Gå til innhold

Innleggelse? NHD og andre

Anbefalte innlegg

Gjest Dittelle

Jeg har i mange år slitt med depresjon og anoreksi (er normalvektig nå, men sliter med "anorektiske tanker"). Har gått i terapi i 2 år hos en dyktig psykolog som har hjulpet meg mye. Men nå er jeg inne i en veldig vanskelig fase med å ta opp tøffe ting i terapien og at jeg nettopp har gått opp en del i vekt. Psykologen er bekymret og lurer på om jeg trenger en innleggelse. Jeg har vært innlagt før og vil aller helst unngå det, men innser at jeg kanskje trenger det innimellom, og kanskje nå...

I noen uker har jeg tenkt mye på å ta en overdose. Jeg har piller tilgjengelig og leter meg frem på nettet etter hva som kunne vært best å ta. Er ikke helt sikker på om jeg vil dø, men jeg vil i hvert fall ha en pause fra alt dette nå. Jeg vil på en måte ta en overdose som er litt "på kanten" sånn at skjebnen bestemmer om jeg skal dø eller ikke. Jeg vet det er kjempefeigt og dumt og jeg vil jo ikke påføre mine kjære så mye smerte, men har det så ufattelig tungt nå!

Jeg bruker mye av dagene nå på å tenke etter hvilke piller jeg skal be om å få fra legen, hvor og når jeg skal ta overdosen og om jeg heller burde legge meg inn litt sånn at jeg får en pause fra disse tankene. Jeg stoler ikke helt på meg selv og har så veldig trang til å ta livet av meg, men samtidig liker jeg jo ikke å være innlagt og mange (inkl. deg) mener at man bare bør være innlagt når det er _helt_ nødvendig. Jeg vet at jeg burde skjerpe meg og se fremover og alt det der, men bare er så sliten av alt...

Hva mener du, NHD? Tror du det er mest hensiktsmessig for meg å være innlagt en liten stund eller burde jeg bare prøve å ta ansvar for meg selv og håpe på det beste?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254840-innleggelse-nhd-og-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Du trenger hjelp

Be om en innleggelse! Si hva som må til for å bli innlagt, men ikke ta sjansen på en overdose. Det skjer at folk som tar overdoser som "et rop om hjelp" faktisk dør.

Siste gangen jeg tok en overdose for mange år siden så jeg dobbelt i flere uker, og balansenerven ble satt helt ut av spill. Jeg kunne ha blitt varig innvalid, men takk og lov for at det ordnet seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...