Gjest sjokolademamma Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Er det ikke sånn at over et visst antall uker gir det ikke utslag på testen? 0 Siter
Tinkebøtta Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Jeg er litt usikker her, men tror det skilles ut HcG hele svangerskapet bare at verdien stabiliserer seg etter ca. 3 måneder. I starten dobler den seg jo som kjent i et "rasende tempo", men jeg mener altså at den stopper å øke etter 3 måneder og forblir ved et visst nivå. 0 Siter
Tinkebøtta Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Jeg er litt usikker her, men tror det skilles ut HcG hele svangerskapet bare at verdien stabiliserer seg etter ca. 3 måneder. I starten dobler den seg jo som kjent i et "rasende tempo", men jeg mener altså at den stopper å øke etter 3 måneder og forblir ved et visst nivå. Sjekket det opp nøyere: Verdien øker til 50.000 - 100.000 etter 8-10 uker faller den gradvis ned til ca. 20.000 hvor den forblir resten av svangerskapet. Høyere verdier ved tvillingsvangerskap. Hcg kan dermed måles i urin hele veien. 0 Siter
Gjest sjokolademamma Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Sjekket det opp nøyere: Verdien øker til 50.000 - 100.000 etter 8-10 uker faller den gradvis ned til ca. 20.000 hvor den forblir resten av svangerskapet. Høyere verdier ved tvillingsvangerskap. Hcg kan dermed måles i urin hele veien. Tusen takk! Det var en lettelse:) Men skrev et innlegg på dinbaby også og det var veldig delte meninger..hvor fant du det? 0 Siter
Tinkebøtta Skrevet 21. november 2006 Skrevet 21. november 2006 Tusen takk! Det var en lettelse:) Men skrev et innlegg på dinbaby også og det var veldig delte meninger..hvor fant du det? I forelesningsnotater fra medisinstudier... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.