Gå til innhold

Innleggelse for spiseforstyrrelser

Anbefalte innlegg

Gjest noen erfaringer?

Jeg har utviklet anorexia over 10 måneder, og nå mener alle jeg trenger en innleggelse på psykiatrisk. Samtidig som jeg ønsker å bli kvitt frykten for mat, så skremmer det vettet av meg. Hva skjer om en er innlagt å takker nei til et måltid, eller ikke vil spise en dag? Jeg blir livredd når andre prøver å presse meg til å spise. Da kommer den grusomme og aggresive delen av meg fram. Å jeg har ikke lyst å vise meg fra den siden.

Noen andre som vet hvordan det er å være innlagt for spiseforstyrrelser? Dreier alt seg da bare om hvor mye mat en skal spise og vekt? For det hjelper ikke meg ialeffall...

Behandleren har lyst å søke meg inn på et sted der en er spesialisert for slike problemer, men jeg føler ikke at jeg passer inn på en slik plass. Det vil sikkert ta et halvt år også å få plass...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254982-innleggelse-for-spiseforstyrrelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noen erfaringer?

Har aldri vært innlagt pga dette, men vil råde deg til å ta tak i problemene før de blir værre!

Hater innleggelser selv, men ser jo at det hjelper for mange...

Ta tak, ikke la maten få styre deg!

Ligger du under bmi-vekt eller?

Har en BMI som sier jeg er undervektig, men den er ikke faretruende lav nei. Den fysiske formen varierer også veldig. Enkelte dager er jeg slapp som en fille og får hjertebank bare av å gå opp en trapp. Andre dager merker jeg ingenting og er jeg full av energi og kan gjøre helt vanlige ting som å jobbe, gjøre husarbeid, trene o.s.v.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...