Gå til innhold

Når bunnen nærmer seg. Hvordan holde ut?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du setter på et album med My Dying Bride.

Seriøst: Musikk fungerer, og depressiv Doom har fungert for mange før deg.

Men sånn generelt: Du har helt sikkert noen positive ting i livet ditt. Det kan være så lite som noe du liker å gjøre, en bedre middag, en film du liker, en ferietur du unner deg eller en kaffe/øl med en god venninne eller venn. Eller bare en joggetur. Utrolig mange føler seg bedre etter fysisk aktivitet.

Planlegg noe du kan glede deg til. F.eks. en ferietur til en deilig strand eller en by du drømmer om å se.

Du setter på et album med My Dying Bride.

Seriøst: Musikk fungerer, og depressiv Doom har fungert for mange før deg.

Men sånn generelt: Du har helt sikkert noen positive ting i livet ditt. Det kan være så lite som noe du liker å gjøre, en bedre middag, en film du liker, en ferietur du unner deg eller en kaffe/øl med en god venninne eller venn. Eller bare en joggetur. Utrolig mange føler seg bedre etter fysisk aktivitet.

Planlegg noe du kan glede deg til. F.eks. en ferietur til en deilig strand eller en by du drømmer om å se.

Det er fint å høre hva andre gjør for å unngå sin egen "begravelse" med negativitet;)

Annonse

Gå tur! Kom deg opp i marka!

Ta med deg noe godt å spise,tenn et bål og nyt freden!

Jeg bruker å gå masse turer...

Det hjelper hvis jeg er langt ned...Jeg har funnet ut at hvis jeg tar med fotoapparatet mitt,så blir jeg så fokusert på fotograferinga at jeg "vondtet" mitt forsvinner for ei stund....

Det er befriende det =)

Gå tur! Kom deg opp i marka!

Ta med deg noe godt å spise,tenn et bål og nyt freden!

Jeg bruker å gå masse turer...

Det hjelper hvis jeg er langt ned...Jeg har funnet ut at hvis jeg tar med fotoapparatet mitt,så blir jeg så fokusert på fotograferinga at jeg "vondtet" mitt forsvinner for ei stund....

Det er befriende det =)

Selv har jeg døyvet slike smerter ved å skyve negative tanker unna, og forsøke tenke positivt.D har på en måte funka for meg.

Men vet egentlig ikke om det er så bra i lengden heller.. Føler kansje at man bare legger dem i en sekk, og så blir denne bare tyngre og tyngre..??

Jeg er j...(!) redd for å bli tatt m i "dragsuget", vil ikke nå bunnen!! Derfor skriver jeg inn her for å høre hva andre gjør for å unngå dette også;)

Mange tyr til rus (narko, alkohol,tablettmisbruk), men dette er iallfall ikke noe for meg..

Selv har jeg døyvet slike smerter ved å skyve negative tanker unna, og forsøke tenke positivt.D har på en måte funka for meg.

Men vet egentlig ikke om det er så bra i lengden heller.. Føler kansje at man bare legger dem i en sekk, og så blir denne bare tyngre og tyngre..??

Jeg er j...(!) redd for å bli tatt m i "dragsuget", vil ikke nå bunnen!! Derfor skriver jeg inn her for å høre hva andre gjør for å unngå dette også;)

Mange tyr til rus (narko, alkohol,tablettmisbruk), men dette er iallfall ikke noe for meg..

D var forresten interresant d du skriver om fotoapparatet;)

Før hadde jeg endel tabletter som jeg tydde til...

De kan jeg ikke lengre ha i huset.Er redd dem!

Alkohol har det desverre vært for mye av...lett å drukne vekk "vondtet"...

Nå tar jeg meg en go` tur i stedet...eller yoga og meditasjon! Det hjelper godt!

Før hadde jeg endel tabletter som jeg tydde til...

De kan jeg ikke lengre ha i huset.Er redd dem!

Alkohol har det desverre vært for mye av...lett å drukne vekk "vondtet"...

Nå tar jeg meg en go` tur i stedet...eller yoga og meditasjon! Det hjelper godt!

Er ikke så lenge siden jeg ble leser av dette forumet, men har lest mange tidligere innlegg for å finne ut av ting mht meg selv, hvordan gå videre osv.

Jeg leser at det finnes tabl å få for angst osv.. og d høres jo forferdelig deilig ut.. en enkel problem løser, liksom..

Men har også lest hva disse kan gjøre m en..som hos deg f.eks?? derfor er jeg så interessert i å høre om "alternative" måter uten "bivirkninger" å takle dette på.

Takker for alle tips c",)

Det er ikke bra å fortape seg i negative tanker hele tiden. Det er viktig å fokusere på det som er bra og prøve å tenke positivt.

Det er ikke snakk om å stenge helt av for alt som ikke er rosenrødt, men ikke la det ta all din tid og alle dine krefter. Når du tenker på det som er negativt, prøv å dele det inn i mindre, konkrete problemer. Ikke "alt er håpløst", "jeg kommer aldri til å få til noe uansett". Det trekker deg bare ned.

Prøv å tenke helt konkret, ikke for langt fremover. Hva ønsker du skal være annerledes i morgen enn det er idag? Hva kan du gjøre for å endre det? Hva er realistisk at du klarer å gjøre nå?

Er ikke så lenge siden jeg ble leser av dette forumet, men har lest mange tidligere innlegg for å finne ut av ting mht meg selv, hvordan gå videre osv.

Jeg leser at det finnes tabl å få for angst osv.. og d høres jo forferdelig deilig ut.. en enkel problem løser, liksom..

Men har også lest hva disse kan gjøre m en..som hos deg f.eks?? derfor er jeg så interessert i å høre om "alternative" måter uten "bivirkninger" å takle dette på.

Takker for alle tips c",)

Medisiner er ingen enkel løsning, men kan være en god hjelp på veien.

Annonse

Ok..

Er glad for alle tips.

Men kort sagt-hva gjør man over tid..?

Mange har godt av å trene/trimme f.eks..

Var slik jeg mente d da..

Lag en liste over tankene dine! Da er de lettere å holde kontroll på og sortere. Det er også lettere å se om du kan fikse noen av problemene dine, slik at de er ute av verden. Eller du kan bestemme deg for å prøve å fokusere på bare en vond tanke pr dag.

Fysisk aktivitet er et godt råd du bør ta til deg. Trening gjør at kroppen produserer trivsel-hormoner som gjør at vi føler velvære.

Hvis dette fortsetter bør du ta kontakt med legen din. Kanskje du kan få en henvisning til noen som er vant til å hjelpe folk med slike tanker.

Fototrikset bruker jeg og! Blir vant til å se mye mer, ta inn det jeg ser på en annen måte, også når det ikke er med.

Ellers, hvis du føler at du bare stapper alt det vonde i en sekk, sett av tid til det og. Sett av tid til å tenke, kjenne, gråte osv.

Ha det du trenger, bamse, et godt trygt sted, papir eller data hvis du liker å skrive, tegne eller malesaker, musikk osv. Vit at ingen forstyrrer.

Bruk tid på det vonde, men gjør noe positivt etterpå. Som en tur, treffe noen du er glad i eller lignende. Ikke bruk mer tid enn det du har bestemt deg for på forhånd.

Da får du sluppet ut litt trykk uten at hele verden bare dreier seg om det!

Lag en liste over tankene dine! Da er de lettere å holde kontroll på og sortere. Det er også lettere å se om du kan fikse noen av problemene dine, slik at de er ute av verden. Eller du kan bestemme deg for å prøve å fokusere på bare en vond tanke pr dag.

Fysisk aktivitet er et godt råd du bør ta til deg. Trening gjør at kroppen produserer trivsel-hormoner som gjør at vi føler velvære.

Hvis dette fortsetter bør du ta kontakt med legen din. Kanskje du kan få en henvisning til noen som er vant til å hjelpe folk med slike tanker.

Takker for gode råd over her;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...