mayhem Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Hei. Jeg mottar reh.penger for tiden og går til behandling hos psykolog 1 gang i uka. (DPS) Det vil fortsatt ta lang tid før jeg kommer tilbake i arbeid pga min diagnose og ventetid. Jeg går bare hjemme om dagene. Dette har jeg selv valgt/ønsker, men merker nå mere og mere til ensomheten. Hvilke tilbud finnes det? Jeg klarer ikke å aktivisere meg selv. Blir bare mer og mer tiltaksløs. Finnes det noe gjennom DPS el.l? 0 Siter
Gjest Freezing Moon Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 Tja, du burde kankske søkes inn på rehabavdelingen på dps`n. Der gikk jeg ganske mange måneder. Det varierer fra sted til sted hva slags tilbud de har, feks var jeg med i matlagingsgruppe 2 ganger i uka. Utrolig mange fine folk, som jeg savner den dag idag. Ellers var det gågrupper, malegrupper o.l for de som var intresert. Dersom det ikke er noen plan om å søke deg på rehab, eller du vil ha noe å gjøre i mellomtiden, finnes det mange sånne lavterskeltilbud. Det er mest sosialt, litt forming for de som vil osv. Jeg personlig har ikke hatt noen nytte av sånne opplegg. Men mange har jo. 0 Siter
Orio Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 Alle kommuner skal ha et psykiatrisk dagsenter. Kontakt kommunen din eller snakk med psyokolgen om det. 0 Siter
Gjest et tips! Skrevet 23. november 2006 Skrevet 23. november 2006 Tja, du burde kankske søkes inn på rehabavdelingen på dps`n. Der gikk jeg ganske mange måneder. Det varierer fra sted til sted hva slags tilbud de har, feks var jeg med i matlagingsgruppe 2 ganger i uka. Utrolig mange fine folk, som jeg savner den dag idag. Ellers var det gågrupper, malegrupper o.l for de som var intresert. Dersom det ikke er noen plan om å søke deg på rehab, eller du vil ha noe å gjøre i mellomtiden, finnes det mange sånne lavterskeltilbud. Det er mest sosialt, litt forming for de som vil osv. Jeg personlig har ikke hatt noen nytte av sånne opplegg. Men mange har jo. Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men i Oslo, Bergen, Stavanger og Hønefoss finnes Fontenehuset. Her kan du komme og jobbe så mye eller lite du vil, få en meningsfull dag og gjøre en meningsfull jobb. Dette er mye bedre enn dagsenter, for man sitter ikke og strikker og drikker kaffe. Man blir aktivisert og kan finne tilbake til bedre selvfølelse og føle at det er bruk for en! http://www.fontenehuset.no/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.