Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Det er snakk om gule stafylokokker (evt. streptokokker) og ikke virus. Det er rubellaviruset som kan gi fosterskader i første trimester. Bakterielle infeksjoner gir ikke fosterskader på den måten, sjelden i det hele tatt.

Man bør sørge for minimal spredning, ved renslighet.

Hvis de ikke går bort, men sprer seg, smitter de lett til andre steder av kroppen, til andre, og også slimhinner.

Ved infeksjon i slimhinner vil jeg kanskje tro at man kan få komplikasjoner ved at det kan gå opp imot livmorhalsen, men det er en antagelse, ikke noe jeg vet.

Antibiotika er behandlingen.

(Min datter har akkurat hatt kraftig infeksjon av brennkopper).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255173-brennkopper/#findComment-2023179
Del på andre sider

Nei. Det er snakk om gule stafylokokker (evt. streptokokker) og ikke virus. Det er rubellaviruset som kan gi fosterskader i første trimester. Bakterielle infeksjoner gir ikke fosterskader på den måten, sjelden i det hele tatt.

Man bør sørge for minimal spredning, ved renslighet.

Hvis de ikke går bort, men sprer seg, smitter de lett til andre steder av kroppen, til andre, og også slimhinner.

Ved infeksjon i slimhinner vil jeg kanskje tro at man kan få komplikasjoner ved at det kan gå opp imot livmorhalsen, men det er en antagelse, ikke noe jeg vet.

Antibiotika er behandlingen.

(Min datter har akkurat hatt kraftig infeksjon av brennkopper).

Ok, takk skal du ha. Er brennkopper i nærheten av den gravide. Nå kan jeg begynne å puste normalt,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255173-brennkopper/#findComment-2023182
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...