Gå til innhold

Føler meg verdiløs...

Anbefalte innlegg

Gjest Mann, undrende

Jeg er for tiden innlagt ved psykiatrisk avdeling... taklet ikke studiene... ikke føler jeg at jeg takler en jobb heller...

Føler meg så utrolig verdiløs når jeg ikke GJØR NOE... det er liksom viktig...

Føler at familien min og alle ser ned på meg pga dette, er så forferdelig vondt å oppleve at du ikke blir akseptert blant de du har størst sjanse til å bli akseptert blant...

Jeg blir sikkert akseptert da, det er bare meg liksom... er endel av sykdomsbildet mitt at jeg projiserer det jeg selv føler over på andre... føler liksom at de mener noe annet enn det de sier... er veldig sterk i troen og... finner bekreftelser i de selvhenføriske ideene mine...

Er en så vond spiral... må liksom isolere meg for å slippe unna samvittigheten min... men det blir bare verre etterpå, desutten blir det fryktelig ensomt...

Når jeg ser rundt meg ser jeg bare vellykkede mennesker... skulle nesten ønske alle var som meg, slik at de kunne se hva det var... eller enda bedre, at jeg var som dem :)

Vil så gjerne bli frisk men ser ikke noe håp for det... er ikke engang helt sikker på om jeg er syk... (klandrer meg selv for det ikke sant, det kan man jo ikke med sykdom)...

Tenker litt på selvmord.

Men håper antidepressivaen begynner å virke snart!

Takk for meg, måtte bare få ut dette. Det er ikke et spørsmål for å få råd ellernoe, selv om jeg gjerne vil ha svar da... kanskje noen har noen råd selv om jeg ikke har spurt etter de!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255222-f%C3%B8ler-meg-verdil%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykologen min og jeg snakket litt om hvordan kroppen forteller hjernen hvordan stova er og vica versa. Det å rette seg opp i ryggen og sette opp en mine som om man mener man er like mye verdt som resten av verden påvirker både kropp og psyke.

Er du veldig deprimert vet jeg at det er nesten umulig å få til. Men er du på vei opp er det kanskje noe å prøve på?

Jeg øver meg på det hver dag og jeg øver meg også på å ikke snakke nedsettende om meg selv.

God bedring til deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...