Gå til innhold

Hvilke aktivitetstilbud finnes det?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg mottar reh.penger for tiden og går til behandling hos psykolog 1 gang i uka. (DPS) Det vil fortsatt ta lang tid før jeg kommer tilbake i arbeid pga min diagnose og ventetid. Jeg går bare hjemme om dagene. Dette har jeg selv valgt/ønsker, men merker nå mere og mere til ensomheten. Hvilke tilbud finnes det? Jeg klarer ikke å aktivisere meg selv. Blir bare mer og mer tiltaksløs. Finnes det noe gjennom DPS el.l?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255296-hvilke-aktivitetstilbud-finnes-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Freezing Moon

Tja, du burde kankske søkes inn på rehabavdelingen på dps`n. Der gikk jeg ganske mange måneder. Det varierer fra sted til sted hva slags tilbud de har, feks var jeg med i matlagingsgruppe 2 ganger i uka. Utrolig mange fine folk, som jeg savner den dag idag.

Ellers var det gågrupper, malegrupper o.l for de som var intresert.

Dersom det ikke er noen plan om å søke deg på rehab, eller du vil ha noe å gjøre i mellomtiden, finnes det mange sånne lavterskeltilbud. Det er mest sosialt, litt forming for de som vil osv. Jeg personlig har ikke hatt noen nytte av sånne opplegg. Men mange har jo.

Gjest et tips!

Tja, du burde kankske søkes inn på rehabavdelingen på dps`n. Der gikk jeg ganske mange måneder. Det varierer fra sted til sted hva slags tilbud de har, feks var jeg med i matlagingsgruppe 2 ganger i uka. Utrolig mange fine folk, som jeg savner den dag idag.

Ellers var det gågrupper, malegrupper o.l for de som var intresert.

Dersom det ikke er noen plan om å søke deg på rehab, eller du vil ha noe å gjøre i mellomtiden, finnes det mange sånne lavterskeltilbud. Det er mest sosialt, litt forming for de som vil osv. Jeg personlig har ikke hatt noen nytte av sånne opplegg. Men mange har jo.

Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men i Oslo, Bergen, Stavanger og Hønefoss finnes Fontenehuset. Her kan du komme og jobbe så mye eller lite du vil, få en meningsfull dag og gjøre en meningsfull jobb.

Dette er mye bedre enn dagsenter, for man sitter ikke og strikker og drikker kaffe. Man blir aktivisert og kan finne tilbake til bedre selvfølelse og føle at det er bruk for en!

http://www.fontenehuset.no/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...