efexor. Hadde sånn reaksjon på cipralex at jeg er anbefalt av erfaren psykiater å holde meg unna. Har ikke prøvd alle, men han mente de var så beslektet at når jeg reagerte så voldsomt på cipralex, ville jeg neppe tåle noen av de andre heller. by the way ..jeg er tft:0)) 0 Siter
Cartman123 Skrevet 19. november 2006 Skrevet 19. november 2006 Jeg tåler ikke disse ssri greiene inkl.efexor. Hadde sånn reaksjon på cipralex at jeg er anbefalt av erfaren psykiater å holde meg unna. Har ikke prøvd alle, men han mente de var så beslektet at når jeg reagerte så voldsomt på cipralex, ville jeg neppe tåle noen av de andre heller. by the way ..jeg er tft:0)) Ok, hehe, da kjenner jeg jo deg;-) 0 Siter
Gjest Goff Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Det aller beste er å få den helt nye behandlingsformen som heter metakognitiv terapi. Om du er blant de generelt heldige som bor i Trønderhovedstaden, er slik behandling mulig å få uten lange ventelister. Medikamentelt kan dette behandles med: 1. SSRI/Efexor 2. Lyrica 3. Buspar 4. Atarax Hvor i Trønderhovedstaden? Hvor henvender man seg? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Hvor i Trønderhovedstaden? Hvor henvender man seg? Enten direkte til psykologisk fakultet, NTNU, eller få fastlegen til å henvise deg dit. 0 Siter
inkink Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Ok, hehe, da kjenner jeg jo deg;-) Ja, ikke sant... :0)) [email protected] 0 Siter
Gjest tft Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Ok, hehe, da kjenner jeg jo deg;-) Ville gjerne høre hvordan sarotex var... om det også hjelper på GAD og panikkangst?? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Ville gjerne høre hvordan sarotex var... om det også hjelper på GAD og panikkangst?? Jeg kjenner ingen studier vedr Sarotex (amitryptilin) verken ved GAD eller panikklidelse. 0 Siter
inkink Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Jeg kjenner ingen studier vedr Sarotex (amitryptilin) verken ved GAD eller panikklidelse. Så en gang at du hadde vært lenge i psykiatrien, så tenkte du hadde erfaring med sarotex. Vet Sarotex ble mye brukt-- men var det kun mot depresjon? En bekjent av meg ble frisk av somatidert GAD og panikklidelse etter ett år på sinequan? Er det en bedre angst medisin? 0 Siter
inkink Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Det tror jeg, det er i hvert fall det min nye lege antyder at jeg skal prøve nå. Efexor er et annet preparat som skal være bra her , jeg tåler den dessverre ikke. Hvordan reagerte du på efexor?? Har hørt mange sliter med den??iallfall å komme av den?? 0 Siter
Cartman123 Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Hvordan reagerte du på efexor?? Har hørt mange sliter med den??iallfall å komme av den?? Hei, den virket bra på meg, i hvert fall i kombinasjon med cipralex'en, men det blei for høye leververdier dessverre. Derfor er jeg under utredning for riktig medisin sm ikke gir forhøyede leververdier(Skikkelig utredning for første gang på 10 år..) 0 Siter
Cartman123 Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Ville gjerne høre hvordan sarotex var... om det også hjelper på GAD og panikkangst?? Det er så langt planlagt at jeg skal prøve den..som et løft av depresjonen. Det anses at depresjonen kan være grunnlaget for GAD... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.